Pagina 5 van 6
Re: Zero vs 3
Geplaatst: 19 sep 2012 19:16
door litespeed
boswielrenner schreef:Wat zijn dan volgens jou wel goede argumenten om dure wielen te kopen? Ben benieuwd.
Gewicht, lagers, estethiek.
@lvgh: Tja, zo kan je het lezen. Leuke escape.
Re: Zero vs 3
Geplaatst: 19 sep 2012 19:19
door boswielrenner
volgens mij heb ik deze argumenten genoemd.
Re: Zero vs 3
Geplaatst: 19 sep 2012 19:23
door loos
boswielrenner schreef:@loos: remmen met carbon is niet lastiger, maar remmen met carbon in de regen wel. Klein detail.
@Litespeed: de FR0 heeft aero spaken en de FR3 niet of althans minder (spaken zijn ook dunner)
Ik doel niet alleen op het remmen bij nat weer, maar ook het doseren bij droog weer.
De FR3 heeft veel dunnere spaken dan de FR 0, die zeker ook wel afgeplat zijn;
Ergo, ze vangen minder zijwind.
Reden waarom tour de Zonda dan ook als meer aero beoordeelt dan de Shamal.
http://www.tour-magazin.de/services/qtr ... _2011/#/92" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zero vs 3
Geplaatst: 19 sep 2012 19:23
door litespeed
boswielrenner schreef:volgens mij heb ik deze argumenten genoemd.
En dat heb ik toch ook niet betwist...?
Re: Zero vs 3
Geplaatst: 19 sep 2012 19:29
door loos
litespeed schreef:loos schreef:Als je echt harder wilt gaan fietsen, dan zal gewicht weinig doen.
Het voordel van FR 0 t.o.v. FR3 zit hem dan vooral in de acceleratie en de moraal (Campa beweert dat CULT lagers 3,5 W scheelt maar dat terzijde).
Aerodynamica doet meer, maar alleen als je hard genoeg rijdt
Wat maakt dat de FR0 meer aero is dan de FR3?
Neem dan de FR4 voor nog geen 200,-.
Dat heb ik nergens beweerd, het is eerder andersom (zie tourtest).
Ze accelereren alleen beter omdat ze lichter zijn.
De FR4 is inderdaad meer aero, maar deze set heeft mindere naven, en is ook nog eens 170 gram zwaarder dan de FR3
Re: Zero vs 3
Geplaatst: 19 sep 2012 19:32
door boswielrenner
Nou dat denk ik wel aangezien je zegt dat ik dure wielen goed praat met verkeerde argumenten. Maakt mij niet uit hoor. Ik vind dat iedereen zijn mening mag hebben. Daar is het ook een forum voor.
Goedkoop hoeft helemaal niet slecht te zijn; integendeel, maar doorgaans krijg je waar je voor betaalt, en het optimum qua prijs/kwaliteit, om bij Fulcrum te blijven is de FR3. Is kwaliteit belangrijker dan prijs, neem dan de FR0.
Re: Zero vs 3
Geplaatst: 19 sep 2012 19:44
door litespeed
Zucht... Stijfheid is 1. Aero is 2. Argumenten. De verkeerde. Duidelijk?
Re: Zero vs 3
Geplaatst: 19 sep 2012 19:55
door loos
Mag ik een poging doen om vrede te stichten?
Het zijn allemaal goede wielen, die ook nog eens bombproof zijn.
TS zal er niet harder van gaan rijden.
Als hij dat toch wil, dan is wellicht een aero setje (lees: hoge velgen) een betere keus (als hij hard genoeg rijdt).
Re: Zero vs 3
Geplaatst: 19 sep 2012 21:04
door nigel_tufnel
Het punt van de upgrade is inderdaad wel dat er iets verbetert.
Ik zou graag op een parcours met toch wat hoogtemeters wielen hebben die beter presteren dan degene die ik heb, anders kan ik evengoed blijven rijden met de wielen die ik nu heb.
Zijn de fulcrum racing zero wielen dan ook nog beter en betrouwbaarder dan de wielset via deze link?:
http://www.actionsports.de/gb/Wheels/Cu" onclick="window.open(this.href);return false; ... 49297.html
DT Swiss 240s naaf, NoTubes ZTR Alpha 340 Road schwarz velg en Sapim CX-Ray 2.0/2.3-0.9/2.0 black spaken voor 550 euro.
En heeft er iemand ervaring met deze winkel?
Re: Zero vs 3
Geplaatst: 19 sep 2012 21:18
door daniel1975
Ja, behoort tot de grotere duitse webshops. Net als bijv bike-components, bike24, etc.
Safe dus.
Re: Zero vs 3
Geplaatst: 19 sep 2012 22:52
door nigel_tufnel
Ik bedoel eigenlijk: zijn het degelijke wielbouwers? Of ben je voor een hoger prijs beter af bij de specialisten?
En vooral is deze wielset dan interessanter/beter dan de racing 0?
Re: Zero vs 3
Geplaatst: 20 sep 2012 08:24
door materialist
http://www.ritcheylogic.com/media/File/ ... incher.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Artikel in Tour mag. zie blz48. 35sec op 3 uur fietsen Ik vraag me af of er iemand bestaat die het verschil zal merken. In de fiets van een paar maanden geleden stond ook zoiets. De marketing van wielen is erg goed is misschien wel de enige haalbare conclusie.
Vreemd dat de eurus (R1)er nu ook weer staat een paar jaar geleden was er een franse test en het zelfde resultaat. Van dichtbij zie je het aero er niet van af. Van die andere kan ik me nog iets voorstellen, aero lijkt dus iets wat je moet uitproberen
Welke snelheid hoort bij 250watt?