Alpe d'HuZes 2011
Vraagje hoeveel keer ga je omhoog en wat heb je daarvoor getraind?
Zelf ga ik 6 maal omhoog, hiervoor heb ik in 2011
- 2650 km buiten gereden, tijdens een standaard D2 training in mijn eentje over 110-120km rij ik gemiddeld 30-32km/h
- 44 uur uur op de Tacx gezeten = 1100 km obv 25km/h.
Dus vertel
Zelf ga ik 6 maal omhoog, hiervoor heb ik in 2011
- 2650 km buiten gereden, tijdens een standaard D2 training in mijn eentje over 110-120km rij ik gemiddeld 30-32km/h
- 44 uur uur op de Tacx gezeten = 1100 km obv 25km/h.
Dus vertel
enjoy the ride
Als je het koersboekja na leest is er in het dal, rond bocht 17-18, rond bocht 7 en boven op de berg water beschikbaar aan de route voor de deelnemers op de fiets.
Als je de Tacx Real Life video uit 2007 rijdt van de alpe, zie je dat de waterpunten met witte letters "WATER"op de weg zijn aangegeven. Ik verwacht dat dit elk jaar wel weer op nieuw op de weg wordt gekalkt voor al die Nederlanders die daar zo nodig omhoog moeten fietsen.
Als je de Tacx Real Life video uit 2007 rijdt van de alpe, zie je dat de waterpunten met witte letters "WATER"op de weg zijn aangegeven. Ik verwacht dat dit elk jaar wel weer op nieuw op de weg wordt gekalkt voor al die Nederlanders die daar zo nodig omhoog moeten fietsen.
enjoy the ride
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
[quote="Scepticus"]Liever regen dan bloedheet![/quote]
Doe mij maar bloedje heet, als het regent zal het een probleem worden, de organisatie is al bezig met een b plan daarvoor hoor, want mensen die geen daal ervaring hebben laten dalen met natte koude omstandigheden, dat zullen ze niet laten gebeuren
Doe mij maar bloedje heet, als het regent zal het een probleem worden, de organisatie is al bezig met een b plan daarvoor hoor, want mensen die geen daal ervaring hebben laten dalen met natte koude omstandigheden, dat zullen ze niet laten gebeuren
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Weersvoorspellingen zijn nogal wisselvallig, Weeronline:
- Le Bourg d'Oisans: 13 graden, 20% kans op neerslag (7,5 mm)
- L'Alpe d'Huez: 19 graden, 45% kans op neerslag (2,0 mm)
Dus het varieert nogal. Qua temperatuur niet verkeerd. Maar ik ben wel benieuwd hoe grote groepen onervaren dalers (waar ik mezelf bij nat weer ook toe reken) gaan handelen met regen. Zeker nu er ook een limiet gezet is op de daalsnelheid ( 45 km/u) voor de veiligheid.
Ik ga denk ik maar een grote hoeveelheid remblokken inslaan.
Vorig jaar was het beneden voor m'n gevoel erg heet, dit kan ik uiteraard verkeerd gevoeld hebben omdat ik 's middags behoorlijk uitgewoond aan mijn vierde (en laatste) klim begon. De voorspelde temperaturen zijn voor mij persoonlijk ideaal.
- Le Bourg d'Oisans: 13 graden, 20% kans op neerslag (7,5 mm)
- L'Alpe d'Huez: 19 graden, 45% kans op neerslag (2,0 mm)
Dus het varieert nogal. Qua temperatuur niet verkeerd. Maar ik ben wel benieuwd hoe grote groepen onervaren dalers (waar ik mezelf bij nat weer ook toe reken) gaan handelen met regen. Zeker nu er ook een limiet gezet is op de daalsnelheid ( 45 km/u) voor de veiligheid.
Ik ga denk ik maar een grote hoeveelheid remblokken inslaan.
Vorig jaar was het beneden voor m'n gevoel erg heet, dit kan ik uiteraard verkeerd gevoeld hebben omdat ik 's middags behoorlijk uitgewoond aan mijn vierde (en laatste) klim begon. De voorspelde temperaturen zijn voor mij persoonlijk ideaal.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
@All die gaan: kijk in hemelsnaam uit met dalen! Een schuiver is zo gemaakt op een nat wegdek en 45 km/uur is een snelheidslimiet die niet voor niets gesteld wordt!
Als het weer slecht is bij de start, zorg voor droge kleren boven omdat de eerste daling vorig jaar met droog weer al bar koud was! Het is minimaal 20 minuten dalen en je zult totaal onderkoeld beneden komen als je nat naar beneden moet.
Hopelijk wordt het weer beter!
Als het weer slecht is bij de start, zorg voor droge kleren boven omdat de eerste daling vorig jaar met droog weer al bar koud was! Het is minimaal 20 minuten dalen en je zult totaal onderkoeld beneden komen als je nat naar beneden moet.
Hopelijk wordt het weer beter!
Twitter: @rbruijns
-
- Forum-lid
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 22 nov 2010 16:46
- Contact
Mocht het regenen, zorg dan voor reserve remblokken die je na een paar afdalingen kunt (laten) monteren.
fiets,fiets,fiets en verder niets.
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
Ik zal eerlijk zijn: ik ga niet dalen bij nat weer, ben al niet zo'n daler en zie daar al tegen op, maar als het nat is dan pas ik.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Het voordeel van regen is dat je velgen goed koelen, dus je hoeft niet bang te zijn dat je biba explodeert en je kunt dus "ongestraft" slepend remmen. Ik zou wel één of liever 2 setjes extra remblokjes meenemen....
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40169
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Slepend remmen en dan binnen 1 daal je blokken kwijt? Het is maar wat je voordeel noemt..... Als je niet kunt dalen, dan gewoon niet doen. Idealen zijn mooi, maar je eigen veiligheid heeft IMHO prioriteit.
Less is bore