Alles over vakanties op én met de fiets

Commerciele toertochten

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5881
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 20 mei 2013 20:28

Herman_N schreef:Ik heb dit weekend in Duitsland de Rhön Radmarathon gereden. De inschrijfprijs was 45 euro. Duur? Tja, misschien wel, maar krijg je ervoor?
- ...........
- ...............
- Prachtige wegen.
- ...................
- ....................
Daar zou ik in België ook wel wat meer voor willen betalen. :mrgreen: :D

senior
Forum-lid
Berichten: 2317
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 20 mei 2013 22:08

bladejanjmagic schreef:Inschrijfgeld:
130 en 170 km: EUR 10,00 (NTFU-leden EUR 8,00)
90 km: EUR 8,00 (NTFU-leden EUR 6,00)
50 km: EUR 6,00 (NTFU-leden EUR 4,00)
Zaterdag 25 mei Erben's Vechtdaltoer.
Bewaakte fietsenstalling.
Bepijlde routes.
Verzorging en pechhulp onderweg.
Sluitingstijd alle afstanden: 17.00 uur
NA AFLOOP GRATIS VECHTDALBURGER!
Een Vechtdalburger kost alleen al 12,50 dus jongens/dames waar hebben we het over!

Enuh je steunt ook nog het Ronald McDonalds huis in Zwolle!
Deze organisatie verdrievoudigde het inschrijfgeld toen dat een paar jaar geleden door de NTFU werd vrijgegeven. Na een matig bezochte tocht (mede als gevolg van het weer, dat moet ik toegeven) werd dat teruggebracht tot het huidige niveau. Wat betreft de pech hulp: nadat mijn vrouw een aantal jaren geleden als deelneemster van deze tocht bij een val haar bekken brak hebben we zelf vervoer geregeld (112 is voor iedereen beschikbaar). De organisatie stuurde als attentie een gratis deelnemersbewijs voor de fiets 4-daagse een paar weken later.
Als we het over het uitpijlen van routes hebben: zo'n 30 jaar geleden was dat een kwaliteitsaanduiding. De meeste tochten gingen nog met een routebeschrijving zonder pijlen. In deze tijd hebben de meeste fietsers wel een GPS. Voor hetzelfde bedrag kun je in Duitsland fietsen met een (zoals aangegeven in het bericht van Herman_N over de Rhön Radmarathon) een dusdanige verzorging dat je je zakken alleen nodig hebt voor reserve materiaal.
Daarnaast geven de meeste organisaties in Nederland min of meer de indruk alleen uit te zijn op het inschrijfgeld (afmelden? bij de meeste organisaties kan het niet eens omdat er niemand meer aanwezig is.).
Overigens, €12,50 voor een burger? Dan is de McDonalds zelf beduidend voordeliger, want als ik het goed heb is een BigMac € 2,00

gringo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2010 18:17

gringo 20 mei 2013 23:09

Het belangrijkste bij een georganiseerde tocht is dat er een mooie en goed uitgepijlde route is, en dt er op diverse punten water is te krijgen. De rest is mooi meegenomen.

Als je met 2 volle bodons met energiedrank start, en genoeg te eten mee neemt, dan heb je aan een paar bidons water onderweg genoeg. Eventueel leng je ze zelf aan met isostar tabletten.

Niet dat ik het erg vind om onderweg een wafel van de organisatie te eten, of een banaantje, maar ik zorg altijd cat ik voldoende eten bij me heb. Water is het enige dat ik nodig heb.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27914
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 mei 2013 06:26

Maar ja, dan kan ik net zo goed zelf rijden met mijn Garmin. Water is overal te krijgen, gratis doorgaans.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 21 mei 2013 08:14

bladejanjmagic schreef:Inschrijfgeld:
130 en 170 km: EUR 10,00 (NTFU-leden EUR 8,00)
90 km: EUR 8,00 (NTFU-leden EUR 6,00)
50 km: EUR 6,00 (NTFU-leden EUR 4,00)
Zaterdag 25 mei Erben's Vechtdaltoer.
Bewaakte fietsenstalling.
Bepijlde routes.
Verzorging en pechhulp onderweg.
Sluitingstijd alle afstanden: 17.00 uur
NA AFLOOP GRATIS VECHTDALBURGER!
Een Vechtdalburger kost alleen al 12,50 dus jongens/dames waar hebben we het over!

