Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Zero vs 3

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 19 sep 2012 19:16

boswielrenner schreef:Wat zijn dan volgens jou wel goede argumenten om dure wielen te kopen? Ben benieuwd.
Gewicht, lagers, estethiek.

@lvgh: Tja, zo kan je het lezen. Leuke escape.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 19 sep 2012 19:19

volgens mij heb ik deze argumenten genoemd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 19 sep 2012 19:23

boswielrenner schreef:@loos: remmen met carbon is niet lastiger, maar remmen met carbon in de regen wel. Klein detail. :-)
@Litespeed: de FR0 heeft aero spaken en de FR3 niet of althans minder (spaken zijn ook dunner)
Ik doel niet alleen op het remmen bij nat weer, maar ook het doseren bij droog weer.

De FR3 heeft veel dunnere spaken dan de FR 0, die zeker ook wel afgeplat zijn;
Ergo, ze vangen minder zijwind.
Reden waarom tour de Zonda dan ook als meer aero beoordeelt dan de Shamal.
http://www.tour-magazin.de/services/qtr ... _2011/#/92" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door loos op 19 sep 2012 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 19 sep 2012 19:23

boswielrenner schreef:volgens mij heb ik deze argumenten genoemd.
En dat heb ik toch ook niet betwist...?

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 19 sep 2012 19:29

litespeed schreef:
loos schreef:Als je echt harder wilt gaan fietsen, dan zal gewicht weinig doen.
Het voordel van FR 0 t.o.v. FR3 zit hem dan vooral in de acceleratie en de moraal (Campa beweert dat CULT lagers 3,5 W scheelt maar dat terzijde).
Aerodynamica doet meer, maar alleen als je hard genoeg rijdt
Wat maakt dat de FR0 meer aero is dan de FR3?

Neem dan de FR4 voor nog geen 200,-.
Dat heb ik nergens beweerd, het is eerder andersom (zie tourtest).
Ze accelereren alleen beter omdat ze lichter zijn.
De FR4 is inderdaad meer aero, maar deze set heeft mindere naven, en is ook nog eens 170 gram zwaarder dan de FR3
Afbeelding

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 19 sep 2012 19:32

Nou dat denk ik wel aangezien je zegt dat ik dure wielen goed praat met verkeerde argumenten. Maakt mij niet uit hoor. Ik vind dat iedereen zijn mening mag hebben. Daar is het ook een forum voor. :-) Goedkoop hoeft helemaal niet slecht te zijn; integendeel, maar doorgaans krijg je waar je voor betaalt, en het optimum qua prijs/kwaliteit, om bij Fulcrum te blijven is de FR3. Is kwaliteit belangrijker dan prijs, neem dan de FR0.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 19 sep 2012 19:44

Zucht... Stijfheid is 1. Aero is 2. Argumenten. De verkeerde. Duidelijk?

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 19 sep 2012 19:55

Mag ik een poging doen om vrede te stichten? :lol:
Het zijn allemaal goede wielen, die ook nog eens bombproof zijn.
TS zal er niet harder van gaan rijden. :o

Als hij dat toch wil, dan is wellicht een aero setje (lees: hoge velgen) een betere keus (als hij hard genoeg rijdt).
Afbeelding

nigel_tufnel
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 sep 2010 15:47

nigel_tufnel 19 sep 2012 21:04

Het punt van de upgrade is inderdaad wel dat er iets verbetert.
Ik zou graag op een parcours met toch wat hoogtemeters wielen hebben die beter presteren dan degene die ik heb, anders kan ik evengoed blijven rijden met de wielen die ik nu heb.
Zijn de fulcrum racing zero wielen dan ook nog beter en betrouwbaarder dan de wielset via deze link?: http://www.actionsports.de/gb/Wheels/Cu" onclick="window.open(this.href);return false; ... 49297.html
DT Swiss 240s naaf, NoTubes ZTR Alpha 340 Road schwarz velg en Sapim CX-Ray 2.0/2.3-0.9/2.0 black spaken voor 550 euro.
En heeft er iemand ervaring met deze winkel?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 sep 2012 21:18

Ja, behoort tot de grotere duitse webshops. Net als bijv bike-components, bike24, etc.
Safe dus.
Less is bore

nigel_tufnel
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 sep 2010 15:47

nigel_tufnel 19 sep 2012 22:52

Ik bedoel eigenlijk: zijn het degelijke wielbouwers? Of ben je voor een hoger prijs beter af bij de specialisten?
En vooral is deze wielset dan interessanter/beter dan de racing 0?

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 20 sep 2012 08:24

http://www.ritcheylogic.com/media/File/ ... incher.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Artikel in Tour mag. zie blz48. 35sec op 3 uur fietsen Ik vraag me af of er iemand bestaat die het verschil zal merken. In de fiets van een paar maanden geleden stond ook zoiets. De marketing van wielen is erg goed is misschien wel de enige haalbare conclusie.

Vreemd dat de eurus (R1)er nu ook weer staat een paar jaar geleden was er een franse test en het zelfde resultaat. Van dichtbij zie je het aero er niet van af. Van die andere kan ik me nog iets voorstellen, aero lijkt dus iets wat je moet uitproberen

Welke snelheid hoort bij 250watt?
Do kin der mar druk mei weze

Plaats reactie