Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Teams en materiaal voor 2014

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 18 okt 2013 12:26

Cyclingman schreef:Felt is nog over na Argos dus wellicht gaan zij naar Katusha...???
Een combinatie van een Amerikaanse fietsenbouwer en een Russisch gaat niet samen denk ik... Een combinatie van een Nederlands fietsmerk en een Russische team is vandaag de dag sowieso uitgesloten :P
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 19 okt 2013 19:24

:-)
Speculatie modus on: Wellicht dat Willier interesse heeft in Katousha??
Als Canyon inderdaad met Movistar in zee gaat, dan is dat een goede deal voor beiden.
Top fietsen en voor Canyon een top team.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 21 okt 2013 14:44

Hoorde vanmorgen nog een ander gerucht van mensen dicht bij het vuur. Movistar zou samen gaan met Merida in 2014?
Merida sponsort Team Lampre al en als ze ook Movistar erbij krijgen, dan is het duidelijk dat Merida ook de komende jaren vol inzet op het vergroten van de naamsbekendheid bij het grote publiek. Zoals bekend is Merida één van de grootste producenten van (carbon) frames voor allerlei grote merken en mede eigenaar van onder andere Specialized, maar onder haar eigen naam minder bekend bij het grote publiek. Door ploegen te sponseren kan je de naamsbekendheid flink vergroten en wellicht je producten ook verbeteren.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 21 okt 2013 16:20

boswielrenner schreef:Hoorde vanmorgen nog een ander gerucht van mensen dicht bij het vuur. Movistar zou samen gaan met Merida in 2014?
Dat zou wel erg frappant zijn. Maar dat idee had ik in september al (zie pag. 2), aangezien ze toen volgens mij nieuwe fietsen aan het testen waren of zoiets.

O.a. mooi detailfoto van Pippo toen op Facebook... Met wel erg veel Movistar kleuren in de fiets.... ;). Blijft alsnog bij speculaties, maar ben benieuwd.

Overigens was Merida bij mij al bekend genoeg, maar echt veel heb ik er nou ook weer niet mee... :). Wel gek dat dat bij velen niet die bekendheid heeft, aangezien ze al jarenlang aan de weg timmeren, ook in NL... Ze hebben toch altijd fietsen gemaakt voor de massa. Op een of andere manier is Merida gewoon niet zo populair in NL als bijvoorbeeld Specialized/Cannondale/Giant... Waarschijnlijk ligt dat aan Merida zelf dus en willen ze daar toch verandering in brengen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 okt 2013 20:22

Merida heeft in mijn beleving (maar ik kan het mis hebben) vooral hun low end fietsen in NL verkocht. De XC juweeltjes waar de mountainbiketoppers mee rijden/reden heb ik hier nooit in een winkel zien staan bijvoorbeeld.
Less is bore

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 29 okt 2013 14:30

Bianchi met Shimano afmontage de komende 2 jaar.
http://www.teambelkin.com/whats-happeni ... rship-1666
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 29 okt 2013 15:44

Yep...dat blijkt nu.
Ik las laatst toch een lijstje van teams en materiaal voor volgend jaar. Hoewel het lijstje niet officieel was, stond op het lijstje dat Movistar gekoppeld is aan Canyon fietsen voor volgend jaar. De reden waarom dit nog niet bekend is gemaakt heeft te maken met het feit dat Pinarello dit nog niet wilde ivm marketing redenen rondom Dogma van Ruis Costa.
Ben toch wel benieuwd of Movistar vanaf 2014 met Merida, Canyon of misschien een Spaanse fabrikant fietsen gaat rijden.
Laatst gewijzigd door boswielrenner op 29 okt 2013 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 29 okt 2013 17:58

Ben ook wel benieuwd of er "nieuwe" merken als fietsleverancier kunnen komen bij de Europese Pro Cycling teams. Of dat er merken weer terugkeren...

Devinci, Neilpryde, Fuji of Jamis leveren ook aan USA Pro Cycling Teams, dus een redelijke fiets kunnen ze wel bouwen. Devinci wordt sowieso ook verkocht in Europa, net als Neilpryde en Fuji, maar echt populair zijn die merken ook niet... Maargoed Orbea bedient tenslotte ook een hele kleine markt. Jamis en Neilpryde fietsen zien er best goed uit. Jamis zou ik ook wel willen zien bij een Europees Pro Cycling team, maar daar hoor je helemaal weinig meer van sinds de beginjaren 90... En is sowieso slecht verkrijgbaar in Europa, maar daar zullen ze wel een reden voor hebben. Cannondale of Specialized hebben nu eenmaal wel grote bedrijven achter zich, en kunnen zich meer veroorloven...

Overigens zei Unzue volgens Cyclingnews vorige maand over Pinarello, "We aren't continuing with them. We've got various different offers on the table and we will make an official position for which sponsor we're with next Sunday."

"Various different offers", dus dat kan zowel Merida, Canyon, Orbea of heel wat anders zijn. Ach, binnenkort zal het wel bekend worden allemaal en hoeft er niet meer gespeculeerd te worden...

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 29 okt 2013 18:26

Die Merida die jij poste, is dat niet de speciale kleur voor het afgelopen WK?

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 29 okt 2013 18:39

japiecarbon schreef:Die Merida die jij poste, is dat niet de speciale kleur voor het afgelopen WK?
Ja, klopte... Was wel ten tijde van het WK, van Merida FB pagina gehaald. Maar ik vond zo weinig roze in die fietsen... Meer de Movistar kleuren. Echter heeft Lampre niets met roze, dus waar dat roze vandaan is gekomen in het verleden vraag ik me dan ook af... ;). Zal wel meer met de roze trui van de giro te maken hebben gehad en het uniek was... Een frame hoeft natuurlijk ook niet de kleuren van de kleding te bevatten.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 29 okt 2013 18:52

Lampre geen roze??

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 29 okt 2013 19:16

japiecarbon schreef:Lampre geen roze??
Ja, niet zo duidelijk als het groen van Belkin of blauw van Movistar bijvoorbeeld. Roze is nu eenmaal verbonden bij Lampre en fietsen. Maar zie alleen rood in het Lampre logo en op hun site, dus waarom Lampre ooit met roze is begonnen. Ik ken Lampre ook niet anders dan dat er roze bij hoort, en het staat wel goed... ;).

Cannondale is opeens ook voor groen gegaan toen ze zelfstandig verder gingen, maar voornamelijk kom ik kleuren in jerseys tegen van de logo's van de sponsormerken zelf... Bij de meeste teams is dat wel zo.

Plaats reactie