Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Huh? Waarom gooit hij ze eruit?
Mantel heeft trouwens flinke voorraad zag ik deze week.
Mantel heeft trouwens flinke voorraad zag ik deze week.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Vandaag de convertible versie van de Gabba binnen gekregen via Salden.
193cm, 77kg en mijn gewone maat L gepakt. Pasvorm perfect. Paar mm minder strak/aero dan het Classica FZ shirt, mijn enige referentie wat Castelli maatvoering betreft. Maar nog altijd zeer netjes op het lichaam aansluitend.
Valt me op dat vooral de schouders erg smal zijn. Voor mij geen probleem, maar wel iets om rekening mee te houden.
193cm, 77kg en mijn gewone maat L gepakt. Pasvorm perfect. Paar mm minder strak/aero dan het Classica FZ shirt, mijn enige referentie wat Castelli maatvoering betreft. Maar nog altijd zeer netjes op het lichaam aansluitend.
Valt me op dat vooral de schouders erg smal zijn. Voor mij geen probleem, maar wel iets om rekening mee te houden.
Goede vraag Daniel, de plaatselijke fm in mijn "dorp" gooit nu naast Sidi ook Castelli uit zijn assortiment, te duur, te weinig afzet. Ik koop mijn spul graag bij 2 plaatselijke fm's, ook als ik 15% meer moet betalen... Sidi, Craft en b.v. Gore blijf ik trouw, wordt het maar verder zoeken, want soms past M, soms S...
Vandaag weg geweest met de Gabba Jersey, Nano flex armwarmers, Nano flex bib en lycra been warmers.
Het was fris vanochtend met veel wind (16 graden) en de windstopper doet goed zijn werk, de arm warmers blijven super goed zitten (de lycra arm warmers die moet je nog eens op de plaats schuiven).
Het was fris vanochtend met veel wind (16 graden) en de windstopper doet goed zijn werk, de arm warmers blijven super goed zitten (de lycra arm warmers die moet je nog eens op de plaats schuiven).
Ik blijf het altijd vreemd vinden als je zegt dat je het fris vond.jsprbcn schreef:Vandaag weg geweest met de Gabba Jersey, Nano flex armwarmers, Nano flex bib en lycra been warmers.
Ik vergeet steeds dat je in Spanje zit.

- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
Volgens mij ben je idd een beetje de weg kwijt daar in Barca. Ruilen? 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Bedoel je dan gewoon zo'n spray waarmee je het inspuit? Ik heb ook al een tijdje zo'n Gabba shirt met nanoflex armstukken. Bevalt prima, maar mocht het minder worden, dan ga ik 'm wel inspuiten met zulke spray.Martin Swinkels schreef:De Gabba gebruikt een windstopper membraam. Dat was je niet weg en slijt in principe niet omdat deze gesandwiched is en gelamineerd met de buitenlaag.
De stof kan wel delamineren. Om dat te voorkomen de stof niet te veel oprekken en niet uitslaan als hij nat is.
Oppervlakte behandelingen als bij Nanoflex en NoRain was je na verloop van tijd weg. Een behandeling met een D.W.R. finish kan het afparelen van water weer tijdelijk herstellen.
Ik heb overigens een maatje L, ben 1.86 lang en weeg 73 kilo. Normaal heb ik een maatje M, maar een M zat wel heel erg op spanning en dat leek me niet goed voor de water- en winddichtheid. Nu kan ik 'm ook over een jasje dragen.
Voorheen Tommeke14