Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2 juli 2011 (Frankrijk)

dries55
Forum-lid

dries55 03 dec 2010 13:09

Heb me net met mijn broer ingeschreven via sportcomm voor de 1ste deelname. Aangezien ik ik het laatste vak zal zitten rijden er hopelijk niet te veel toeristen id weg :-)

pizzi
Forum-lid

pizzi 03 dec 2010 19:43

Ik zie dat ik een typefoutje heb gemaakt. Om 7:50 was de start van de laatste groep :)

Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat de waterpunten 'Halverwege Télégraphe' en '1e dorpje Alpe d'Huez: La Garde' er altijd zijn. Het was best warm tijdens La Marmotte 2010, dus mogelijk zijn deze extra ingepland.

pinarello
Forum-lid

pinarello 03 dec 2010 19:54

[quote="Pizzi"]Ik zie dat ik een typefoutje heb gemaakt. Om 7:50 was de start van de laatste groep :)

Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat de waterpunten 'Halverwege Télégraphe' en '1e dorpje Alpe d'Huez: La Garde' er altijd zijn. Het was best warm tijdens La Marmotte 2010, dus mogelijk zijn deze extra ingepland.[/quote]

Die keren dat ik meedeed waren ze er wel. maar die aan de voet van de Telegraphe niet; dat was zelfbediening bij een kraan (net voor de tunnel).

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 dec 2010 21:39

De problemen op de site van SC komen heel vaak door de browser. Probeer maar eens met IE, dan gaat het vaak wel goed.
Paar jaar geleden ook vreselijk lopen tobben met FireFox.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

goodriddance
Forum-lid

goodriddance 03 dec 2010 22:42

Ik kreeg de foutmelding ook, toen ik de taal op 'Frans' zette, werkte het wel.

Succes.

hero
Forum-lid

hero 04 dec 2010 00:35

[quote="Pizzi"]Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat de waterpunten 'Halverwege Télégraphe' en '1e dorpje Alpe d'Huez: La Garde' er altijd zijn. Het was best warm tijdens La Marmotte 2010, dus mogelijk zijn deze extra ingepland.[/quote]

In 2008 en 2010 waren deze waterpunten er in ieder geval wel. Overigens was het wel zo dat mijn fietsmaten die een half uurtje later op dit punt op de Télegraphe waren geen water meer konden krijgen; het water was op.

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 04 dec 2010 12:36

Na 10 jaar afwezigheid wil ik 'm komend jaar weer eens rijden. Ik zag dat ze tegenwoordig met een tijdsregistratiechip werken, ofwel, de tijd die ze registreren is je werkelijke tijd van startstreep tot finishstreep? (Vroegah was 't gewoon van 7.00 totdat je op de Alpe de streep passeerde, ook al stond je een kwartier in je startvak te drentelen).

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 06 dec 2010 09:52

[quote="hero"][quote="Pizzi"]Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat de waterpunten 'Halverwege Télégraphe' en '1e dorpje Alpe d'Huez: La Garde' er altijd zijn. Het was best warm tijdens La Marmotte 2010, dus mogelijk zijn deze extra ingepland.[/quote]

In 2008 en 2010 waren deze waterpunten er in ieder geval wel. Overigens was het wel zo dat mijn fietsmaten die een half uurtje later op dit punt op de Télegraphe waren geen water meer konden krijgen; het water was op.[/quote]

In 2005 waren ze er ook toen ik langskwam, toen was het geen hele warme dag.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 dec 2010 10:04

[quote="Nespresso"]Na 10 jaar afwezigheid wil ik 'm komend jaar weer eens rijden. Ik zag dat ze tegenwoordig met een tijdsregistratiechip werken, ofwel, de tijd die ze registreren is je werkelijke tijd van startstreep tot finishstreep? (Vroegah was 't gewoon van 7.00 totdat je op de Alpe de streep passeerde, ook al stond je een kwartier in je startvak te drentelen).[/quote]

Dat klopt, het is dacht ik geen chip maar een enkelbandje. Je rijdt dan een paar keer over zo'n magnetische mat. De afdaling van de Glandon wordt overigens niet meegerekend (neutralisatie). Dit is gedaan omdat de organisatie denkt dat dit veiliger zou zijn.

Persoonlijk geef ik helemaal niks om de registratie van de organisatie, ik meet mijn eigen tijd wel met mijn fietscomputer. Ik haal mijn diploma niet eens op.

De genoemde waterpunten waren er ook in 2006, we kunnen dus wel stellen dat ze er altijd staan.

Ik heb de startpost ook weer aangepast op een paar punten.

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 06 dec 2010 10:26

[quote="havana"]
Dat klopt, het is dacht ik geen chip maar een enkelbandje.
[/quote]

Een enkelbandje met een chip.

tati
Forum-lid

tati 06 dec 2010 20:20

Dit jaar mijn eerste deelname aan de marmotte.
Samen met 2 kameraden ingeschreven via www.pieken.nu. (fietsen we meteen voor een goed doel) En het is natuurlijk wel gemakkelijk dat ze je bidon's kunnen aangeven bij hun eigen verzorgingsposten. En eventueel wat andere kleding.

Ben wel benieuwd hoe het er bij zo'n marmotte aan toe gaat.
Heb wel bij het mountainbiken aan veel marathon's en een paar meerdaagse marathons (transalp, cape epic) meegedaan maar nog nooit met de racefiets.
Compact crankje moet iig nog aangeschaft worden, want ik geloof niet dat de 42-23 ideaal zal zijn voor zo'n rit. ;-)

Weet iemand of je wat verder naar voren mag starten als je een licentie hebt?
Maatje van mij die mee gaat heeft vorig jaar goud gehaald dus eigenlijk wil ik wel samen met hem fietsen.
Werkt de chip waarmee je komend seizoen van de knwu mee moet rijden ook tijdens zo'n tocht?
A bad day on the bike is better than a good day at work.

pinarello
Forum-lid

pinarello 06 dec 2010 21:54

[quote="tati"]
Weet iemand of je wat verder naar voren mag starten als je een licentie hebt?
Maatje van mij die mee gaat heeft vorig jaar goud gehaald dus eigenlijk wil ik wel samen met hem fietsen.
Werkt de chip waarmee je komend seizoen van de knwu mee moet rijden ook tijdens zo'n tocht?
[/quote]

Nee, alleen als je prestaties in Sportcomm cyclo's kunt overleggen.
Die chip werkt daar niet denk ik.

Plaats reactie