Locomotief Tour de France (Klaar!)
-
- Forum-lid
Mooie klassieke bidonhoudertjes!
-
- Forum-lid
[quote="ciclista"]Moet je dan ook niet een paar van deze?
Heb ik net voor de Presto op de kop getikt. [/quote]
Heb ik nog liggen Heerlijk al dat NOS.
Heb ik net voor de Presto op de kop getikt. [/quote]
Heb ik nog liggen Heerlijk al dat NOS.
Hans, las je topic; ik heb 3 van die Campagnolo-derailleur kabelgeleiders. Deed er niks mee en heb ze nu op Marktplaats staan. Als je interesse hebt, neem dan even contact op.
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
-
- Forum-lid
PM!
-
- Forum-lid
Gisterenavond op bezoek geweest bij Gerard/GastheerG en een mooie fles Whisky geruild tegen 2 balhoofdsetjes van 1" JIS. Tussen het Whisky proeven door (voor de liefhebbers: Blue Label (Wouw!!), Bowmore, Glenlivit en Frysk Hinder) vreselijk gezellig zitten praten over het opbouwen van fietsen, de juiste spuiters van frames, de gereden tochten en vooral over de plannen die we volgend jaar weer gaan uitvoeren. Met een zak vol onderdelen, 'Hier dat heb je ook vast nodig" en "heb je al een stuur? Wacht even dan pak ik dat gelijk even.." reed ik richting huis. Vanochtend vroeg even aan de slag.
Normaal sla je de baseplate vast op de vorkbuis. Bij deze voorvork (de fiets is uit 1961) was er aan geslepen waardoor het niet goed vast zit. Een klein randje blik tussen de vorkbuis en de baseplate is dus nodig. Het tape zorgt er voor dat het randje blik tijdens de montage op zijn plaats blijft zitten.
Normaal gesproken monteer je zo het balhoofd in de balhoofdbuis van het frame. Hier monteer ik tussen de balhoofdbuis en het onderste lager een kabelstopper. Op de plaats van de pijl dus.
Op deze manier kan ik de kabels van de bar-end shifters monteren. Er is een kans dat ik voor schuinebuis shifters kies, ik ben er nog niet helemaal uit. In dat geval demonteer ik deze kabelstopper weer.
Normaal sla je de baseplate vast op de vorkbuis. Bij deze voorvork (de fiets is uit 1961) was er aan geslepen waardoor het niet goed vast zit. Een klein randje blik tussen de vorkbuis en de baseplate is dus nodig. Het tape zorgt er voor dat het randje blik tijdens de montage op zijn plaats blijft zitten.
Normaal gesproken monteer je zo het balhoofd in de balhoofdbuis van het frame. Hier monteer ik tussen de balhoofdbuis en het onderste lager een kabelstopper. Op de plaats van de pijl dus.
Op deze manier kan ik de kabels van de bar-end shifters monteren. Er is een kans dat ik voor schuinebuis shifters kies, ik ben er nog niet helemaal uit. In dat geval demonteer ik deze kabelstopper weer.
-
- Forum-lid
Even testen, de bidonhouders.
-
- Forum-lid
[quote="rob74"]er komen toch wel aluminium bidons met kurk op? Ipv van deze plastic dingen[/quote]
Ja, of iets wat er erg op lijkt. Nog niet gevonden helaas maar ook nog niet echt gezocht. Als het straks het zicht op de Garmin maar wat wegneemt :/
Ja, of iets wat er erg op lijkt. Nog niet gevonden helaas maar ook nog niet echt gezocht. Als het straks het zicht op de Garmin maar wat wegneemt :/
-
- Forum-lid
Knickerbocker met bretels en een duikbril op en je bent ZOOOO 1960!
GastheerG lijkt me iemand om te vriend te houden
groet John
http://web.me.com/zjon/wieleravonturen/2011/2011.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://web.me.com/zjon/wieleravonturen/2011/2011.html" onclick="window.open(this.href);return false;