Carbon voorvorkbuis inkorten ........ zelf doen?
Zelf zou ik de eerste de beste fietsenmaker ook niet vertrouwen wanneer het precies op de millimeter afzagen aankomt.
Auto en motorfiets monteurs heb ik ook de meest slordige ongelofelijke dingen zien doen.
Auto en motorfiets monteurs heb ik ook de meest slordige ongelofelijke dingen zien doen.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
vandaag de voorvorkbuis ingekort, gewoon met verstekbak en 2-3mm boven stuurpen laten uitkomen.
Ging eenvoudig mooie rechte snede alles goed dus.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Als we het topic toch weer uit het stof tillen...
Aluminium stuurbuizen kort ik liever zelf in maar carbon durf ik niet aan. Heb al eens een carbon zadelpen naar de klote geholpen.
Precies, dat doe ik ook niet meer. Ik zou het alleen nog door een goede speciaalzaak laten doen en niet door de eerste de beste fietsenmaker. Laatste keer dat ik het liet doen, dat was bij een bekende fietsenzaak hier in maastricht (meer voor algemene/stadsfietsen) bleek de stuurbuis scheef afgezaagd. Ook klopte de afgezaagde lengte niet t.a.v. waar ik om gevraagd had... Die hadden zeker haast. Überhaupt bij die zaak al meer vage dingen meegemaakt.henpaden schreef:Zelf zou ik de eerste de beste fietsenmaker ook niet vertrouwen wanneer het precies op de millimeter afzagen aankomt.
Aluminium stuurbuizen kort ik liever zelf in maar carbon durf ik niet aan. Heb al eens een carbon zadelpen naar de klote geholpen.
-
- Forum-lid
Ik doe het altijd met de dremel, klein slijpschijfje er op en in 3 tellen klaar.
Vork hoeft er dan ook niet uit, wel mondkapje voor het fijne stof
Vork hoeft er dan ook niet uit, wel mondkapje voor het fijne stof
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
-
- Forum-lid HC
ik gebruik een oude stuurpen om langs te zagen. daarna even met een schuurpapiertje afwerken.
Sturen zaag ik altijd gewoon uit de hand als ik ze iets smaller wil hebben.
Sturen zaag ik altijd gewoon uit de hand als ik ze iets smaller wil hebben.
Hij moet toch juist 2 tot 3mm korter zijn? Of doende er een spacer boven?MarcFaFo schreef:vandaag de voorvorkbuis ingekort, gewoon met verstekbak en 2-3mm boven stuurpen laten uitkomen.
Klopt, dit omdat ik er nog niet 100% zeker van ben om een 5mm spacer extra te plaatsen. Nu inderdaad een spacer erop.scottpch schreef:Wanneer je geen spacer erboven wil hebben, 2-3 mm korter. Zoals Marc het doet komt er een spacer bovenop.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Dat lijkt mij inderdaad ook logischer, want in het andere geval klemt je stuurpen niet volledig over de vorkpijp en loop je het risico het uiteinde van de vorkpijp 'in te knijpen' als je het bovenste boutje van de stuurpen te vast draait.deijn schreef:De meeste adviseren bij Carbon 2-3mm + spacer erbovenop. Zou voor de drukverdeling op de buis beter zijn.
t.a.f.k.a.e.h.
-
- Forum-lid HC
Ligt ook aan de expander in je vorkbuis.
Je hebt van die expanders die nog langer zijn dan het klembereik/hoogte van je stem. Die geven dan ook iets meer zekerheid/veiligheid bij het klemmen van je stem.
Zo'n expander voorkomt dan dat je de vorkpijp inknijpt.
Je hebt van die expanders die nog langer zijn dan het klembereik/hoogte van je stem. Die geven dan ook iets meer zekerheid/veiligheid bij het klemmen van je stem.
Zo'n expander voorkomt dan dat je de vorkpijp inknijpt.
Even een ouder topic gebruiken.
Ik heb een frameset aangeschat, Trek Domane 4 serie. Sommige bronnen melden dat hier nog een aluminium vorkbuis in zit. Kan je dan ook gewoon een expander gebruiken, of moet je dan toch voor een starnut gaan?
Ik heb een frameset aangeschat, Trek Domane 4 serie. Sommige bronnen melden dat hier nog een aluminium vorkbuis in zit. Kan je dan ook gewoon een expander gebruiken, of moet je dan toch voor een starnut gaan?