Alles over vakanties op én met de fiets

Zuid-Limburg perkt toertochten in

peter1981
Forum-lid

peter1981 03 okt 2013 17:32

Ernie C. schreef:
peter1981 schreef:Dromen zijn bedrog dat weet je toch he :mrgreen:
Gelukkig is er meer dan alleen een paar fietsers die Limburg aan de gang houden dus een ontwikkelingsland zal het nooit worden ;) .
Nee, daar hebben wij de belastingbetaler uit de randstad voor om dat te voorkomen... ;)

haha humor :mrgreen:
Was dat eens zo konden we hier misschien wat minder betalen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 08 okt 2013 11:44

Ze beginnen in Limburg nu wel erg door te slaan:

"De gemeente Voerendaal heeft er met haar besluit om slechts twee wielerwedstrijden per jaar toe te staan voor gezorgd dat de Omloop Schin op Geul van de kalender zal verdwijnen. De Stichting Sport Promotion Schin op Geul ontving afgelopen week een brief van de gemeente Voerendaal waarin hen werd medegedeeld dat er vanaf dit jaar alleen nog plaats is voor de Hel van Voerendaal en de Ronde van Ransdaal. De gemeente geeft als reden de overlast die wordt ervaren van wielertochten en de klachten die ze ontvingen uit de kernen Colmont, Winthagen en Ubachsberg. Het vreemde hieraan is dat de Omloop Schin op Geul géén wielertocht is en daarnaast ook niet de kernen Colmont, Winthagen en Ubachsberg aandoet."

Het hele artikel:
http://www.wielerland.nl/index.php?Item ... &task=view

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 okt 2013 11:47

Die Limburgers sporen niet. Ze vergeten dat de medaille twee kanten heeft en het ze ook veel oplevert.
Less is bore

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 08 okt 2013 11:55

Misschien met zijn allen komend jaar de gemeente Voerendaal mijden? En dan bedoel ik niet met er niet doorheen fietsen, dat moet je vooral wel doen, maar geen producten meer kopen die je normaal onderweg nog wel eens aanschaft. Zien hoeveel last de lokale middenstand van het beleid van de gemeente krijgt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Senna196
Forum-lid

Gebruikersavatar Senna196 08 okt 2013 13:03

daniel1975 schreef:Die Limburgers sporen niet. Ze vergeten dat de medaille twee kanten heeft en het ze ook veel oplevert.
Volgens mij maakt het qua omzet voor de middenstand niet veel uit als er enkele toertochten geschrapt worden. Zolang er maar voldoende recreatieve wielrenners op eigen houtje blijven komen vindt men het allemaal wel best. Wellicht dat jij met "veel oplevert" iets anders bedoelt dan centjes verdienen .... reclame voor de provincie of zoiets ..... maar dat kan ik als niet sporende Limburger natuurlijk niet ruiken. Wellicht kun je je nader verklaren zodat wij inzichtelijk krijgen wat het allemaal kan opleveren!!
.... gelukkig heb ik van andere zaken meer verstand!!

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 08 okt 2013 13:44

@Senna196 Volgens mij was het een reactie van Daniel op mijn bericht dat er een KNWU-wielerwedstrijd voor beloften in Schin op Geul wordt geschrapt omdat het gemeentebestuur vindt dat er zoveel overlast is van al die wielertochten. Geeft blijk van het feit dat dat gemeentebestuur helemaal niet weet waar ze over praten, want het is helemaal geen wielertocht maar een wedstrijd van hooguit een paar uurtjes. De plaatsen die hebben aangegeven overlast te ervaren, zitten ook helemaal niet in het parkoers van deze wedstrijd. Bovendien zullen er hoogtens 150 man aan meedoen schat ik in, geen enkel vergelijk met de 15.000 van sommige toertochten.
Om op het andere punt van discussie terug te komen (dat het ook wat oplevert): Voor de meeste wielertoeristen is Zuid-Limburg niet naast de deur. Allicht dat men vooraf een overnachting ergens regelt, en er moet ook nog wat gegeten worden. De horeca zal er in ieder geval niet armer van worden, denk ik.
Ik snap dat de grote massale evenementen overlast veroorzaken. Maar in het huidige voorstel worden juist de bestaande grote tochten ontzien! Stel gewoon een bepaald maximum aantal deelnemers in (bv 2500) en ik denk dat de overlast aardig minder is. Maar ja, dan kan de AGR toertocht in zijn huidige vorm ook niet meer en daar zal een aantal plaatselijke belanghebbenden toch heel wat minder trek in hebben. Gevolg: het huidige halfslachtige nieuwe beleid, waar je nu dus de uitwassen van ziet: een wielerKOERS wordt verboden met verwijzing naar de overlast van wielerTOCHTEN.

peter1981
Forum-lid

peter1981 08 okt 2013 17:39

er zijn ook echt bergen met koersen hier in Limburg :?
Ik dacht dat we de laatste jaren goed bezig waren om wat koersen van het verleden terug te brengen.
Najah gemeente Voerendaal denkt er bijkbaar anders over ...

over de tochten betreft , ik zag zondag weer wat nieuws het drielandenpunt afkomen :P
een groepje segways :o :roll:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 okt 2013 19:43

Ever heeft idd mijn standpunt al toegelicht.
Less is bore

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 21 okt 2013 11:11

Inmiddels zijn er in het Limburgs Parlement vragen gesteld over deze inperking.

http://www.l1.nl/nieuws/230364-pvda-bez ... -provincie

Plaats reactie