Schwalbe one tubeless
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
In hoeveel tijd / dagen verlies je 2-3 bar dan ?
Ik heb 2 weken niet gereden wegens vakantie en de druk was niet meer dan 2 bar afgenomen in die tijd.
Ik heb 2 weken niet gereden wegens vakantie en de druk was niet meer dan 2 bar afgenomen in die tijd.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Met oog op schaarste / moeilijk te leveren of snel uitverkochte One Tubeless, alvast 2 stuks op reserve ingeslagen.
Was er toch in de buurt vandaag. Bike2Build, wel de laatste 2 in de winkel, maar volgens de website nog op voorraad.
Tipje voor wie zijn kansen niet bij anderen wil afwachten, het is nog niet echt een bandje dat overal volop en continue leverbaar is.
Was er toch in de buurt vandaag. Bike2Build, wel de laatste 2 in de winkel, maar volgens de website nog op voorraad.
Tipje voor wie zijn kansen niet bij anderen wil afwachten, het is nog niet echt een bandje dat overal volop en continue leverbaar is.
Ik merk wel dat mijn Schwalbe Ultremo tubeless meer druk verliest na verloop van tijd dan gewone draadbanden, hoeveel is niet te bepalen omdat ik alleen voor dat ik ga rijden, normaal is dat om de dag, de banden op druk breng en dan ongeveer 1,5 á 2 bar bijpomp tot 7bar.Wiliertoerist schreef:In hoeveel tijd / dagen verlies je 2-3 bar dan ?
Ik heb 2 weken niet gereden wegens vakantie en de druk was niet meer dan 2 bar afgenomen in die tijd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Volgens mij komt dat omdat de FM weinig tot geen vraag heeft naar tubeless banden, althans dat is de mening van een bekende FM in Almere.Wiliertoerist schreef:Met oog op schaarste / moeilijk te leveren of snel uitverkochte One Tubeless, alvast 2 stuks op reserve ingeslagen.
Was er toch in de buurt vandaag. Bike2Build, wel de laatste 2 in de winkel, maar volgens de website nog op voorraad.
Tipje voor wie zijn kansen niet bij anderen wil afwachten, het is nog niet echt een bandje dat overal volop en continue leverbaar is.
Vind trouwens dat de One Tubeless flink aan de prijs is bij Bike2build.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Tja, iets duurder.
Anderen bieden ze dan wel goedkoper aan op de website, maar kunnen ze bijna niet leveren, oa. Futurumshop.
Anderen bieden ze dan wel goedkoper aan op de website, maar kunnen ze bijna niet leveren, oa. Futurumshop.
Klopt, tot vorige week op voorraad bij Futurumshop, nu levering binnen 2 tot 6 werkdagen en misschien deze week weer op voorraad, tja voor een verschil van € 14,00 wil ik wel een paar dagen wachten.Wiliertoerist schreef:Tja, iets duurder.
Anderen bieden ze dan wel goedkoper aan op de website, maar kunnen ze bijna niet leveren, oa. Futurumshop.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
€7,00 per band en ik wil daar niet op wachten.
Wanneer ik zaterdag een scheur in een van de banden rij, wil ik zondag direct op een nieuwe verder kunnen.
Wanneer ik zaterdag een scheur in een van de banden rij, wil ik zondag direct op een nieuwe verder kunnen.
Krijg net twee bij Salden bestelde Schwalbe one tubeless binnen, sturen ze de 23 ipv de 25 mm. Inmiddels is de 25mm niet meer bestelbaar bij Salden. Ik wilde er eigenlijk de 25 mm op zetten omdat mijn velg 23 mm is. Zou een 23 mm band plaatsen op een 23 mm velg bezwaarlijk zijn? Of is 25mm idd beter?
Ik heb begin dit jaar 1500 km gereden met standaard One's, op mijn Fulcrum 7 wielset. Op de achterband is inmiddels een duidelijke slijtageplek zichtbaar.
