Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Koga of Cannondale; lastige keuze.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 10 mei 2013 08:51

Carbon repareren kan maar erg afhankelijk waar schade zit en wat voor schade het is. Daarnaast heeft carbon het nadeel dat je bij een val niet altijd kunt zien of er schade is (er kan bijv een onzichtbare scheur in de carbon vezels zitten) Dit kun je alleen opsproren met speciale apparatuur.

Wat betreft demping: neem 25mm bandjes en iets minder hard oppompen en een harde alu fiets is net zo comfortabel als een carbon fiets.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39545
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 mei 2013 09:44

Carbon kan snoeihard zijn (SL4, sommige Canyon, etc), maar ook wat comfortabeler (Pinarello, Synapse, Roubaix).
Er is geen generalisering mogelijk dat alu of carbon harder of zachter is qua demping/comfort.
Less is bore

Gebruikersavatar
RelicBert
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 apr 2012 23:39
Locatie: Apenheul

Gebruikersavatar RelicBert 10 mei 2013 22:14

liviolivius schreef:Wat betreft demping: neem 25mm bandjes en iets minder hard oppompen en een harde alu fiets is net zo comfortabel als een carbon fiets.
daniel1975 schreef:Carbon kan snoeihard zijn (SL4, sommige Canyon, etc), maar ook wat comfortabeler (Pinarello, Synapse, Roubaix).
Er is geen generalisering mogelijk dat alu of carbon harder of zachter is qua demping/comfort.
Als we nu alleen kijken naar C'dale, Caad 10 of Supersix
Is hier dan wel iets over te zeggen?

Of is er bij C'dale maar één keus voor meer comfort: Synapse?

Keus Cannondale is eigenlijk wel gemaakt, goede prijs, goede recenties, geometrie die me aanspreekt, waarbij ik de Synapse nog niet echt ken.
Avatar gebruiker

gene
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 10 mei 2013 22:29

Synapse is "oubollig" :roll:

Gebruikersavatar
RelicBert
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 apr 2012 23:39
Locatie: Apenheul

Gebruikersavatar RelicBert 10 mei 2013 22:36

gene schreef:Synapse is "oubollig"
:lol: Hij is leuk.
Avatar gebruiker

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 10 mei 2013 22:49

gene schreef:Synapse is "oubollig" :roll:
Dank u :D :D ;)
Afbeelding
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 10 mei 2013 23:29

Hier bijvoorbeeld lovende review voor de nieuwe Synapse. Volgens de auteur is de nieuwe geometrie wat lager aan de voorkant maar ook wat langer dan die van de oudere Synapse. Misschien toch een beter alternatief voor de TS, gegeven zijn rijstijl, voorkeuren en zijn keuze voor Cannondale?

http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... d-22-47213" onclick="window.open(this.href);return false;
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
RelicBert
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 apr 2012 23:39
Locatie: Apenheul

Gebruikersavatar RelicBert 11 mei 2013 00:22

jackbrown schreef:Hier bijvoorbeeld lovende review voor de nieuwe Synapse. Volgens de auteur is de nieuwe geometrie wat lager aan de voorkant maar ook wat langer dan die van de oudere Synapse. Misschien toch een beter alternatief voor de TS, gegeven zijn rijstijl, voorkeuren en zijn keuze voor Cannondale?
Twijfel alom, maar dat wisten we al. :oops:

Die Synapse wil ik gewoon gaan proberen, hopelijk dat mijn FM hem heeft staan. Die doorgezakte achterbrug vind ik niet echt mooi. Geometrie is ook "anders" dan die van de Caad 10 en de Supersix. Ondanks dat is het misschien toch een betere keuze voor mij. :?
Avatar gebruiker

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 11 mei 2013 01:42

RelicBert schreef: [...] Die doorgezakte achterbrug vind ik niet echt mooi [...]
Ik ook niet. Maar daar hebben de carbon modellen van 2013 geen last meer van:
http://www.cannondale.com/2013/bikes/ro ... pse-carbon

Ook een leuk filmpje hier:
http://www.youtube.com/watch?v=t475cL_LSrA

RelicBert schreef:[..] Geometrie is ook "anders" dan die van de Caad 10 en de Supersix. Ondanks dat is het misschien toch een betere keuze voor mij
Misschien juist daarom een betere keuze?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39545
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mei 2013 15:59

De Synapse is niet half zo lelijk als de hyena lookalikes van Speci. De Roubaix is IMHO echt uit balans qua looks. Dan is het bij de Synapse nog redelijk opgelost.

Maar we krijgen je echt wel zover hoor :D :D Bert gaat aan de Synapse, al weet ie dat zelf nu nog niet ;)
Less is bore

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 11 mei 2013 18:38

daniel1975 schreef:Maar we krijgen je echt wel zover hoor :D :D Bert gaat aan de Synapse, al weet ie dat zelf nu nog niet ;)
Ik denk dat z'n hoofd (Synapse) het op moet gaan nemen tegen z'n hart (CAAD10/S6). Als de liefde groot is, is het hoofd echt geen partij ...
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 12 mei 2013 10:59

Caad10 is een van de meest geteste en besproken fietsen daar kan je geen miskoop aan doen. Mijn zoons hebben een caad10 die zij er erg enthousiast over, ik heb een canyon-al omdat ik de zit beter vind maar goed je vraagt niet naar een canyon. De synapse is nieuw, er is niets van bekend alleen reklame folders, Ik heb nog nooit een kritisch noot in bikeradar gelezen. Het enige wat je ervan kunt zeggen is dat cannnondale tegenwoordig geen slechte fietsen maakt. De hele comfort trend komt op mij over als een hype. De comfort geometrie: stuur hoger en dichterbij is met met sleutelen te kopiëren. De mystiek moet dan al uit het frame materiaal komen,voor je het weet koop je een slap frame en een slap, zwabberende fiets was nu net niet de bedoeling.
Een half bar is en een 25mm achterband is genoeg om de test zo te beïnvloeden dat je er niet meer uit komt. Wanneer je de synapse gaat proberen moet je daar op letten

Plaats reactie