Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lage wielen , maar welke?

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 11 okt 2013 07:58

nijkie schreef:Optie is kinlin velg in fabriekswiel spaken indien spaaklengte hetzelfde is of zie ik iets over het hoofd?
Nou vooral het nut vanzoiets, wat is er dan nog farbrieks? alleen de naaf. Nou die blinken bij een aantal fabrikanten nou niet echt uit.

Een fabrieksset is prima en die heb ik ook. Maar net voor wat voor doel ik iets wil hebben kijk ik wat het mooiste/beste vind. Setje assaults zijn prima, Setje alpha 340,s voor het klimwerk zijn ook prima!

Ik sluit het beide niet uit. Maar bv voor een allround slecht weer setje een Kinlin velg met novatec naven en een comp spaakje voor een circa 250 euro heb je kwalitatief gezien gewoon topwielen, dat het iest lichter kan tuurlijk, maar beter?

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 11 okt 2013 09:09

wasbeer2006 schreef:Ik sluit het beide niet uit. Maar bv voor een allround slecht weer setje een Kinlin velg met novatec naven en een comp spaakje voor een circa 250 euro heb je kwalitatief gezien gewoon topwielen, dat het iest lichter kan tuurlijk, maar beter?
Kinlin velgen hebben dunne remranden (zijn niet voor niets zo licht) en ook smalle remranden waardoor het afstellen van de remblokken nauw luistert (met name na wat slijten van de blokken). Dus ideale slecht weer velgen zou ik het niet willen noemen.

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 11 okt 2013 13:39

Dat geldt vast niet voor alle Kinlin velgen. Ik heb XR-270 velgen gehad en die hadden inderdaad vrij smalle remvlakken, ook had ik daarmee last van schoksgewijs remmen. Hoe dun de remrand is kan ik nergens terugvinden, wellicht heb jij een spec? Wanneer je kiest voor bv de nieuwere XC-279, dan heb je denk ik wel een allround velg te pakken. Is wat zwaarder en ook breder dan de 270.
Afbeelding

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 11 okt 2013 13:53

apexrider schreef:Dat geldt vast niet voor alle Kinlin velgen. Ik heb XR-270 velgen gehad en die hadden inderdaad vrij smalle remvlakken, ook had ik daarmee last van schoksgewijs remmen. Hoe dun de remrand is kan ik nergens terugvinden, wellicht heb jij een spec? Wanneer je kiest voor bv de nieuwere XC-279, dan heb je denk ik wel een allround velg te pakken. Is wat zwaarder en ook breder dan de 270.
Met de XR-300 en XR-380 van mij zijn dat al drie velgen uit hun gamma die smalle remvlakken hebben. Het gewicht moet ergens bespaard worden, dus ook in de dikte van het remvlak.

De XC-279 is idd wat zwaarder en breder, maar dat zegt nog helemaal niets over de remvlakken (smal/breed of dik/dun).

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 23 okt 2013 10:43

wasbeer2006 schreef:
nijkie schreef:Optie is kinlin velg in fabriekswiel spaken indien spaaklengte hetzelfde is of zie ik iets over het hoofd?
Nou vooral het nut vanzoiets, wat is er dan nog farbrieks? alleen de naaf. Nou die blinken bij een aantal fabrikanten nou niet echt uit.

Een fabrieksset is prima en die heb ik ook. Maar net voor wat voor doel ik iets wil hebben kijk ik wat het mooiste/beste vind. Setje assaults zijn prima, Setje alpha 340,s voor het klimwerk zijn ook prima!

Ik sluit het beide niet uit. Maar bv voor een allround slecht weer setje een Kinlin velg met novatec naven en een comp spaakje voor een circa 250 euro heb je kwalitatief gezien gewoon topwielen, dat het iest lichter kan tuurlijk, maar beter?
De optie om een fabrieksvelg te vervangen voor bv een kinlin is alleen om de kosten te drukken t.o.v een fabrieksvelg.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 23 okt 2013 14:23

Dat wou je toch nog even kwijt? :)

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 23 okt 2013 14:36

dickygiovanni schreef:Dat wou je toch nog even kwijt? :)
Hmmm ,ja eigenlijk wel ;)
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Plaats reactie