Na ontvangen van mijn tubeless wielset heb ik Schwalbe One's tubeless bandjes gebruikt. Hier heb ik nu 2000 km me gereden en de achterband is er dramatisch aan toe. Op meerdere plekken slijtplekken, waar het loopvlak volledig weggesleten is.
Ik heb deze naar de garantieafdeling van Schwalbe gestuurd ter beoordeling. Ik vind de levensduur namelijk zeer kort en eigenlijk onacceptabel. Omdat er tubeless niet veel alternatieven zijn, heb ik toch weinig keus weer een nieuwe One te kopen vrees ik...
Ik vroeg me af of jullie soortgelijke ervaringen hebben met de gewone of tubeless One's?
Na ontvangen van mijn tubeless wielset heb ik Schwalbe One's tubeless bandjes gebruikt. Hier heb ik nu 2000 km me gereden en de achterband is er dramatisch aan toe. Op meerdere plekken slijtplekken, waar het loopvlak volledig weggesleten is.
Ik heb deze naar de garantieafdeling van Schwalbe gestuurd ter beoordeling. Ik vind de levensduur namelijk zeer kort en eigenlijk onacceptabel. Omdat er tubeless niet veel alternatieven zijn, heb ik toch weinig keus weer een nieuwe One te kopen vrees ik...
Ik vroeg me af of jullie soortgelijke ervaringen hebben met de gewone of tubeless One's?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Er zijn genoeg forum leden die op de ultremo zx niet meer dan 2000 a 2500 halen. Persoonlijk haal ik er wel iets meer mee, moelijk te zeggen hoeveel omdatvik altijd een nieuwe band vooraan steek en daarna pas achter, maar nadat de band voor heeft gezeten behaal is alsnog de 2500km wel.
ik heb zelf nu 500km op de one tubeless staan, binnenkort naar toscane daar komen er wel 7 a 800 bij op slechte wegen dus ik ben benieuwd.
Ik heb in dit of een ander tubeless topic al gezegd dat ik verwacht dat de tubeless one, s niet lang meegaan.
waarom? Om met zo, n zware dikke band minder weerstand en veel grip te hebben en op lage druk te kunnen rijden kan je maar 1 ding doen en dat is het rubber zeer zacht maken.
ik heb zelf nu 500km op de one tubeless staan, binnenkort naar toscane daar komen er wel 7 a 800 bij op slechte wegen dus ik ben benieuwd.
Ik heb in dit of een ander tubeless topic al gezegd dat ik verwacht dat de tubeless one, s niet lang meegaan.
waarom? Om met zo, n zware dikke band minder weerstand en veel grip te hebben en op lage druk te kunnen rijden kan je maar 1 ding doen en dat is het rubber zeer zacht maken.
Ik had bij Ultremo ZX achterband na 2500km een paar forse slijtplekken. Ik heb echter een aantal keren een noodstop gemaakt en daar zal het ook wel aan liggen.cubetom schreef:Ik heb begin dit jaar 1500 km gereden met standaard One's, op mijn Fulcrum 7 wielset. Op de achterband is inmiddels een duidelijke slijtageplek zichtbaar.
Na ontvangen van mijn tubeless wielset heb ik Schwalbe One's tubeless bandjes gebruikt. Hier heb ik nu 2000 km me gereden en de achterband is er dramatisch aan toe. Op meerdere plekken slijtplekken, waar het loopvlak volledig weggesleten is.
Ik heb deze naar de garantieafdeling van Schwalbe gestuurd ter beoordeling. Ik vind de levensduur namelijk zeer kort en eigenlijk onacceptabel. Omdat er tubeless niet veel alternatieven zijn, heb ik toch weinig keus weer een nieuwe One te kopen vrees ik...
Ik vroeg me af of jullie soortgelijke ervaringen hebben met de gewone of tubeless One's?
Jammer, maar ik vind tubeless dusdanig fijn dat ik het niet erg vind ze iets eerder te moeten vervangen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0