Wielrenner slaat bejaard stel in elkaar
Ook eikels kunnen een racefiets kopen!
Boos worden in het verkeer is niet erg slim.
Fouten maak je zelf ook dus anderen ook.
Neem eens een motorrijles om goed besef te krijgen van je (on)zichtbaarheid.
Boos worden in het verkeer is niet erg slim.
Fouten maak je zelf ook dus anderen ook.
Neem eens een motorrijles om goed besef te krijgen van je (on)zichtbaarheid.
i \'m not afraid to ride fast.
Its the crashing and burning that sucks
Its the crashing and burning that sucks
-
- Forum-lid
Hieronder de link naar het Nieuwsblad.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... tcode=9230
Ik weet niets van de Telegraaf, maar het is zeker niet de bedoeling van Het Nieuwsblad om de wielertoeristen en andere fietsers in een slecht daglicht te stellen zoals gesuggerreerd wordt voor de Telegraaf. HN sponsort veel fiets evennementen. En het is waarschijnlijk ook niet de bedoeling om hier een discussie te krijgen over De Telegraaf.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... tcode=9230
Ik weet niets van de Telegraaf, maar het is zeker niet de bedoeling van Het Nieuwsblad om de wielertoeristen en andere fietsers in een slecht daglicht te stellen zoals gesuggerreerd wordt voor de Telegraaf. HN sponsort veel fiets evennementen. En het is waarschijnlijk ook niet de bedoeling om hier een discussie te krijgen over De Telegraaf.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Punt is dat het helemaal geen 'nieuws' was geweest in Nederland als het niet een wielrenner was geweest.
Dit soort eenzijdige berichten blijken achteraf toch wel erg vaak een beetje anders in elkaar te zitten. En nee natuurlijk is het niet goed te praten dat iemand een bejaard stel op de grond heeft geslagen of geduwd. Maar aan het feit dat ze de man waarschijnlijk van het fietspad gereden hebben wordt wel erg snel voorbij gegaan.
Maar goed met op het dak van de auto slaan had het gewoon klaar moeten zijn. Er zullen vast wel moraalridders zijn die dat ook sterk afkeuren, maar goed je mag het toch wel laten merken als iemand je van de weg rijdt...
Dit soort eenzijdige berichten blijken achteraf toch wel erg vaak een beetje anders in elkaar te zitten. En nee natuurlijk is het niet goed te praten dat iemand een bejaard stel op de grond heeft geslagen of geduwd. Maar aan het feit dat ze de man waarschijnlijk van het fietspad gereden hebben wordt wel erg snel voorbij gegaan.
Maar goed met op het dak van de auto slaan had het gewoon klaar moeten zijn. Er zullen vast wel moraalridders zijn die dat ook sterk afkeuren, maar goed je mag het toch wel laten merken als iemand je van de weg rijdt...
Wat er ook gebeurt, je blijft van andere mensen af. Als je in jouw ogen onheus bejegent wordt dan mag je er wat van zeggen, in welke bewoording je dat wenst te doen is aan jezelf. Daar moet de kous mee af zijn.
Of deze bewuste wielrenner nu geduwd of geslagen heeft doet er niet toe. Hij is als eerste over gegaan tot fysiek geweld en daardoor is hij per definitie fout. Tendentieuze berichtgeving of niet. Je mag aannemen dat de Telegraaf en het Nieuwsblad het niet zozeer op wielrenners gemunt hebben maar eerder op mensen die zich niet kunnen gedragen.
Iedereen van ons wordt dagelijks op de proef gesteld in het verkeer maar we kunnen ons allemaal beheersen, al is het soms lastig. Ik ben als wielrenner maar ook als hardloper bespuugd, uitgescholden, met blikjes en eten bekogeld, van de weg gereden en ga zo maar door. In de meeste gevallen blijf je een beetje ontgoocheld achter en ga je maar weer door met wat je aan het doen was: het uitoefenen van je hobby. Iets wat ik niet laat verknallen door een stel malloten of mensen die niet helemaal goed op zaten te letten.
Of deze bewuste wielrenner nu geduwd of geslagen heeft doet er niet toe. Hij is als eerste over gegaan tot fysiek geweld en daardoor is hij per definitie fout. Tendentieuze berichtgeving of niet. Je mag aannemen dat de Telegraaf en het Nieuwsblad het niet zozeer op wielrenners gemunt hebben maar eerder op mensen die zich niet kunnen gedragen.
Iedereen van ons wordt dagelijks op de proef gesteld in het verkeer maar we kunnen ons allemaal beheersen, al is het soms lastig. Ik ben als wielrenner maar ook als hardloper bespuugd, uitgescholden, met blikjes en eten bekogeld, van de weg gereden en ga zo maar door. In de meeste gevallen blijf je een beetje ontgoocheld achter en ga je maar weer door met wat je aan het doen was: het uitoefenen van je hobby. Iets wat ik niet laat verknallen door een stel malloten of mensen die niet helemaal goed op zaten te letten.
Ik ben bang voor deze wielrenner dat hij dezelfde vleugels had als Leonardo Da Vinci.
Die had vleugels van bijenwas en daar veren ingezet. Echter toen hij omhoog vloog en steeds dichter bij de zon kwam, smolt de was en vergingen zijn vleugels...
Die had vleugels van bijenwas en daar veren ingezet. Echter toen hij omhoog vloog en steeds dichter bij de zon kwam, smolt de was en vergingen zijn vleugels...
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.
Amclassic-fan schreef:Punt is dat het helemaal geen 'nieuws' was geweest in Nederland als het niet een wielrenner was geweest.
Volledig mee eens
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
Amclassic-fan schreef:Punt is dat het helemaal geen 'nieuws' was geweest in Nederland als het niet een wielrenner was geweest.
Ik weet niet in welke wereld jij leeft hoor, maarre als het een Noord-Afrikaan/ontsnapte TBS-er/boswachter/oudere jongere/voetbal supporter/politicus/randgroepjongere etc. was geweest, had de krant van wakker Nederland er ook wel aandacht aan besteed.
jummeltje schreef:Ik ben bang voor deze wielrenner dat hij dezelfde vleugels had als Leonardo Da Vinci.
dat was Icarus, een Grieks mythologisch persoon
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
havana schreef:Verhaal is compleet ongeloofwaardig. Zoals bekend is de Telegraaf de krant van de automobilist en daarom sta ik niet gek te kijken van zo'n onzinverhaal.
Ik heb het overigens ook vaak aan de stok met automobilisten. De meesten bejaarden zijn een absoluut gevaar op de weg en hier zou de overheid keihard moeten optreden door hun rijbewijs af te pakken.
En ik maar mijn best doen om mijn rijbewijs te halen... Die bejaarden kunnen idd vaak niet goed rijden en zijn qua zichts- en reactievermogen gewoonweg niet accuraat genoeg. Daardoor ontstaan er dit problemen. Maar dan heb ik het niet over de woede die de wielrenner uit. Dat is echt weer zo'n gevalletje oppakken en vastzetten, want aan dit soort mensen doen het straatbeeld geen goed.
Bever schreef:jummeltje schreef:Ik ben bang voor deze wielrenner dat hij dezelfde vleugels had als Leonardo Da Vinci.
dat was Icarus, een Grieks mythologisch persoon![]()
Ik ga toch een verhaal halen bij mijn vader, die heeft mij wijsgemaakt dat dat Da Vinci was
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.