Het was een gezegde wat mij de 1ste dag aangepraat werd in het leger en mij nooit meer heeft losgelatenTumTumTum schreef:+1
...of de schaatsbaan.
Btw, als het echt koud wordt helpt die goeie fietskleding mij ook niet meer, dan krijg ik het gewoon té koud. Ik zal wel een slechte conditie hebben maar vorig jaar in maart een training bij -3 en windkracht 6 maakte mij wel ziek helaas.
Je keuze in de winter....
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Prachtig stukkie, alsof ik mezelf hoor.Ik ben ook van de KruiK-generatie.specializedmerida schreef:Wat doen we allemaal moeilijk over wat te doen in de winter, ........
Vroeger, nu klink ik wel oud (49), reed ik in de winter veldrit wedstrijden in een oude dikke panty van mijn moeder, tijdens trainingen lange mouwen shirt aan, krantje voor de borst en als het regende een vuilniszak met uitgeknipte mouwen, samen met 2 tubjes en plaklint onder je zadel. als je lek reed dan moest je maar ergens een pomp zien te lenen.
Tegenwoordig is er zoveel kleding te koop om lekker warm te fietsen, dus dat hoeft geen issue te zijn, bladeren in een bocht, laat je lekker uitrolllen en na de bocht weer op de pedalen.
Nog nooit gevallen en in de zomer kan het ook glad zijn hoor !!
Voor diegene die niet weten wat een kruik was.............een metalen kruik die ze vulden met kokend/heel warm water.En dan kwam om de kruik een soort gebreide doek.Je kon dan fijn je voeten tegen de kruik aanhouden.Wollen dekens vanzelf , want dekbedden hadden we niet.
Die kregen we mee op bed in onze onverwarmde slaapkamers en dan dik de bloemen op de ruiten.
Maar terug on topic,......... ik fiets nu gerieflijk tijdens de koudere periode, met al die moderne fleece/softshell kleding en craft ondergoed.En dan gewoon verschillende lagen over elkaar en het mooiste(dat vind het nog steeds bijzonder) je zweet wordt perfect afgevoerd naar buiten.Zonder dat je kletsnat wordt door de inspanningen. Als er toch een vooruitgang is , dan vind ik dat.
Ik heb zo'n dure softshell jas van Vaude(150 euro) en die is echt zijn geld dubbel en dwars waard.
Die zou ik iedereen willen adviseren.
Koop die jassen niet te goedkoop, want je krijgt eigenlijk altijd kwaliteit naar je geld.
Ik heb ook een goedkope softshell jas van een ander merk, maar die ontlucht niet goed en wordt zeiknat bij inspanningen.Dus dikke miskoop.
Mijn moeder zei altijd al, goedkoop is vaak miskoop als je kwaliteit wilt.(en ze was verkoopster geweest ).
Kan je beter op zoek gaan naar afgeprijsde spullen van goede kwaliteit.
Daar had je moeder volkomen gelijk in.codex schreef: Mijn moeder zei altijd al, goedkoop is vaak miskoop als je kwaliteit wilt.(en ze was verkoopster geweest ).
Kan je beter op zoek gaan naar afgeprijsde spullen van goede kwaliteit.
Hahaha, ik ben van na 1945. Ik heb niet met kruiken hoeven slapen en 2 cm ijs op de binnenkant van je slaapkamerraam. Ook heb ik geen stro en kapokmatrassen tussen mijn kleren hoeven doen en werden toen ik ging fietsen de energiereepjes al niet meer van uitgebakken dodo-vet gemaakt. Ik ben van de generatie Watjes. Ik heb het gewoon koud 's winters.
De kleding is absoluut beter dan die katoenen trainingskleertjes die je had toen ik klein was, maar soms is koud gewoon koud.
De kleding is absoluut beter dan die katoenen trainingskleertjes die je had toen ik klein was, maar soms is koud gewoon koud.
Veni. Vidi. Fietsie.
Ik ben ook duidelijk van na 1945 maar ik heb wel met kruiken geslapen.
