Pagina 5 van 19
Re: Vetta Topic
Geplaatst: 09 jun 2012 10:01
door csteenbe
Re: Vetta Topic
Geplaatst: 09 jun 2012 10:32
door timo2.0
Naar mijn mening bewijzen jouw foto's weer eens dat Antonio echt een ongekende prijs/kwaliteitsverhouding heeft.
En je oranje fiets is precies op tijd klaar voor het EK
Re: Vetta Topic
Geplaatst: 09 jun 2012 11:40
door csteenbe
timo2.0 schreef:Naar mijn mening bewijzen jouw foto's weer eens dat Antonio echt een ongekende prijs/kwaliteitsverhouding heeft.
Gedeeltelijk met je eens, standaard vind ik de Vetta niet zo........ Maar je moet zelf durven, kost veel tijd en moeite en dan kun je tegen relatief gunstige prijs iets zeer moois maken dat voor jou uniek is.
Bij het maken van de foto's eens lekker gefietst op de Vetta, en ik moet zeggen zonder overdrijven dat het ding lekker licht aanvoelt en een goede respons geeft. Morgen eens 'echt' gaan fietsen met de Vetta en dan kunnen we een beter oordeel geven.
Re: Vetta Topic
Geplaatst: 09 jun 2012 11:51
door timo2.0
Klopt, zijn lakwerk schijnt bijvoorbeeld ook niet altijd top te zijn (maar dat weet ik niet uit eigen ervaring). Maar aan de andere kant, als je weet wat je wil kan hij echt alles voor je maken uit staal, alu of titanium. Ik denk dat veel mensen het merk niet kennen of passeren omdat de bekendere merknamen meer aanspreken. Maar als ik bijvoorbeeld moest kiezen tussen een Cinelli XCr in een standaardmaat of een handgemaakt maatframe uit diezelfde Columbus XCr buizen voor de helft van de prijs dan weet ik het wel.
Re: Vetta Topic
Geplaatst: 09 jun 2012 12:31
door loos
havana schreef:
Oh ja, ik weet nog wel een mooie zadelpen voor deze brommer.... wat dacht je van een Campagnolo Record ?
Of een FSA K-Force light SB25 zonder decals.
Ook heel erg klassiek, goed en puur.
P.S.: prachtige foto's, Cees. Zit inmiddels stiekem te dagdromen over een Vetta XCr......
Re: Vetta Topic
Geplaatst: 09 jun 2012 12:47
door csteenbe
timo2.0 schreef:Klopt, zijn lakwerk schijnt bijvoorbeeld ook niet altijd top te zijn (maar dat weet ik niet uit eigen ervaring).
Lakwerk moet jezelf doen, heb een vriend waar ik dat mee samen doe hij heeft de beschikking over een spuitcabine en het is zijn dagelijks werk.
Hij vond het erg leuk om te doen maar het is niet zo eenvoudig als het lijkt........die streepjes had ie koppijn van gekregen
Binnenkort maar eens naar Antonio gaan om eea te bespreken, lijkt me leuk om iets op te zetten binnen het concept dat ik in gedachte heb !!!
Re: Vetta Topic
Geplaatst: 09 jun 2012 12:53
door timo2.0
Voor spuitwerk ga ik uiteindelijk altijd naar m'n vertrouwede adres, al mag m'n Merlin opnieuw gespoten worden en in een ander kleurtje. Blijkbaar pakt glanszwart (eerste versie) veel beter op titanium dan mat wit (huidige kleur) want die laatste bladdert al af als je ernaar kijkt. Maar dit terzijde, kun je al een tipje van des sluier oplichten waaraan je denkt qua speciale wensen?
Re: Vetta Topic
Geplaatst: 09 jun 2012 13:07
door csteenbe
Speciale wensen zullen vooral in uitdrukking komen in het spuitwerk, dat compleet customized wordt geleverd waardoor de fiets een uniek geheel is. Daarnaast kun je niet alleen je buizen set kiezen maar ook de verbindingen zoals de achter padden, bb, headtube en noem maar op.
Stuur en stuurpen kunnen ook naar keuze gespoten worden, in principe kan alles gespoten worden....
En uiteraard is het frame precies jou maat en niet iets wat standaard uit de mal rolt of in China in elkaar gelast is geworden
Re: Vetta Topic
Geplaatst: 09 jun 2012 13:17
door timo2.0
Daar gaat het mij uiteindelijk ook om, iets unieks dat precies aan mijn eisen en wensen voldoet. Misschien moet ik toch maar eens op Italiaanse les om de communicatie met Antonio te bevorderen
Komende week komend ede laatste onderdelen voor Corine's fietsen en zodra die in elkaar zijn gezet zal ik weer wat fotootjes posten
Re: Vetta Topic
Geplaatst: 09 jun 2012 18:59
door delsol
timo2.0 schreef:Klopt, zijn lakwerk schijnt bijvoorbeeld ook niet altijd top te zijn (maar dat weet ik niet uit eigen ervaring). Maar aan de andere kant, als je weet wat je wil kan hij echt alles voor je maken uit staal, alu of titanium. Ik denk dat veel mensen het merk niet kennen of passeren omdat de bekendere merknamen meer aanspreken. Maar als ik bijvoorbeeld moest kiezen tussen een Cinelli XCr in een standaardmaat of een handgemaakt maatframe uit diezelfde Columbus XCr buizen voor de helft van de prijs dan weet ik het wel.
Het lakwerk bij mij is wel oke,het is geen topwerk zoals bij BCP.
Voor € 410 voor een maatframe inlc.vork hoor je mij niet klagen.
Btw.Niemand anders hier op het forum met een Vetta.
Re: Vetta Topic
Geplaatst: 09 jun 2012 19:04
door timo2.0
Ben ik met je eens, maar als je bedenkt dat je bij de duurste frames ook dat lakwerk krijgt dan stuur je 'm toch liever naar BCP. Anyway, ik zit zelf ook al een tijdje te broeden op een frame dat Antonio voor mij mag bouwen maar de details uitwerken is nog even werk. Een impressie...
Re: Vetta Topic
Geplaatst: 09 jun 2012 20:23
door delsol
ISP??
Net zoals de English frames.