Uit je laatste zin blijkt dat je het niet snapt. Laat verder maar.joeywl schreef:Dat snap ik heel goed, vorige jaar 1/3 van de mensen zonder een startnummer of polsbandje. Zoals ik zei, doe er niemand kwaad mee.
Amstel Gold 2013
-
- Forum-lid
Altijd weer die westlanders hejoeywl schreef:Zeker niet hoor, elk jaar schrijf ik me netjes in maar dit jaar niet ingeloot. Verblijf is al geregeld en 15 vrienden zijn wel ingeloot. Ik doe er jiemand kwaad mee en ben niemand tot last. Ik weet dat de route ook gewoon aangegeven staat, maar tijdens de AGR staat heel fietsend Westland er en dat vind ik wel zo gezellig.
Waar slapen jullie?
Maar had je geen team gemaakt met je vrienden dan? Hebben wij wel gedaan en zijn ook allemaal ingeloot.
-
- Forum-lid
Elk jaar dezelfde discussie. Ik rij al jaren met een hele groep zwart mee en dat blijf ik doen. Woon in zuid limburg en je kunt die dag gewoon niks anders doen.
Daarnaast is het een super ervaring om met zoveel mensen te fietsen.
Ik bedank dan ook alle betalers die het mogelijk maken voor mij om zwart mee te rijden.
Daarnaast is het een super ervaring om met zoveel mensen te fietsen.
Ik bedank dan ook alle betalers die het mogelijk maken voor mij om zwart mee te rijden.
Wat is "zwartrijden"?
Het is gewoon openbare weg.
Als je geen gebruik maakt van de faciliteiten van de organisatie heb je het volste recht om daar te fietsen.
Als de Ronde van Noord-Holland hier wordt gereden mag ik toch ook gewoon op de fiets stappen, of is er dan opeens een fietsverbod?
Het is gewoon openbare weg.
Als je geen gebruik maakt van de faciliteiten van de organisatie heb je het volste recht om daar te fietsen.
Als de Ronde van Noord-Holland hier wordt gereden mag ik toch ook gewoon op de fiets stappen, of is er dan opeens een fietsverbod?
Inderdaad Theo!
@Kobuss, ik slaap in een paars hotel, geen idee hoe het heet maar Klaas Honders regelt het al jaren. Goed ontbijt en een goede prijs. Waar slaap jij?
Nee geen team gemaakt, volgende keer maar weer doen. Ach AGR is een mooie training voor het nieuwe seizoen
@Kobuss, ik slaap in een paars hotel, geen idee hoe het heet maar Klaas Honders regelt het al jaren. Goed ontbijt en een goede prijs. Waar slaap jij?
Nee geen team gemaakt, volgende keer maar weer doen. Ach AGR is een mooie training voor het nieuwe seizoen
Ik vind het gewoon zwartrijden,je kunt de route het hele jaar rijden.
Waarom ga je dan precies de dag van het evenement rijden?
Als je dan toch gewoon gratis op de openbare weg de Amstel gold race wil rijden doe je dit niet op de dag van de Tour zelf.
Waarom ga je dan precies de dag van het evenement rijden?
Als je dan toch gewoon gratis op de openbare weg de Amstel gold race wil rijden doe je dit niet op de dag van de Tour zelf.
S-works vvor de kasseien
Specialized Marathon stumpjumper voor de mud
Specialized Marathon stumpjumper voor de mud
-
- Forum-lid
En als je in de buurt woont? Lees: Valkenburg. Dan moet ik maar binnen blijven omdat Amstel zo nodig een tocht organiseert? Dacht t niet. Ik rij niet het hele parcours, maar het is ondoenlijk om niet in de meute verzeild te raken. En als je dan al een keer een ander weggetje neemt en de duizenden fietsers tegemoet rijdt, zijn er altijd van die gasten die je verrot schelden omdat je daar durft te fietsen. Ik ben groot voorstander van toertochten, begrijp me niet verkeerd, hoe meer hoe beter. Maar als plaatselijke liefhebber fiets ik gewoon mijn rondjes. En soms rij ik dan over een uitgezet parcours tijdens de AGR. Maar dat valt echt niet in de categorie zwart rijden.
Michiel
Woon zelf in Maastricht, ga ook niet binnen zitten en heb ook geen behoefte om mee te doen aan de AGR. Maar ik pak dan gewoon even de route door belgie naar de Voerstreek en lager, daar is zat plek om te fietsen zonder de AGR-kuddes tegen te komen. AGR rijd ik de week daarna wel weer eens.fietsvriend schreef:En als je in de buurt woont? Lees: Valkenburg. Dan moet ik maar binnen blijven omdat Amstel zo nodig een tocht organiseert?
Zwartrijden is voor zieligerds, ik verwijs liever naar Wielrennenmaastricht.nl. Daar vind je bijvoorbeeld:
za 13 Hageland Classic Mol (Be) 180/155/135/110/90/70
za 13 De Alternatieve Toertocht 's-Gravenvoeren (Be-L) 160/130/105/80/60 (start is nota bene nog geen 25km verderop!!)
-
- Forum-lid
Dan ben ik maar een zielige.
Als iedereen er zo over dacht om niet te betalen voor een toertocht, maar wel gebruik gaan maken van de compleet uitgezette route en van alle vrijwilligers die op knelpunten staan om het verkeer te regelen enz enz , dan zal het snel over zijn met het organiseren van toertochten. Beetje jammer !
-
- Forum-lid HC
Ik keur zwartrijden niet goed en doe het zelf ook nooit, maar begrip voor Tom zijn verhaal heb ik wel!gertgump schreef:Als iedereen er zo over dacht om niet te betalen voor een toertocht, maar wel gebruik gaan maken van de compleet uitgezette route en van alle vrijwilligers die op knelpunten staan om het verkeer te regelen enz enz , dan zal het snel over zijn met het organiseren van toertochten. Beetje jammer !
Bij normale toertochten behoef je ook niet zwart te rijden, daar schrijf je gewoon de dag zelf in, doe je dat niet dan ben je asociaal bezig, helemaal eens.
Zelf rij ik al jaren, zolang deze georganiseerd, de AGR (250km)en vind het altijd een heel leuk evenement, ik rij hem bijna alle jaren al samen met een fietsmaatje en zie het altijd een beetje als de eerste grote tocht van het seizoen.
Gelukkig ook dit jaar weer ingeloot. Als dit niet zo was.............kon dit voor mij ook wel eens aanleiding zijn geweest om voor het eerst van mijn leven zwart te rijden!
Alle argumenten je kan de AGR iedere andere dag rijden en er zijn alternatieve kloppen natuurlijk niet........je kan maar 1 dag bij het evenement aanwezig zijn en dat is dit jaar 13 april.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!