Mijn korte verslag ook maar even posten.
Op zaterdag morgen om 9 uur aangereden richting Nurburg. Snel ingeschreven en de auto bij T13 geparkeerd. Heel toevallig parkeerde Peter zijn auto enkel minuten later naast ons. Daarna snel mijn vader geïnstalleerd bij Veedol en naar de start. Peter en ik stonden vrij ver achteraan. Met 800 deelnemers bij de 75km wist ik dat het geen zin had om helemaal naar voren te rijden. Dat laat mijn conditie ook niet toe. Al in de eerste ronde bij Flugplatz (na enkele kilometers) werd mij al duidelijk dat ik het heel zwaar ging krijgen. Ik was dat ook blij dat ik op vrijdag nog even een 21,24,27 spider had gekocht bij de welbekende fietsenboer in het zuiden. Dat scheelt weer 2 tandjes met wat ik eerst had (39-25). Mijn eerste ronde was met iets meer dan 50 minuten ruim 8 minuten langzamer dan mijn eerste ronde in 2010. De tweede ronde was 55 minuten en de derde ronden had de super tijd van 1 uur en 40 minuten. In deze ronden heb ik ruim 30 minuten in het gras gestaan bij Kesselchen (ongeveer op de helft van de klim) omdat ik behoorlijke kramp kreeg in zowel mijn linkse als rechtse bovenbeen. Ik fiets toch al ruim 14 jaar waarvan 11 jaar wedstrijden maar zo erg heb ik nog niet meegemaakt. Misschien zijn er nog forumers die mij hebben zien staan aan de rechtse kant van de weg. De eerste vijf minuten kreeg ik verschillende keren de vraag: ''Alles klar??'' Omdat ik in beide benen kramp kreeg kan ik niet eens afstappen van mijn fiets.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Na mijn pauze van een half uur ben ik heel rustig verder gereden.
Mijn topsnelheid was 96,6km/h. Hiervoor heb ik wel behoorlijke snelheid in de bocht gemaakt en veel in het wiel moeten afdalen. Alleen in de derde ronde heb ik vrijwel niet geremd. Enkel bij Wehrsreifen heb ik voor de zekerheid toch maar even de rem gebruikt. De eerste twee rondes was het iets te druk om niet te remmen in de bochten.
De top vijf bij de 150km heeft serieus doorgereden. Constant rondes onder de 43 minuten. Toen ik stilstond bij Hocheigen zag ik wel dat er een behoorlijke groep samen reed. Dat scheelt wel enorm op deze ronde. Ik zelf heb me 2,5 ronden aangesloten bij drie dames die een mooi constant tempo reden. Maar zelfs dat was te veel voor mij.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Volgend jaar ga ik weer voor een serieuze tijd bij 150km maar 4:05 uur is niet haalbaar voor mij.
Uitslagen staan hier Rob:
http://www.radamring.de/en/ergebnisse.html
Peter, heb je vandaag nog rondjes met de auto gemaakt? Ik zag dat de ring vandaag van 16:50 tot 18:00 was gesloten vanwege een ongeval.