Niet dat mijn ouders de gasrekening niet konder betalen of dat ik dakloos ben geweest. Maar gewoon op wandelvakantie in Nepal. Zo'n metalen drinkfles met gekookte water in mijn slaapzak leggen. Aaaaahhhh,.. lekker warm
Niet dat mijn ouders de gasrekening niet konder betalen of dat ik dakloos ben geweest. Maar gewoon op wandelvakantie in Nepal. Zo'n metalen drinkfles met gekookte water in mijn slaapzak leggen. Aaaaahhhh,.. lekker warm
Live fast; die young. mijn blog
- Wiliertoerist
- Forum-lid
En slechte kleding hadden ze zeker in mijn diensttijd.nijkie schreef: Het was een gezegde wat mij de 1ste dag aangepraat werd in het leger en mij nooit meer heeft losgelaten
Zo technisch als de fietskleding van tegenwoordig, daar hadden ze nog nooit van gehoord. Wij als dienstplichtigen ook nog nauwelijks.
............dat had ik ook al in gedachten!Wiliertoerist schreef:
En slechte kleding hadden ze zeker in mijn diensttijd.
Zo technisch als de fietskleding van tegenwoordig, daar hadden ze nog nooit van gehoord. Wij als dienstplichtigen ook nog nauwelijks.
De veel te dunne (winter)kleding in dienst.Maar regen was nog erger, dat je op het laatst helemaal zeiknat was en maar liggen op de doorweekte modderige grond in een soort dekking achter een heuveltje en met plenzende regens op je kop.
Als ik nu weer op bivak moest in de winter, dan nam ik mijn hele voorraad warme fietskleding mee!.
Uit beroepsmilitairen kwam en komt te veel ongebreideldheid. Niet naar luisteren. We willen met z'n allen wel erg graag - zichtbaar - goed voorbereid te werk gaan. Waar dat door komt heeft Darwin uitgelegd: die zijn nestje het mooist oppoetst heeft het meeste nageslacht. Dat leidt nogal es tot overdreven toestanden. Doe in de winter gewoon waar je zin in hebt. Als je belemmeringen tegenkomt los je ze op. Belemmeringen treden bij ieder op andere momenten op: als iedereen in elkaar stak als ik was het zeemleren kruis nooit uitgevonden..
Ik had mazzel was chauffeur-monteur 5 jaar en had de toolset (mobiele werkplaats) met werkbank en standkachel.Wiliertoerist schreef:En slechte kleding hadden ze zeker in mijn diensttijd.nijkie schreef: Het was een gezegde wat mij de 1ste dag aangepraat werd in het leger en mij nooit meer heeft losgelaten
Gezien mijn Kapitein graag een biertje dronk op oefening was bij mij de bar na gedane arbeid geopend op oefening,ook zijn Laro beetje opvoeren had die wel oren naar.
Ik heb 5 prima jaren gehad.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Leger? Dienstplicht? Wat is dat.........
Maar ik zie het niet zo zeer als belemmeringen, maar meer een open dscussie over de (on)mogelijkheden in die periode.
Ik zag laatst inderdaad op tv een vogeltje wat wel erg zijn best deed bij het opmaken van zijn nestje, schitterend maar wat je zegt? Ook iets overdreven. (poepballetjes met veertjes....)sloeren schreef:Uit beroepsmilitairen kwam en komt te veel ongebreideldheid. Niet naar luisteren. We willen met z'n allen wel erg graag - zichtbaar - goed voorbereid te werk gaan. Waar dat door komt heeft Darwin uitgelegd: die zijn nestje het mooist oppoetst heeft het meeste nageslacht. Dat leidt nogal es tot overdreven toestanden. Doe in de winter gewoon waar je zin in hebt. Als je belemmeringen tegenkomt los je ze op. Belemmeringen treden bij ieder op andere momenten op: als iedereen in elkaar stak als ik was het zeemleren kruis nooit uitgevonden..
Maar ik zie het niet zo zeer als belemmeringen, maar meer een open dscussie over de (on)mogelijkheden in die periode.
De racefiets is afgelopen weekend helemaal schoongemaakt. Mooi moment om onderhoud te plegen aan de fiets. De fiets staat nu lekker warm op zolder en komt er pas weer vandaan als het weer warmer wordt. Vanaf nu zal ik verder fietsen op de crosser en de mountainbike. Het moet wel heel slecht en koud worden om mij binnen te houden. Tot -10 heb ik geen enkel probleem met de kou. Enige wat ik vervelend vind is harde regen, van die buien die maar niet ophouden.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
- daniel1975
- Forum-lid HC
Annapurnatrekking?rob74 schreef:Ik ben ook duidelijk van na 1945 maar ik heb wel met kruiken geslapen.
Met een goede slaapzak is die kruik niet nodig hoor
Less is bore