Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Draagvlak creëren voor je dure hobby bij je partner

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 09 mar 2012 09:02

Leuk alle belevingen te lezen,heb respect en aandacht voor elkaar,ik heb ook een schatje die men fiets schoornmaakt na een natte rit,en ik stofzuig weer...maar wat heeft ts gezien voor een racebike?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

bluv107
Forum-lid

bluv107 09 mar 2012 09:18

Op z'n Vlaams gezegd: 'nen Merlin Cielo in mijnen maat
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 09 mar 2012 09:28

bluv107 schreef:Op z'n Vlaams gezegd: 'nen Merlin Cielo in mijnen maat
[jaloesiemodus aan]
Er zijn grenzen!! :mrgreen: :mrgreen:
[jaloesiemodus uit]

Ik heb overigens geen moment aan je getwijfeld hoor, zoals enkele anderen hier. En dat blijkt nu ook wel uit je smaak.... ;)
Afbeelding

bluv107
Forum-lid

bluv107 09 mar 2012 09:39

Ik ben de 40 gepasseerd en dan gaan er delen in je hersenen wat verweken waardoor je wat minder rationeel wordt.

Ik krijg helaas ook steeds meer moeite om die 30 gemiddeld te halen, ondanks dat ik elk jaar meer km's wegtrap nu mijn kinderen wat ouder worden.

Ik ga denk ik wel een paar van mijn shirtjes op eBay te koop zetten voor wat funding..., dan wordt het ook weer wat acceptabeler 8-)

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 09 mar 2012 09:57

Gewoon lekker kopen de racebike,geniet ervan nu het nog kan.
Ik ben 44 en geniet iedere dag weer,straks weer ff mijn kuota uitlaten op de posbank
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 09 mar 2012 10:10

Inderdaad een leuk smeuïg topic. Maar wat ik opvallend vind is de schijnbaar onbegrensde koopzucht waar sommigen aan lijden. Waarom willen mensen telkens nieuwe spulletjes kopen? Zelf ben ik helemaal leip van fietsen, het is meer dan een hobby, eerder een passie. Maar de drang om iedere keer weer nieuwe kleren of een nieuw racemonster te kopen ontbreekt bij mij volledig. Ik heb 2 jaar geleden een fraaie Wilier carbonracer gekocht en daar wil ik een jaar of 5 mee doen. In de kast hangt een aantal kledingsetjes, genoeg om elke dag een schoon pakkie aan te kunnen trekken als ik een een weekje ga fietsen. Financieel gezien kan ik me best wat meer veroorloven, maar de drang ontbreekt. Ok, ik heb makkelijk praten, want blijkbaar is mijn koopzucht-gen onderontwikkeld. Maar het probleem is natuurlijk wel dat je kunt blijven kwijlen en kopen. Elk jaar komen er nieuwe fraaie spullen op de markt om je te verleiden.

Zelf heb een heel verlanglijstje aan cyclo's, tochten en cols die ik nog wil rijden. Dat is mijn plezier en waarschijnlijk zijn er ook mensen die hier schouderophalend over doen.

Terug naar de oorspronkelijke vraag. Het probleem is dat je enkel je eigen gedrag kunt aanpassen, niet dat van een ander. Dat maakt het wel lastig natuurlijk. Ik weet niet hoe jullie je financieën geregeld hebben, maar je zou misschien kunnen voorstellen om niet al het geld op 1 hoop te gooien, maar voor beiden een eigen potje te maken waarover je zelf kunt beschikken. In dat geval kun je daarvan je fiets kopen en dan heeft ze daarover geen zeggenschap. Zij kan dan gewoon nutteloze sportschoolabonnementen blijven afsluiten ;) Succes.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 09 mar 2012 13:11

@Herman: wees blij dat je niet zo veel koop drang hebt. Ik word soms gek van mezelf en heb ik het geld al 10 keer uitgegeven voordat ik het heb. Oja en ik ben te ongeduldig om te sparen :-) Ik koop geen nzinnige dingen, maar helaas een dure smaak.
Volgens mij hangt het samen met het moeilijk kunnen kiezen waarna de drang ontstaat om niet te hoeven kiezen. Gelukkig heb ik maandelijks een behoorlijk budget en kan mijn vrouw met haar salaris alleen de hele houdhouding, de kids en de overige santekraam betalen (vrouwelijke kostwinner), maar ik vraag me wel eens af waar al het geld blijft. Het kan allemaal wel wat minder, ben ik tot de conclusie gekomen. Ik ken de koeriers nu al bij voornaam. Ze komen nog niet geen bakkie koffie doen als ze aan de deur komen. :shock: Maar goed we leven er goed van en we zijn gelukkig samen :lol:
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

eelcoz

eelcoz 09 mar 2012 13:59

Ik heb altijd gedacht dat koopverslaving een typisch vrouwelijk kwaaltje was, maar na het lezen van dit topic ben ik daar niet meer zo zeker van.

Ook mooi om te lezen hoe sommigen de gekste argumenten aandragen om hun verslaving goed te praten.Trouwens, een 'echte spulletjesman' noemen we ook wel een 'materialist' :lol: :lol: .

bluv107
Forum-lid

bluv107 09 mar 2012 14:26

Ik ben zelf dan ook een heel vrouwelijke man...

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 09 mar 2012 14:51

eelcoz schreef:Ik heb altijd gedacht dat koopverslaving een typisch vrouwelijk kwaaltje was, maar na het lezen van dit topic ben ik daar niet meer zo zeker van.

Ook mooi om te lezen hoe sommigen de gekste argumenten aandragen om hun verslaving goed te praten.Trouwens, een 'echte spulletjesman' noemen we ook wel een 'materialist' :lol: :lol: .
Volgens mij is de disproportionele liefde voor technische spulletjes iets typisch mannelijks. Mevr 53x11 snapt echt niet wat ik moet met "al die fietsen" en al helemaal niet waarom ik die oude baanfiets aan het renoveren ben in plaats van dat ik hem gewoon verkoop. (Ze heeft zelf ook een prachtige racefiets, maar dat maakt weinig uit voor het begrip)

Ik snap dan weer echt niet waarom je bruine halfhoge laarsjes "moet" hebben als je ook al bruine hoge, en grijze en zwarte halfhoge hebt...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

tomdejong
Forum-lid

tomdejong 09 mar 2012 15:57

53x11 schreef:Ik snap dan weer echt niet waarom je bruine halfhoge laarsjes "moet" hebben als je ook al bruine hoge, en grijze en zwarte halfhoge hebt...
Haha, dat zou ik ook niet snappen!
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 mar 2012 16:06

Goeie laarsjes staan wel geil. Ik snap het wel 8-)

Plaats reactie