Enuh je steunt ook nog het Ronald McDonalds huis in Zwolle!
Inschrijfgeld te hoog (sinds de NTFU dat vrij heeft gegeven zie je dat veel meer)
Fietsenstalling is zeker pluspunt
Bepijlde route's???? Zou toch echt gek zijn als die er niet waren.
Verzorging bestaat uit?
Sluitingstijd: tja als dat als pluspunt wordt genoemd
En die Vechtburger van 12,50 is natuurlijk waanzinnig.

Goede doel steunen is natuurlijk mooi maar dan zou ik wel eens weten wat er naar toe gaat en wat de organisatie er aan over houd.

Voorlopig typisch een tocht om over te slaan of zelf te gaan rijden met een Garmin op een andere dag,

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 mei 2013 08:37

knutmo schreef:Begrijp ik nou goed dat hier mensen met racefietsen en accessoires van enkele duizenden euro's zitten te miepen over het verschil tussen een tocht van €4, €8 of €14 ?

Penny wise, pound foolish...
Een aantal mensen hier geeft dit soort bedragen uit, maar lang niet alle fietsers. Als je ieder weekend een toertocht ('s winters in 't veld) rijdt en je betaald iedere keer €10 tot €20 meer dan een aantal jaar geleden dan tikt dat toch wel behoorlijk aan.

Met inschrijfgeld van €4 hadden de verenigingen doorgaans nog een leuke extra inkomstenbron en als deelnemer hoefde je daar toch geen seconde over te twijfelen. Met al die tochten die tegenwoordig €20 of meer moeten kosten, daar voor kan je zonder probleem 3x uitgebreid op een terras gaan zitten als bevoorrading. Stop je een aantal keer bij een benzine pomp dan ben je misselijk van 't eten aan 't eind van de dag...

Als er een goed doel aan een toch gekoppeld wordt, het inschrijfgeld de lucht in gaat en niet eens duidelijk is hoeveel geld er naar 't goede doel gaat, dan zul je mij er niet snel zien.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 21 mei 2013 09:02

amclassic-fan schreef:
knutmo schreef:Begrijp ik nou goed dat hier mensen met racefietsen en accessoires van enkele duizenden euro's zitten te miepen over het verschil tussen een tocht van €4, €8 of €14 ?

Penny wise, pound foolish...
Een aantal mensen hier geeft dit soort bedragen uit, maar lang niet alle fietsers. Als je ieder weekend een toertocht ('s winters in 't veld) rijdt en je betaald iedere keer €10 tot €20 meer dan een aantal jaar geleden dan tikt dat toch wel behoorlijk aan.
Als... Wie rijdt er nu ieder weekend een toertocht?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27914
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 mei 2013 09:53

Vergis je niet, die zijn er genoeg.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 21 mei 2013 10:02

havana schreef:Vergis je niet, die zijn er genoeg.
Serieus? Als je van begin maart tot eind september iedere week een tocht rijdt van 10 euro en ook nog eens gemiddeld 10 euro benzinekosten rekent, kom je op 520 euro. Daar kun je ieder jaar een nieuwe Garmin van kopen....Ik denk dat ik iets mis in deze discussie.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27914
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 mei 2013 10:47

Veel mensen rijden toertochten ook voor de beleving ("het meemaken van een evenement) en het rijden in groepjes. Dat heb je niet als je alleen met een Garmin rijdt.

Maar goed, 500 euro vind ik niks. Contributie bij bijvoorbeeld een hockeyclub is doorgaans ook al 300 euro en dan heb ik nog geen reiskosten enz. meegerekend. Een hobby mag wat kosten.

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 21 mei 2013 10:55

Iets organiseren kost geld. Het is een beetje afhankelijk wat je krijgt voor je inschrijving vind ik. Als er grootschalige inzet is voor de veiligheid dan ben ik automatisch bereid om meer te betalen.
Twitter: @rbruijns

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 21 mei 2013 11:01

Een tientje voor een duidelijk uitgepijlde route en een extra sportreepje/drankje kan ik nog wel ophoesten. Een Garmin die duurder is dan mijn hele fiets nu effe niet.:)

En het meemaken van het evenement is een leuke afwisseling van het in je eentje door de polders ploeteren.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie