Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Losse frameset

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 30 jun 2013 09:40

De Jager schreef: Das nou precies die diommigheid van jou.
Ik wil hier geen fiets kopen op het forum, alleen linkjes naar webshops etc.
In jouw vergelijking zou ik op zoek zijn naar Funda of Omoda en niet geholpen worden met de vraag naar een schoenshop met de wedervraag: wat voor schoenen zoekt u?

Wat is jouw stoornis eigenlijk? Dat je niet kunt begrijpen?
Autisme is een gave, domheid een misdaad!
Ik val hier middenin maar als certificated autistisch persoon voel ik mij geroepen er iets over te zeggen dat de lucht misschien wat kan klaren.

1. Ik kan uit eigen ervaring melden dat het zeer moeilijk is om aan te geven waar je hulp bij wilt als je niet eens weet wat je moet vragen, omdat je dat niet weet. Het onderwerp wordt dan één grote "blurr". Antwoord: ja geen idee....dat probeer ik juist uit te vinden. Ik snap best dat dat stomzinnig en dwars overkomt...maar het is té abstract voor iemand zo als ik om er zelf vorm aan te geven. Ik zoek dan een handvat maar weet dat niet goed onder woorden te brengen.

Een vraag als: wat voor huis/schoenen/frame wilt u dan is voor de gene (als deze inderdaad autistisch is) veel te open. Beter is: wilt u misschien wandelschoenen? of dans schoenen? Of netjes? Wat mag het budget zijn.

2. Andere niet autistische mensen kunnen er ook niks aan doen dat "wij" er vaak geen hout van begrijpen. Je kunt je behoorlijk machteloos voelen en tegen een muur aanlopen maar er zit geen kwaaie opzet bij. Dus ga niet lomp worden of schelden, al helemaal niet op een forum want geschreven teksten zijn alleen maar nog directer waardoor eerder ruzie. Zeker niet omdat mensen in eerste instantie proberen om te helpen ook.

3. Nou lopen er op dit forum best wel eens mensen met een ongezouten mening rond maar over het geheel genomen is mij juist opgevallen hoe volwassen en met respect naar elkaar er in 99% van de gevallen wordt gereageerd. Zelfs als je zegt dat je nog steeds een Lance Armstrong poster boven je bed hebt hangen en in je "I Afbeelding Mart Smeets" wielershirtje blijft rondtoeren. Plus ik vind op dit forum meer (relativerende) humor bij elkaar dan onderhand op heel internet. Misschien is het een wielrenners-ding? 8-) Geen reden om het hier aan de stok te krijgen met iemand anders of je moet persee willen.

En autisme is een gave? Ja misschien soms wel, maar het is toch vaak ook wel een hele nare beperking hoor. Vind ik. En het is nooit een excuus om andere mensen onbeschoft te behandelen.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 jun 2013 10:04

Ik begrijp de vraag van ts dan weer perfect. Hij wil gewoon dat hier de aanbiedingsframes rond de 1500 euro die forumleden de afgelopen tijd zijn tegengekomen bij de webshops worden gepost. Daarna kan ts lekker zelf met de cijfertjes aan de slag (daar houden autisten vaak van ;) )
Nee, ts heeft niet erg tactvol gehandeld (geeft hij zelf ook aan) maar om daar nou zo kinderachtig op te gaan reageren is dan weer een ander uiterste.
De de posts met betrekking tot kinderfietsen en types auto's slaan al helemaal nergens op. Volgens mij heet dit topic nog altijd "nieuwe racefiets kopen...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 30 jun 2013 10:07

Ja als mede autist begrijp ik hem ook perfect, maar ik snap ook dat anderen het een vage vraag vinden. En wat irritatie wekt is dan de vervolgens compleet autistisch uit de band springende boze opmerkingen zoals "ik hoef geen advies van noobs". Ook al ben je boos denk even na voordat je zoiets schrijft.
Als ik dat kan leren dan kan iedereen dat.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 jun 2013 10:56

Nu weten we niet zeker dat ts een autist is, hij zegt alleen dat het een gave is. Maar na veel hoofdbrekens kan ik enigszins inzien waarom anderen die vraag te vaag vinden. (Hiep, hiep hoera wat een leuke "gave" heb ik. :mrgreen: )

Ts gaat in mijn optiek ook te ver. zeker als je iets gedaan wilt krijgen mag het allemaal wat vriendelijker. Maar als iemand lange teentjes heeft is dat nog geen reden om er dan maar met z'n allen op te gaan stampen.

