Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Training combineren met baby

Sieb79
Forum-lid

Sieb79 29 mei 2013 11:05

Twee jaar terug vader geworden van een tweeling, het eerste jaar is het fietsen er volledig er bij in geschoten. Maar heb er heel veel mooie momenten voor terug gekregen! Om toch wat te kunnen doen aan fietsen kreeg ik op mijn verjaardag een bakfiets van de vrouw, zo'n eentje met twee in plaats van drie wielen. Ben gelijk met de kids gaan fietsen, allemaal dingetjes doen met het gezin. Toegeven: het is wel wat anders dan een standaard rondje op de racefiets maar al met al fiets ik toch al gouw zo'n 50 KM met de kids. Ze vinden het geweldig als Papa aanzet en lekker vlot fietst! ( papa sneller! we willen naar de eendjes!)

Dit seizoen ben ik weer voor het eerst op de racefiets weg, zeker nu het s' avonds wat langer licht blijft. Iets wat wij bedacht hebben is het volgende: Mijn vrouw gaat fietsen met de kids en ik vertrek later op de racefiets en neem de lange route zodat we elkaar op de helft tegen komen. fietsen een stukje met elkaar, tot we op de plaats van bestemming zijn (Meestal Opa en Oma) en ik vertrek meestal weer wat later en zorg dat ik als eerste thuis ben om eten te maken.
Kids vinden het geweldig om Papa als een raket voorbij te zien gaan!
Iedereen blij; Eten op tijd klaar, kinds zijn lekker buiten, ik krijg mijn tijd op de fiets!

Over twee jaar komt het hele fanatieke trainen wel weer, nu gewoon genieten!

bandiet
Forum-lid

bandiet 29 mei 2013 15:39

Ik heb een zoon van bijna 9 maanden. Hij is geboren in september, wanneer het seizoen bijna ten einde is. Na de geboorte heb ik een aantal weken helemaal niet getraind, want je wilt voornamelijk thuis zijn bij je gezin. Daarna ben ik begonnen met looptraining en heb op de zaterdagen trainingen van rond de 50-60 km afgewerkt. Voordeel van hardlopen vond ik dat je in een uur tijd een mooie conditietraining kunt afwerken.
Dit voor jaar ben ik weer begonnen met 3x in de week fietsen, maar soms schiet het er wel eens bij in want er zijn nu eenmaal belangrijkere dingen in het leven.

Dit alles kan alleen doordat mijn vrouw begrijpt dat ik graag wil fietsen en trainen. Zijzelf gaat 2-3x per week naar de sportschool (pilates en bodypump). Dat betekent dat ik op die momenten thuis blijf. Dit is redelijk goed af te stemmen.

Gelukkig hebben we een modelzoon. Hij is (bijna) altijd vrolijk en eet en slaapt goed. Als hij slaapt kan ik rustig in de garage aan een van mijn fietsen sleutelen, met de babyfoon binnen bereik.

Groeten, Diederik

Plaats reactie