Ik denk dat van der Haar met (deels) Ultegra reed vanwege de hydraulische schijfremmen...Suntoro schreef: Kan natuurlijk zijn dat zijn kabels beschadigd waren ofzo, of slechte accu... Want ik had het idee dat zowel van der Haar als Nijs met Dura-ace Di2 reden... De mankementen kunnen natuurlijk aan de mechanieker te wijten zijn, maar ook aan de gebruiker.
Het veldrijden 2013/2014
Campagnolo Ultra Dork
Nys zijn hoofdmechanieker is de "wereldberoemde" Fonske (70 jaar), die natuurlijk herinnerd wordt door het voorval in Loenhout toen hij Nys samen met fiets omver trok in de wisselpost.
Voor het MTB heeft Nys een andere mechanieker.
Voor het MTB heeft Nys een andere mechanieker.
Het ging voortvarend.
Een nederlandse dame als snelste daarna weer eens nederlandse heer als snelste.
Ja zelfs het Wilhelmus zette een paar tandjes bij tijdens de huldiging!
Of liet mijn niet zo muzikale gehoor me deze keer geheel in de steek?
Een nederlandse dame als snelste daarna weer eens nederlandse heer als snelste.
Ja zelfs het Wilhelmus zette een paar tandjes bij tijdens de huldiging!
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid HC
Er is momenteel heel veel prototype spul in omloop. op strand MTB,s kom ik ultegra disk naven tegen met 140mm schijfjes, maar wel gewoon MTB klauwen bij de een en de ander weer met Ultegra.Ernie C. schreef:Ik denk dat van der Haar met (deels) Ultegra reed vanwege de hydraulische schijfremmen...Suntoro schreef: Kan natuurlijk zijn dat zijn kabels beschadigd waren ofzo, of slechte accu... Want ik had het idee dat zowel van der Haar als Nijs met Dura-ace Di2 reden... De mankementen kunnen natuurlijk aan de mechanieker te wijten zijn, maar ook aan de gebruiker.
Een goed spec listje van de fiets zou leuk zijn. Ben benieuwd verder in het seizoen hoe het materiaal zich gaat ontwikkelen bij de rest.
Goed gehoord hoor! Was wel zo'n twee tandjes sneller dan gebruikelijk! Heel het plechtige en statige karakter van ons volkslied vakkundig om zeep geholpen...simen schreef:Ja zelfs het Wilhelmus zette een paar tandjes bij tijdens de huldiging!
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
We heben het hier nu de gehele tijd over het "zogezegde" voordeel van de schijfremmen van de fiets van van der haar in Valkenswaard?
En wat dan met de nog moeilijkere en vettigere omloop in Ronse waar Nys er technisch ver bovenuit stak?
En wat dan met de nog moeilijkere en vettigere omloop in Ronse waar Nys er technisch ver bovenuit stak?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. ![👻](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f47b.svg)
![😳](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f633.svg)
![🤬](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f92c.svg)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het antwoordfiedoo schreef: waar Nys er technisch ver bovenuit stak?
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Less is bore
In de krant de Limburger stond een artikel over de wereldbeker in Valkenburgfiedoo schreef:We heben het hier nu de gehele tijd over het "zogezegde" voordeel van de schijfremmen van de fiets van van der haar in Valkenswaard?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Valkenburg is met het harde parcours en de paar snelle afdalingen een heel ander verhaal dan de modderbende vorige week. Als je je remkracht kwijt kunt ivm de droge ondergrond en de hoge snelheid hebben schijven gewoon een voordeel. Dit itt een modderondergrond waar grip je grootste probleem is, niet de remkracht.
Het is de kunst om in te spelen op de veranderende omstandigheden per koers. Een F1 coureur heeft toch ook voor elke race een andere set up?
Het is de kunst om in te spelen op de veranderende omstandigheden per koers. Een F1 coureur heeft toch ook voor elke race een andere set up?
Less is bore
Nys is in Valkenburg nooit in de wedstrijd (bij de eersten) geweest, hoe kun je dan zeggen dat hij in de technische stukken meters verloor op VDH?
Hij heeft trouwens 2 keer een mooie remonte gedaan maar door zijn lek rijden (2) en kettingbreuk was hij kansloos! VDHaar had hij niet meer kunnen inhalen toen, laat dit niet mis te verstaan zijn.
Die jongen wint op een bepaalde fiets 1 (één) koers en zijn fiets wordt al tot het voorbeeld voor het toekomstige veldrijden verheven. Dat kereltje rijdt gewoon keigoed bergop op een BERIJDBARE omloop , op het modderparcours de week voorheen was hij (met zijn schijfremmen) nergens.
Hij heeft trouwens 2 keer een mooie remonte gedaan maar door zijn lek rijden (2) en kettingbreuk was hij kansloos! VDHaar had hij niet meer kunnen inhalen toen, laat dit niet mis te verstaan zijn.
Die jongen wint op een bepaalde fiets 1 (één) koers en zijn fiets wordt al tot het voorbeeld voor het toekomstige veldrijden verheven. Dat kereltje rijdt gewoon keigoed bergop op een BERIJDBARE omloop , op het modderparcours de week voorheen was hij (met zijn schijfremmen) nergens.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. ![👻](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f47b.svg)
![😳](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f633.svg)
![🤬](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f92c.svg)
1. Het goed bergop rijden zal ook iets te maken hebben met zijn kleine en lichte postuurfiedoo schreef:Dat kereltje rijdt gewoon keigoed bergop op een BERIJDBARE omloop , op het modderparcours de week voorheen was hij (met zijn schijfremmen) nergens.
2. Hij finishte in Ronse op plaats 7 op anderhalve minuut. Om dan te zeggen dat hij nergens was, vind ik wel wat sterk uitgedrukt...
Ik vond het gewoon leuk om in 2 weekenden 2 zo verschillende crossen te zien met verschillende winnaars. Want zeg nou zelf: als iedere week Nijs zou winnen is er ook niks meer aan (ook al ben je nog zo'n grote fan
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)