Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Nieuwe bidonhouders

tosstheboss
Forum-lid

tosstheboss 12 jun 2012 22:00

archon schreef:In navolging van de vraag van tosstheboss zal ik mijn gebruikervaring meedelen. Ik heb ze nu ongeveer 2 weken in gebruik en ze bevallen mij prima.
Bidon gebruiken en terugzetten op de schuine buis gaat zonder problemen op gevoel. Ze zitten ook vast genoeg bij afdalingen met 70 km/h
De bidons zelf zijn voorzien van een membraam zoals je nu bij meer merken ziet. Je hoeft dus niet eerst het tuutje met je tanden los te trekken. Dit geeft wat mij betreft de enige nadelen. Namelijk; ik heb geen tuutje om de lege bidon vast te houden tussen de tanden bij het wisselen van schuine buis naar zitbuis.

Het is zeker geen beter systeem dan de normale bidonhouder met bidon maar wil je wat anders dan de rest kan ik je het wel aanraden.

bedankt voor je reactie, denk er zeker aan om ze zelf ook uit te proberen.
op een waterfiets kom je ook vooruit

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 13 jun 2012 00:27

loos schreef:
amclassic-fan schreef:Arundel Sideloader?
+1.
Als je er twee neemt dien je een sideloader en een othersideloader te nemen, als je je bidons aan dezelfde kant eruit wilt halen.
Heb ze ff gegoogled, ziet er mooi uit. Bedankt voor de tip!

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 26 jun 2012 18:00

Ik heb 2 jaar naar volle tevredenheid een immitatiehouder van de elite patao carbon gebruikt. Deze hield mijn bidons goed op zijn plaats (zelfs op kasseien stroken). De laatste maand vallen de bidons (vooral de 750ml) er heel snel uit. Naar aanleiding van dit topic maar de houders van arundel besteld, ik hoop dat ze gaan bevallen.

stampertje
Forum-lid

Gebruikersavatar stampertje 01 jul 2012 22:29

Ik rij al weer een half jaar met Blacburn Slick houders. Ze zijn licht, erg flexibel, vriendelijk geprijsd en houden de bidons goed vast. Nog geen bidon verloren ondanks veel slecht wegdek en vele 3M verkeersdrempels.

bepe
Forum-lid
Contact

bepe 25 jul 2012 08:50

Ik hoor allemaal problemen met de passing van bidons in de Tacx Tao . Ik wilde deze net gaan aanschaffen. Nu zag ik dat er ook een Tacx Uma is, zeker niet lelijk. Deze zijn niet rondomdicht en zouden een betere passing hebben. Iemand ervaringen?

yoda
Forum-lid

yoda 05 aug 2012 22:41

bepe schreef:Ik hoor allemaal problemen met de passing van bidons in de Tacx Tao . Ik wilde deze net gaan aanschaffen. Nu zag ik dat er ook een Tacx Uma is, zeker niet lelijk. Deze zijn niet rondomdicht en zouden een betere passing hebben. Iemand ervaringen?
Ik heb de tao's en ook de Uma's. Beide geen problemen mee, maar ik gebruik ook Tacx Source bidons. De Uma's die ik heb zijn van aluminium en die kan je volgens mij altijd een beetje bijbuigen mocht de bidon niet goed klemmen, maar bij Tacx bidons niet nodig
Do or Do not.. There is no try

jsparie
Forum-lid

jsparie 05 aug 2012 23:59

jsparie schreef:Heb zelf prima ervaring met die china bidonhouders. Nog geen bidon verloren. De lak schuurt er wel vrij snel af door het in- en uitnemen van de bidon.
Moet hier even op terugkomen. Bij mijn vader is er toch vrij snel een nieuwe bidonhouder gescheurd. Bij nadere inspectie blijkt deze van veel dunner carbon gemaakt als de carbon china bidonhouder die ik zelf al jaren naar tevredenheid gebruik.

De ene china bidon is de andere maar niet zo blijkt maar weer. Dat is toch wel een nadeel dat je dat vanaf een foto moelijk kunt inspecteren hoe de kwaliteit nu echt is.

Tacx tao bevoel overigens ook altijd prima icm tacx bidons. Na een paar jaar droogt het rubber wat uit en moet je er weer eens een tientje tegenaan gooien. Nou ja dat is te overzien.

ReeVeS
Forum-lid

ReeVeS 07 aug 2012 17:08

archon schreef:Ik heb er nog geen gebruikservaringen mee maar binnenkort ga ik deze bestellen.

http://www.vincero-design.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens recensies ook geschikt voor mtb gebruik. Ze zijn redelijk licht (bidons weer zwaarder) en het geeft de fiets een cleane look.
al gebruikservaringen mee???
Fat bottomed girls they'll be riding today
So look out for those beauties oh yeah

archon
Forum-lid

archon 08 aug 2012 08:52

Ik heb mijn eerste gebruikservaring één pagina terug op 10 juni gepost. Ik kan hier slechts aan toevoegen dat ik ze nu 2 maanden verder nog steeds graag gebruik en dat de aandacht van mede fietsers wel leuk is.

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 08 aug 2012 09:50

ik gebruik Pro fiberglass houders. Cheap en geen carbon, maar werken gewoon goed. de zijkanten zijn flexibel, en worden door een stug rubbertje bij elkaar gehouden, dus hij klemt zich als het ware om je bidon, ongeacht de precieze vorm.
(http://www.bikeparts4u.nl/toebehoren-5/ ... idonhouder" onclick="window.open(this.href);return false;)

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 21 okt 2012 13:10

vermeulen schreef:ik gebruik Pro fiberglass houders. Cheap en geen carbon, maar werken gewoon goed. de zijkanten zijn flexibel, en worden door een stug rubbertje bij elkaar gehouden, dus hij klemt zich als het ware om je bidon, ongeacht de precieze vorm.
(http://www.bikeparts4u.nl/toebehoren-5/ ... idonhouder" onclick="window.open(this.href);return false;)
zo, die hebben goed naar Elite gekeken...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

iichel
Forum-lid

iichel 28 okt 2012 00:39

supergrover1 schreef:
vermeulen schreef:ik gebruik Pro fiberglass houders. Cheap en geen carbon, maar werken gewoon goed. de zijkanten zijn flexibel, en worden door een stug rubbertje bij elkaar gehouden, dus hij klemt zich als het ware om je bidon, ongeacht de precieze vorm.
zo, die hebben goed naar Elite gekeken...
Je weet dat Pro en Elite beide onderdeel van hetzelfde concern zijn (Shimano)? :P

Plaats reactie