Inderdaad, Specialized hanteert een verwerpelijk prijsbeleid imho. De enige reden waarom ze dat kunnen, is omdat ze (blijkbaar) een briljante marketingstrategie hebben. Wat Cervelo een paar jaar terug was, is Specialized nu. Er wordt gedaan alsof het merk ver boven de rest uitsteekt, terwijl het gewoon een van de merken in het topsegment is. Maar goed, er worden natuurlijk wel prijzen gewonnen op Specialized.daniel1975 schreef:Speci heeft het zeer goed voor elkaar; mensen kopen het alsof ze niks kosten. Alleen geeft het mij een enorm slecht gevoel dat de prijzen kunstmatig hoog worden gehouden op straffe van beeindiging dealerschap.
Dat is het andere uiterste waar je absoluut niet naar toe wilt.
Veltec Benelux failliet
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid HC
Sterker nog, het is zelfs verboden om een minimum prijs op te leggen of af te spreken. Dat is gewoon cartelvorming.
- daniel1975
- Forum-lid HC
@elefantino; als prijzen rijden 1 op 1 te vertalen zou zijn kan de pinarellofabriek ook wel overuren gaan draaien (SKY).
@japie: ik vraag mij af of eigen-dealerafspraken ook onder kartelvorming vallen.
@japie: ik vraag mij af of eigen-dealerafspraken ook onder kartelvorming vallen.
Less is bore
-
- Forum-lid
Mijn knipoog verwees naar een opmerking van een ander forumlid een aantal maanden terug over de vele overwinningen behaald op Specialized.daniel1975 schreef:@elefantino; als prijzen rijden 1 op 1 te vertalen zou zijn kan de pinarellofabriek ook wel overuren gaan draaien (SKY).
Dat vraag ik me ook af. Volgens mij is het niet strikt verboden wat Specialized doet. Wel verwerpelijk imho.daniel1975 schreef: Ik vraag mij af of eigen-dealerafspraken ook onder kartelvorming vallen.
Ach prijsafspraken zijn in theorie verboden maar je ziet het werkelijk overal. Net als namaken, dat mag ook niet maar toch doen alle fabrikanten het. Niks nieuws hoor. Specialized zal het wel juridisch hebben dichtgetimmerd.
-
- Forum-lid HC
Zodra er een minimum prijs afgesproken is is het cartelvorming. Tussen wie dan ook!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Mijn fietsenmaker heeft
- geen website
- geen e-mail adres
- geen bancontact
- bijna geen korting
Hij heeft wel een heel erg mooi assortiment, geen 13 in een dozijn, merken en is een echte vakman.
Hij weet waarover hij praat en als iets hersteld is moet je na enkele dagen niet terug omdat het niet goed hersteld is.
Niettegenstaande hij bijna geen korting geeft sta je nooit alleen in de winkel die zijn echtgenote met kennis van zaken voor haar rekening neemt.
In zijn werkplaats staan altijd wel andere wielerliefhebbers voor een interessante babbel.
Het kan dus perfect zonder maar dan moet je je onderscheiden van anderen.
- geen website
- geen e-mail adres
- geen bancontact
- bijna geen korting
Hij heeft wel een heel erg mooi assortiment, geen 13 in een dozijn, merken en is een echte vakman.
Hij weet waarover hij praat en als iets hersteld is moet je na enkele dagen niet terug omdat het niet goed hersteld is.
Niettegenstaande hij bijna geen korting geeft sta je nooit alleen in de winkel die zijn echtgenote met kennis van zaken voor haar rekening neemt.
In zijn werkplaats staan altijd wel andere wielerliefhebbers voor een interessante babbel.
Het kan dus perfect zonder maar dan moet je je onderscheiden van anderen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
En hoe is de koffie daar?
Als zijn basis goed is zoals je zegt kan het echter niet zo zijn dat hij/zij de komende jaren op de lauweren kunnen gaan "rusten" en afgaan op de "vaste klanten" maar bijblijven op wat voor manier dan ook. Ik kan de snelheid van het "digitale tijdperk" ook niet altijd bijhouden maar dat wil niet zeggen dat ik mijn ogen er voor kan sluiten. Geen enkele ondernemer kan zich dat veroorloven (misschien de bakker om de hoek wel). Btw; geen bancontact/pin vind ik trouwens echt niet meer kunnen.Een spontane/impulsieve aankoop=meerverkoop kun je daardoor ook nagenoeg uitsluiten.
*ps; misschien beter om een nieuw topic over dit onderwerp aanmaken?
Als zijn basis goed is zoals je zegt kan het echter niet zo zijn dat hij/zij de komende jaren op de lauweren kunnen gaan "rusten" en afgaan op de "vaste klanten" maar bijblijven op wat voor manier dan ook. Ik kan de snelheid van het "digitale tijdperk" ook niet altijd bijhouden maar dat wil niet zeggen dat ik mijn ogen er voor kan sluiten. Geen enkele ondernemer kan zich dat veroorloven (misschien de bakker om de hoek wel). Btw; geen bancontact/pin vind ik trouwens echt niet meer kunnen.Een spontane/impulsieve aankoop=meerverkoop kun je daardoor ook nagenoeg uitsluiten.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
-
- Forum-lid HC
Idd, dan verdient hij aan mij niets. Ik PIn alles. Maar word dat wel bedoeld?
Die van mij doet het ook nog steeds zonder pin (de rabobank zit tegenover), maar ik kan dan wel weer grote zaken via de bank betalen. Website heeft hij wel, maar die is niet echt groots. Ik denk dat voor dat soort zaakjes, waar de ervaring en passie vanaf stralen, altijd wel een markt blijft. Er zit hier ook een zaak die zich met huid en haar aan Specialized verkocht heeft en daar zul je mij dus nooit meer zien. Ooit was daar ook de echte interesse nog aanwezig, maar inmiddels kun je er terecht voor alles, als het maar Specialized is...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Koffie zwart of met melk.flores schreef:En hoe is de koffie daar?
Soms een glaasje wijn of water.
Hij is zoal jaren bezig en zoals ik het kan zien zal hij zo nog wel jaren bezig blijven zonder dat dit hem omzet kost.
De beste reclame is nog altijd mond aan mond reclame.
Kleine herstellingen aan fietsen van klanten worden indien mogelijk direct uitgevoerd, als je fiets echter ergens anders gekocht is moet je je fiets wel enkele dagen (soms een week) missen.
Dat is dan de tol van op het internet te kopen.
Voor de gemiddelde consument: geen bancontact (pinnen) of kredietkaart is erg goed, geen impulsieve aankopen waar je achteraf ook geen spijt van moet hebben.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend