trois ballons 2013
Je krijgt een aantal mails, terplekke startnummer afhalen. Medische verklaring moet je dan ook laten zien, tenzij je die vooraf hebt geüpload of gefaxt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12
Dank. Ik heb copie van mijn licentie opgestuurd. Zal wel goedkomen.havana schreef:Je krijgt een aantal mails, terplekke startnummer afhalen. Medische verklaring moet je dan ook laten zien, tenzij je die vooraf hebt geüpload of gefaxt.
Zin in die rit!
Je kan ook een boodschappenlijstje of een ingescand bierviltje sturen hoor
-
- Forum-lid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12
Ik snap wat je bedoelt
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Nee echt simpel is dat natuurlijk niet, maar het zijn niet alleen de hoogtemeters die tellen. In la Marmotte zijn er toch overal hogere steigingspercentages, ijlere lucht en ook de afdalingen zijn minder makkelijk.havana schreef:4500 hm volgens Gpsies, dus echt simpel zal het niet worden.
De makkelijkste beklimming in LM is naar mijn mening zwaarder dan de zwaarste in L3B
Zaterdag vertrek ik richting vogezen om de week daarop de 3 ballons te rijden. Wat is nu wijsheid als "training" die week in de vogezen? Ik had voorgenomen Donderdag-Vrijdag geen trap te maken of hooguit donderdag een uurtje. Welke type trainingen doe ik best de dagen daarvoor? Een schema+routeyou GPX zou ideaal zijn
rob86 schreef:Zaterdag vertrek ik richting vogezen om de week daarop de 3 ballons te rijden. Wat is nu wijsheid als "training" die week in de vogezen? Ik had voorgenomen Donderdag-Vrijdag voor de 3 Ballons geen trap te maken of hooguit donderdag een uurtje. Welke type trainingen doe ik best de dagen daarvoor(zat-zon-ma-di-woe)? Een schema+routeyou GPX zou ideaal zijn
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat ligt volledig aan je doelstellingen. Als het bijv dinsdag en woensdag k*t weer is, wil je dan donderdag en vrijdag de fiets stil laten staan?
Ik zou zelf sowieso ook op vrijdag gewoon een uurtje gaan fietsen, gewoon lekker op 't gemak (misschien nog ff een keer een sprintje), daar worden je benen zeker niet slechter van. Hoeveel je eerder in de week wilt doen hangt af van je conditie en je doelen in de cyclo. Als je in goede conditie bent (en goed kunt klimmen) kan je veel meer doen en toch nog op tijd herstellen.
Puur voor supercompensatie zou je op dinsdag nog een zware training moeten doen. Dan op woensdag een stukje rustig fietsen, evt donderdag rust of een beetje rustig fietsen en vervolgens vrijdag een uur op 't gemak met een paar korte intensieve momenten.
Ik zou zelf sowieso ook op vrijdag gewoon een uurtje gaan fietsen, gewoon lekker op 't gemak (misschien nog ff een keer een sprintje), daar worden je benen zeker niet slechter van. Hoeveel je eerder in de week wilt doen hangt af van je conditie en je doelen in de cyclo. Als je in goede conditie bent (en goed kunt klimmen) kan je veel meer doen en toch nog op tijd herstellen.
Puur voor supercompensatie zou je op dinsdag nog een zware training moeten doen. Dan op woensdag een stukje rustig fietsen, evt donderdag rust of een beetje rustig fietsen en vervolgens vrijdag een uur op 't gemak met een paar korte intensieve momenten.
amclassic-fan schreef: Puur voor supercompensatie zou je op dinsdag nog een zware training moeten doen. Dan op woensdag een stukje rustig fietsen, evt donderdag rust of een beetje rustig fietsen en vervolgens vrijdag een uur op 't gemak met een paar korte intensieve momenten.
Een zware training in de zin van duur/afstand en/of intensiteit (hartslag)?
Ik heb deze week een intensieve week (4x trainen, veel D3 en veel volume), volgende week doe ik helemaal niks meer behoudens wat lostrappen. Vrijdag misschien heel op 't gemak vanaf 't hotel even 't startnummer ophalen.
Wij vertrekken overigens pas vrijdagochtend.
Wij vertrekken overigens pas vrijdagochtend.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Een combinatie van beide, zeker gezien de inspanning die je tijdens de cyclo gaat leveren. Je moet/mag jezelf goed moe maken, maar je moet jezelf niet compleet slopen. Als je al kapot bent en bijv nog Petit Ballon en Platzerwasel op moet, dan ben je te ver gegaan.wm schreef: Een zware training in de zin van duur/afstand en/of intensiteit (hartslag)?
Bedankt voor jullie reacties. Voor een toerist is mijn conditie vrij goed alsook de voorbereiding. Zit al maanden op een +-250km per week en rijd elk weekend +-150km in de ardennen.
Ik zie het dan ruwweg als volgt:
-Zaterdag: Aankomst+Rust
-Zondag: +-3u D1-D2
-Ma: 2u herstel/D1
-Di: 125-150km Intensieve duurtraining met behoorlijk wat klimkilometers
-Woe: 2u herstel/D1
-Do: Max 1u lostrappen
-Vrijdag: Max 1u lostrappen
Wat denken jullie?
Ik zie het dan ruwweg als volgt:
-Zaterdag: Aankomst+Rust
-Zondag: +-3u D1-D2
-Ma: 2u herstel/D1
-Di: 125-150km Intensieve duurtraining met behoorlijk wat klimkilometers
-Woe: 2u herstel/D1
-Do: Max 1u lostrappen
-Vrijdag: Max 1u lostrappen
Wat denken jullie?