Overigens zegt hij alleen dat Goldenratio zijn adviezen beter aan noobs kan geven. dit is dan ook weer niet tactvol maar ik ga er van uit dat hij newbies bedoelt.
(Ik weet niet of hij nog teksten heeft gewijzid, er kan natuurlijk ook iets anders hebben gestaan.)
Campagnolo Ultra Dork

Pina aqua
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:13

Pina aqua 30 jun 2013 12:26

Hier kan ik de humor wel van inzien :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
liviolivius schreef::mrgreen: Nou veel plezier dan met de linkjes :lol:

http://www.olmo.it/
......
http://www.radhaus-kattanek.de/

Gebruikersavatar
De Jager
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:28

Gebruikersavatar De Jager 30 jun 2013 17:14

Gelukkig is er een aantal mensen die mijn vraag wel begrepen heeft. Dank voor jullie bijval.
Als iemand aanstoot heeft genomen aan mijn lange tenen, dan vind ik dat jammer. Als jullie het topic volgen, kunnen jullie zien dat het pas uit de hand loopt nadat iemand mij verwijt dat ik geen niveau heb.

@TumTumTum, als de mensen te dom zijn om je te begrijpen, krijg je een label. Dat zorgt ervoor dat de dommen zich beter voelen. Trap er net in!

@ErnieC., Ik bedoelde inderdaad newbies en er stond ook nog: "Wie ben jij om mijn niveau te beoordelen? Flikker een end op, kneus"". dat laatste heb ik weggehaald. Ik overweeg overigens om het terug te zetten ;-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jun 2013 17:58

De Jager schreef: @TumTumTum, als de mensen te dom zijn om je te begrijpen, krijg je een label. Dat zorgt ervoor dat de dommen zich beter voelen. Trap er net in!
Kijk, en met dit soort generaliserende opmerkingen zonder enig gevoel van zelfreflectie veroorzaak je dus de negatieve opmerkingen in dit topic.
Wat je er mee daadwerkelijk mee bedoeld kan ik slechts naar gissen (ben ik de dom voor zullen we maar zeggen), maar het komt over alsof je jezelf vooral ergens bovenin de piramide plaatst en iedereen die jou niet snapt per definitie dom is.
Dat je allereerste vraagstelling wellicht te open was en de serieus geïnteresseerde reacties alleen maar vroegen om de boel iets te specificeren kun je blijkbaar niet snappen. Als jij die mensen niet begrijpt, betekent dat dat jij ook dom bent of treed er dan weer een andere regel in werking?
Less is bore

Gebruikersavatar
De Jager
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:28

Gebruikersavatar De Jager 30 jun 2013 18:09

daniel1975 schreef:
De Jager schreef: @TumTumTum, als de mensen te dom zijn om je te begrijpen, krijg je een label. Dat zorgt ervoor dat de dommen zich beter voelen. Trap er net in!
Kijk, en met dit soort generaliserende opmerkingen zonder enig gevoel van zelfreflectie veroorzaak je dus de negatieve opmerkingen in dit topic.
Wat je er mee daadwerkelijk mee bedoeld kan ik slechts naar gissen (ben ik de dom voor zullen we maar zeggen), maar het komt over alsof je jezelf vooral ergens bovenin de piramide plaatst en iedereen die jou niet snapt per definitie dom is.
Dat je allereerste vraagstelling wellicht te open was en de serieus geïnteresseerde reacties alleen maar vroegen om de boel iets te specificeren kun je blijkbaar niet snappen. Als jij die mensen niet begrijpt, betekent dat dat jij ook dom bent of treed er dan weer een andere regel in werking?
Gelukkig, de eerste domoor op de kast.
@ rest, kom er maar in!
Kbegin er nu ook lol in te krijgen;-)

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 30 jun 2013 18:13

Kunnen de mod's dit topic niet sluiten? Dit gaat niet meer over de originele vraag van TS. De originele vraag van TS is meer dan beantwoord met voldoende linkjes.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 30 jun 2013 18:27

De Jager schreef: Gelukkig, de eerste domoor op de kast.
@ rest, kom er maar in!
Kbegin er nu ook lol in te krijgen;-)

Ah.
Trolletje.
Ach ja...internet.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie