Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

de BBB15 racefietsbel-bellentest

lupo
Forum-lid

lupo 09 aug 2014 16:20

Ik heb ook de BBB15 aangeschaft. Ga het wel zien. Heb nu regelmatig dat je er eerst langs lijkt te kunnen maar dat ze als je dichtbij bent opeens uitwijken waardoor je er niet meer langs kunt, en dat je dan zo dicht achter de mensen zit dat je ook niet meer 'joe', 'tringtring', 'fietser' o.i.d. kunt roepen. Dan schrikken ze zicht te pletter.

Ook reageren sommige mensen een beetje geagiteerd op roepen. Dus toch maar een belletje. Dan kan ik, óf bellen, óf roepen, óf er gewoon langs rijden. :P

italfrk
Forum-lid

italfrk 09 aug 2014 16:30

Hier slechte ervaringen met de BBB15. Het ding rammelt vanaf het moment dat ik hem ruim een jaar geleden monteerde. Vorige week was ik opeens het asje van het heveltje kwijt :-(. Met een klein boutje, moertje en loctite is dat weer hersteld. Als ik over een klinkerweg rijd, hoef ik helemaal niet te bellen. Dat ding rammelt dan vanzelf zo hard dat iedereen me nakijkt. Het geluid is goed. Dat is ook wel het enige positieve dat ik er over kan zeggen....

Als er iemand is die een goed luide vervanger weet, dan gaat deze linea recta richting Kliko. Wat een $%&#*-bel.

ilikebike
Forum-lid

ilikebike 10 aug 2014 20:55

Alle bellen op een racefiets zijn een ramp want ze horen niet op een racefiets.

Erik
Forum-lid

Erik 10 aug 2014 21:22

Wat een ongelooflijk onnozele opmerking. Een bel is verplicht en werkt (bij mij althans) meer dan uitstekend. Even bellen en snelheid minderen en ik heb nog nooit commentaar gehad. Er zijn uiteraard wel eens mensen die niet als een speer aan de kant gaan of zodanig verdiept zijn in de prachtige Drentse bossen dat ze niks horen, maar dan bel ik gewoon nog een keer.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

lupo
Forum-lid

lupo 10 aug 2014 23:23

Welke bel heb jij Erik?

carel
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar carel 10 aug 2014 23:34

Ik heb een BBB12 en ook die volstaat in nagenoeg alle gevallen. Het gaat immers om anticiperen in het verkeer.

Erik
Forum-lid

Erik 11 aug 2014 00:59

Ik heb gewoon een simpel bbb belletje. Vraag me alleen niet welk type...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 11 aug 2014 08:33

Erik schreef:Ik heb gewoon een simpel bbb belletje. Vraag me alleen niet welk type...
Ik dacht dat ik een BBB15 had, zoals eerder vermeld. Maar ik heb dus de BBB14, die prima voldoet en belt ook niet ongewenst.... Toch een simpel belletje ook.

Afbeelding

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 11 aug 2014 09:27

italfrk schreef:Hier slechte ervaringen met de BBB15. Het ding rammelt vanaf het moment dat ik hem ruim een jaar geleden monteerde. Vorige week was ik opeens het asje van het heveltje kwijt :-(. Met een klein boutje, moertje en loctite is dat weer hersteld. Als ik over een klinkerweg rijd, hoef ik helemaal niet te bellen. Dat ding rammelt dan vanzelf zo hard dat iedereen me nakijkt. Het geluid is goed. Dat is ook wel het enige positieve dat ik er over kan zeggen....

Als er iemand is die een goed luide vervanger weet, dan gaat deze linea recta richting Kliko. Wat een $%&#*-bel.
Volgens mij zijn het ook weggooi bellen.. ;)

Zelf heb ik dit nu ook al een paar keer gehad. Het asje valt er uit na een paar keer bellen. Met een ty rip is dit weer makkelijk op te lossen. wanneer de bel los komt te zitten en blijft rinkelen dan kan je dit oplossen met een druppeltje lijm op de bel, op het zilveren knopje. Dit werkt is mijn ervaring. Jammer dat het van zo'n slechte kwaliteit is. Maar goed, mijn bel belt weer :)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

At1
Forum-lid

At1 12 aug 2014 18:51

Het blijft toch een beetje vreemd.
Sommige mensen verwachten dat je altijd maar belt.
Ook als je iemand in wilt halen die alleen fietst.
Je toetert toch op de snelweg ook niet als je iemand wilt inhalen?
Zo moeilijk is het toch niet om een beetje rechtuit te fietsen?
ting ting,
Sup xroad SE

lupo
Forum-lid

lupo 13 aug 2014 07:25

At1 schreef:Het blijft toch een beetje vreemd.
Sommige mensen verwachten dat je altijd maar belt.
Ook als je iemand in wilt halen die alleen fietst.
Je toetert toch op de snelweg ook niet als je iemand wilt inhalen?
Zo moeilijk is het toch niet om een beetje rechtuit te fietsen?
Dat snap ik ook niet inderdaad. Een auto toetert bijv. ook niet als hij je inhaalt op een boerenlandweggetje. Je moet zelf maar opletten dat je niet van je sokken wordt gereden. Wat mij betreft geldt hetzelfde voor fietsers.

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 13 aug 2014 09:10

edwin01 schreef:Ik heb geen bel, ik heb een Hope achternaaf......
ik ook, en werkt beter dan een bel :D
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Plaats reactie