Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fiets Forum op Facebook

fwr
Forum-lid

fwr 15 okt 2010 00:39

[quote="Corniel"]Als fervent Facebook-gebruiker ben ik zo vrij geweest ons geliefde forum ook een plekje op facebook te geven[/quote]
Als fervent Facebook-gebruiker kan je mij vast wel uitleggen wat de lol ervan is.

Ik zit er sinds september op en vind er eigenlijk geen bal aan. Maar aangezien de halve wereld erop zit moet er toch wel iets leuk aan zijn.
Het enige wat ik er nu mee doe is schaken, maar daar zijn ook andere programma's voor.

Vanzelfsprekend zie ik dus momenteel ook het nut niet van een fiets-facebook.

bluebird
Forum-lid

Gebruikersavatar bluebird 15 okt 2010 00:42

In mijn ogen bijten Facebook en het forum elkaar toch niet, net zo min als hyves en twitter? Ik zie het als een aanvulling op het forum en meer mogelijkheid tot interactie met forummers en niet forummers... je kunt de profielen van andere forummers bekijken en hun foto's (toch veel meer info via facebook). En waarschijnlijk komen er wat face-book vrienden naar het forum en vice-versa? Voor de één nuttig, voor de ander overbodig, so what? Het forum wordt er toch niet slechter van? Of mis ik nu iets? En als je niets met sociale media hebt, dan wordt je toch ook niet benadeeld? Ik snap de bezwaren van de tegenstanders niet zo. Ik zie niet dat er wordt buitengesloten, maar dat er een extra dimensie wordt gecreerd (op vrijwillige basis). En wie weet bloedt dit initiatief dood, of het wordt het een succes en de sceptici sluiten zich ook aan. Maar waarschijnlijk zal het uiteindelijk een gulden middenweg worden....
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

corniel
Forum-lid HC

corniel 15 okt 2010 00:51

@FWR: wel voor een potje Facebook-schaak mag je me uitdagen :)

En over het nut: nut is overgewaardeerd. Maar persoonlijk vind ik het leuk om te volgen wat anderen (waarin ik geïnteresseerd ben). Zo las ik er laatst dat m'n ex zwanger was, dat danny1407 met z'n zoontje is wezen racefietsen, en dat Ferry1983 Maffiawars speelt. Oke, dat laatste wilde ik niet weten en heb ik dus uit gezet. ;)

Als dergelijk sociaal geneuzel je gestolen kan worden, vooral niet doen. Dan mis je er niets van. Vind je het wel leuk, gewoon doen.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 15 okt 2010 01:02

Heb ik eindelijk mijn Hyves-account kunnen verwijderen en weet ik hoe Twitter werkt, krijg ik dit weer aan m'n fiets hangen!

fwr
Forum-lid

fwr 15 okt 2010 01:03

Als er iets is dat ik niet zou willen lezen dan is het wel dat mijn ex zwanger is. Maar dat ligt wellicht aan mij.

Ik beken dat ik niet bijster sociaal ben dus wellicht is het gewoon niks voor mij (social media tenslotte). Maar iedereen doet het en ik geloof dat ik daarom verwachtte dat het geweldig zou zijn.

Ik zal morgen eens kijken hoe ik jou kan uitdagen (ik ben nog nieuw). Ik speel meestal Blitz games maar wil eigenlijk ook zo'n heerlijk tergend 1 zet per twee dagen (of iets dergelijks) potje spelen.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 15 okt 2010 09:15

Ik denk dat het helemaal niet zo heel erg is. FB kan zoals Corniel aangeeft het forum versterken, meer mensen kunnen zo kennismaken met het forum.

Had ik het idee gehad, had ik het wel even overlegd met een aantal mensen VOORDAT ik het was gaan doen. Soms kan ik in mijn enthousiasme over iets goeds of leuks vergeten te kijken of anderen het ook willen. Dan denk ik te helpen of iets goeds te doen en eigenlijk willen mensen het niet.

Ik denk dat Corniel het op een andere volgorde had kunnen doen, nu, daar is het al te laat voor. Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen een beetje een overval is, zo van leuk idee en kijk het is er al. Misschien voortaan mensen eerst om feedback vragen of ze erbij betrekken.

Wat wel leuk is op FB is dat je bijvoorbeeld de link naar sommige topics hier - zeg hot topics - kunt plaatsen en mensen als ze het willen zien via die links hier kunnen komen. Ik heb een FB pagina ( http://www.facebook.com/pages/Ride-with ... 0515743775 ) en die gebruik ik om mensen erop te attenderen dat er een nieuwe post op mijn blog is, twitter gebruik ik daar ook voor. Daar zijn het goede tools voor. Hetzelfde kan ook voor het forum op gaan.

Corniel, je had toch gezorgd dat de antwoord optie op de pagina het niet doet toch? Dus die pagina kan niet zijn eigen leven gaan leiden?

Misschien is het een goed idee om te kijken hoe het gaat en over een maand te zien of het is wat het forum, hier bedoel ik te zeggen, de mods en de eigenaar van het forum (Sanoma) en de leden van het forum ervan vinden. Als men er dan niet positief tegenover staat kunne we het altijd nog opblazen, toch?

Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

fwr
Forum-lid

fwr 15 okt 2010 11:40

[quote="Corniel"]@FWR: wel voor een potje Facebook-schaak mag je me uitdagen :)
[/quote]
Ik geloof dat ik je zojuist heb uitgedaagd. Eén zet per drie dagen, dat geeft me genoeg tijd om af en toe te bellen met mensen die het wel kunnen ;)

catscanner
Forum-lid
Contact

catscanner 15 okt 2010 11:58

Wat een gedoe om een Facebook pagina!

Ik zie verschillende voordelen in de Facebook pagina, ik onderschrijf de eerder genoemde argumenten en daarnaast is Facebook een stuk mobiel-vriendelijker.

Het argument dat dan iedereen zomaar aan kan schuiven bij een forumrit gaat niet op. Het betreft hier immers een openbaar forum waar ook zonder aan te melden topic gelezen kunnen worden. In de praktijk kan iedereen aanschuiven bij een forumrit(lid of geen lid, abonnee of niet-abonnee).

Mijn Alpe d'HuZes Facebookpagina: Facebook.com/Jordy-van-Baal-fietst-Alpe-Dhuzes-2014. Like & Share!
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.

trudie
Forum-lid

trudie 15 okt 2010 12:06

[quote="Amclassic-fan"]

Dit is dus precies hetgeen nergens toe leidt, kom eens met argumenten ipv flauwe opmerkingen op de man af te maken. Ik (en toevallig ook Daniël) vraag me af wat we hiermee moeten? Uiteindelijk zijn er 2 personen die nog een poging doen om met argumenten te komen en de rest besluit maar dat ze k*t opmerkingen moeten gaan maken.

[/quote]

Deze opmerking heeft gelukkig geleid tot een aantal serieuze reacties met argumenten. Niet dat ik nu om ben, hoor. Als ik wil weten hoe het met iemand gaat dan bel of mail ik gewoon even, of ik ga langs. Ik hoef hem/haar niet zo nodig te "volgen". Maar anderen schijnen dat wel leuk te vinden, ook prima.
Overigens, door die mislukte enquete (die anoniem zou moeten zijn) in dat andere topic weet iedereen al hoe ik er over denk.;)

Blijft voor mij nog steeds de vraag: waarom een forumrit op Facebook? Maar daar is al genoeg over gediscussieerd. :)

wesley
Forum-lid

Gebruikersavatar wesley 15 okt 2010 12:21

Spijtig dat er altijd weer direct op de persoon moet worden gespeeld hier! Schijnbaar snapt een aantal niet dat een moderator ook een persoonlijke mening kan en mag hebben...

Wat betreft het gebrek aan controle over de Facebook-pagina door de moderators. Ik meen me te herinneren dat er meerdere keren door diverse forumleden is aangegeven dat men de moderators hier juist terughoudend vindt met het ingrijpen op het forum. Daarnaast wordt het gebrek aan controle door de mods ook nog niet gebruikt als argument tegen de pagina, dus waarom dat er bij moet worden gehaald?

Zoals al eerder is aangegeven had Corniel het op een andere volgorde moeten aanpakken, niet 'shoot first, ask questions later'. Begrijp me niet verkeerd, het initiatief wordt gewaardeerd (net als met FietsX), maar er zitten ook een aantal gevolgen aan. Het is ten slotte de naam van Fiets die is verbonden aan het forum, en dus ook aan de Facebook-pagina. Zonder enige controle of inspraak te hebben over de inhoud daarvan en ik weet niet of de redactie daar blij mee zal zijn...

ace1978
Forum-lid

ace1978 15 okt 2010 12:34

Zo erg speelde ik geloof ik niet op de man. Cynisme is blijkbaar niet aan iedereen besteed. Discussieer vooral verder, hopelijk levert het nog wat aanmeldingen op voor de door mij georganiseerde FORUM-rit ;)

bruco
Forum-lid

bruco 15 okt 2010 12:47

[quote="Daniel1975"]Dus het voegt alleen iets toe voor facebookhouders?[/quote]
Dat is evident.

Of je 'voor' of 'tegen' Facebook bent, is in deze 'discussie' van ondergeschikt belang. Dat is een kwestie van 'smaak'.

Rest de vraag

(1) óf je dit forum wilt koppelen aan andere sociale media (argument pro: o.m. toegevoegde 'exposure'; argument contra: eventuele 'beheersproblemen' en 'reputatieschade');
(2) hoe je dat zou moeten willen organiseren/modereren/beheren,
(3) zonder dat je straks zit met meerdere parallelle kanalen waardoor 'forum only' leden (het gevoel krijgen dat zij) iets missen, of de 'sociale media adepten' (het verwijt krijgen dat zij) de 'boel overnemen'.

Plaats reactie