Nieuwe wielset, Fulcrum 1 of toch handgespaakt?
De stalen van CNC heb ik ook maar toch bedankt Havana
Beste allen,
Ik heb een advies gekregen van een wielbouwer.
Het betreft de velg van Pacenti SI 23 28+32h zwart
Hope Mono RS Shimano/sram
Complete set zou rond de €700 (inclusief montage)moeten kosten...
Wat vinden jullie ervan? Als ik de verhalen moet geloven is het voor mij (1.98 meter en 103 kg) de moeite waard om voor deze wielen te gaan en niet de Fulcrums1.
Kan ik zowel tubes als draadbanden bij gebruiken.
Ik heb een advies gekregen van een wielbouwer.
Het betreft de velg van Pacenti SI 23 28+32h zwart
Hope Mono RS Shimano/sram
Complete set zou rond de €700 (inclusief montage)moeten kosten...
Wat vinden jullie ervan? Als ik de verhalen moet geloven is het voor mij (1.98 meter en 103 kg) de moeite waard om voor deze wielen te gaan en niet de Fulcrums1.
Kan ik zowel tubes als draadbanden bij gebruiken.
Dat lijkt me een hele mooie wielset, al had ik de set rond de 600,- euro geschat... Ik zou hem ook wel willen hebben, maar dan met 20/24 spaaks (weeg toch iets minder... ). Hoewel ik natuurlijk niet weet waardoor de kosten, naast het monteren verder, hoger zijn uitgepakt... Extra arbeidsloon kost natuurlijk ook weer wat. Maar verder weet ik ook überhaupt niet wat de set bij Wheeltec zou moeten kosten... Nieuwe RS Mono's zullen ook wel weer wat duurder zijn dan mijn Pro 3's...
Je bedoelt natuurlijk tubeless i.p.v. tubes...PDM-Retro schreef:Kan ik zowel tubes als draadbanden bij gebruiken.
Fulcrums 1 zullen wel iets minder wegen, aangezien je de handgespaakte set al 28/32 spaaks wordt... Maar met jouw lengte en gewicht zou voor degelijk en handgespaakt gaan, ook al zijn de Fulcrums 1 in theorie sterk genoeg.
Marc weet wel waar hij over praat en zal je niet zomaar deze configuratie aanbieden, al vind ik de prijs best pittig voor de set incl. montage...
Marc weet wel waar hij over praat en zal je niet zomaar deze configuratie aanbieden, al vind ik de prijs best pittig voor de set incl. montage...
Als die 500,- echt klopt is het belachelijk duur zou ik zeggen. Beetje spaken kan al vanaf 25-30 euro. Voor een zogenaamde topspaker zou ik dan best 40-50 euro per wiel willen betalen, maar 100,- is daar ver over.loos schreef:Ik vind het een hoop geld, maar dat voel je maar even.
Er zal voor ca. 500 euro materiaalkosten inzitten (pacenti velgen zijn duur, de naven kosten ca. 270)
Wat blijft is een probleemloze, speciaal voor jou gemaakte en geoptimaliseerde, top wielset.
Nou ja, de velgen kostren ca. 95 euro p.s.; spaken ca. 0,50 euro p.s. (= 30 euro) en de naven ca. 270 euro samen. Hij zal wel iets meer marge pakken, maar ook dat is geen uitzondering.litespeed schreef:Als die 500,- echt klopt is het belachelijk duur zou ik zeggen. Beetje spaken kan al vanaf 25-30 euro. Voor een zogenaamde topspaker zou ik dan best 40-50 euro per wiel willen betalen, maar 100,- is daar ver over.loos schreef:Ik vind het een hoop geld, maar dat voel je maar even.
Er zal voor ca. 500 euro materiaalkosten inzitten (pacenti velgen zijn duur, de naven kosten ca. 270)
Wat blijft is een probleemloze, speciaal voor jou gemaakte en geoptimaliseerde, top wielset.
50 euro per wiel lijhkt me fair voor een topbouwer als wheeltec. Laten we zeggen, er zit nog iets onderhsndelingsruitme.
P.S.: ik benieuwd naar zijn mening over de White H2 en H3 naafcombo. Nogal eigenzinnige maar ook hele goede naven.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Prijzen trekken op niets wat mij betreft. Ik snap wel dat die wielbouwers graag in deze prijsklasse willen bouwen, want dan kunnen ze aanzienlijk meer verdienen. Als ik er een wielset naast zet met Kinlin 279 velgen, Bikehubstore naven (of vergelijkbaar), zal praktisch niemand het verschil zien en verschil voelen tijdens 't fietsen? Ik vermoed van niet.