Interessant idee...een stapje verder zijn de "draadloze " elektronische remmen...snel patent aanvragen..chassepatat schreef:Volgende stap. Elektronisch remmen.
Je moet toch wat verzinnen om fietsen te blijven verkopen...
MVG Arno
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Interessant idee...een stapje verder zijn de "draadloze " elektronische remmen...snel patent aanvragen..chassepatat schreef:Volgende stap. Elektronisch remmen.
Je moet toch wat verzinnen om fietsen te blijven verkopen...
Ik doelde op deze zin: De remkracht bij schijfremmen verplaatst zich via de naaf, wat betekent dat deze juist niet zoals bij een velgrem door de spaken gaatIk snap je vraag niet. Volgens mij leg ik uit dat het moment vanuit de remschijf nu via de spaken overgebracht moet worden terwijl dit bij velgremmen niet het geval is.
Welk spaak patroon is er zwakker dan?wtosser schreef:En wat is er dan precies "zwak" aan volgens jou? Het nadeel van verdraaiing naaf tov velg is duidelijk, maar verder...japiecarbon schreef:Omdat radiaal het zwakste spaakpatroon is wat er bestaat.