Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets Januari 2012

ciclista
Forum-lid

ciclista 17 jan 2012 13:38

daniel1975 schreef:Gut, ben ik dus dubbel cliche :-D
Heb jij je Pinarello geleased dan?

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 17 jan 2012 14:06

[

(*zich afvragend* Ik gooi mijn Colnago regelmatig achterin mijn Saab, wat zegt dat over mij eigenlijk ;-) )[/quote]

Dat je in een auto van een failliet merk rijdt. ;)
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 jan 2012 15:13

53x11 schreef: HAHA, je weet mijn opmerking iig in het juiste licht te plaatsen!
Ja hoor, weet wie het zegt :twisted:

En daarbij; er zijn al zo verschikkelijk veel vooroordelen over Pinarellos en BMWs dat hij mij mijn derriere kan oxideren. Ik stap elke ochtend weer met een grijns in de auto en dat heb ik sinds mijn A3 niet meer gehad.
Less is bore

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 17 jan 2012 15:19

Hoe kan een Pinarello nu ooit genoemd worden als de BMW onder de fietsen als Specialized dat al is. :-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 17 jan 2012 16:18

boswielrenner schreef:Ik mag toch aannemen dat het blad Fiets ook lezers heeft die wel in dat prijssegment shoppen. Ik begrijp dat het de meeste lezers geintresseerd zijn in fietsen van rond de 1500 tot 2000 euro, maar er is toch wel een grote groep die de dure frames en afmontage erg interessant vindt.
Het is nog erger: er zijn zelfs mensen die willen lezen over fietsen uit beide segmenten! Vandaar dat we proberen zo'n goed mogelijke afspiegeling van de markt te bieden. Je opmerkingen over de merken zijn trouwens veel te stellig. Je verwart 'zijn' met 'vinden'.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 17 jan 2012 16:48

Hoi Rodrick,

Prima om in Fiets over het dure en minder dure segment te lezen, maar de laatste tijd wel wat minder "Het zogenaamde dure segment" in Fiets gezien. Wellicht ben ik wat ongeduldig en wacht ik met smart om een onderlinge test van de topmodellen. Een test door ex-profs of goede amateurs die echt het uiterste uit de fiets kunnen halen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 17 jan 2012 17:07

boswielrenner schreef:Wellicht ben ik wat ongeduldig en wacht ik met smart om een onderlinge test van de topmodellen. Een test door ex-profs of goede amateurs die echt het uiterste uit de fiets kunnen halen.
Je hecht veel te veel waarde aan de capaciteiten van de menselijke voelsprieten in deze.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 jan 2012 18:56

Een profrenner die een eerlijk antwoord geeft kan een veel beter verhaal vertellen over de verschillen dan jij of ik. Alleen kun je nooit de menselijke factor er volledig uit halen. Moet je ook niet willen want fietsen is emotie :-)
Less is bore

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 17 jan 2012 19:07

Want? Iemand met boulimia nervosa kan ook perfect vertellen over verfijnde gerechten en mooie smaken? ;)

Sowieso wordt iemands gevoel over het verschil tussen framesets al verstoord, doordat zo goed als nooit alle overige onderdelen en afstellingen hetzelfde gehouden zijn.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 17 jan 2012 19:20

Inderdaad fietsen zijn emotie, maar ik zou het best interessant vinden als Fabian C zou zeggen (als hij vrijuit zou kunnen praten) waarom fiets A beter daalt dan fiets B en dat Mark C zou kunnen zeggen waarom fiets X beter sprint dan fiets Y. Let wel; dan heb ik het over de topmodellen van elk merk.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 17 jan 2012 19:56

boswielrenner schreef:Inderdaad fietsen zijn emotie, maar ik zou het best interessant vinden als Fabian C zou zeggen (als hij vrijuit zou kunnen praten) waarom fiets A beter daalt dan fiets B en dat Mark C zou kunnen zeggen waarom fiets X beter sprint dan fiets Y. Let wel; dan heb ik het over de topmodellen van elk merk.
Ook zij hebben persoonlijke voorkeuren, dus wat kom je dan te weten over de fiets? Welke prof het een goede fiets vind, niet of het een goede fiets is
Ik denk overigens ook niet dat de testen in fiets je vertellen wat een goede fiets is en wat niet, het is meer een weergave van de verschillen. Ik heb nog nooit een fiets als 'wow wat een bagger ding' uit de test zien komen en ik denk ook niet dat die er zijn, tenminste van de serieuze merken hè.
Lijkt me wel leuk om een keer een lowbudget thema te hebben, het grote dubbeltje op de eerste rij nummer :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 jan 2012 21:44

Ik wil wel eens horen van Cav hij de overstap ECHT ervaart dit jaar qua fiets, of toen FC van Speci naar Trek ging. Dat vind ik veel interessanter dan gortdroge, uiterst correcte meetcijfers.
Less is bore

Plaats reactie