Vredestein topic
Gister voor het eerst gekoerst met de Senso's. Hiervoor altijd met de 4000s gereden. Qua bochten iets stabieler. Verder voel ik geen verschil. De senso's zijn wat grijszwart terwijl de 4000s mooier zwart zijn. Iets om rekening mee te houden qua looks.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
@marsman: welke uitvoering en maat Senso heb jij?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
De Senso's nu ook hier verkrijgbaar: http://www.futurumshop.nl/zoeken/?q=vre ... vredestein
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Jij hebt een waardevolle netwerkjsprbcn schreef:Een collega van mij is dit weekend in NL en ik heb hem gevraagd 2 Fortezza Tricomp slicks mee te nemen.
Blijkt dat zijn vader bij Vredestein werkt en dat hij de banden met korting kan krijgen, dus heb ik hem gevraagd om er maar 4 mee te brengen
Handig, maar zou je dan niet gelijk de nieuwere Senso versie pakken...jsprbcn schreef:Ik help hem, en hij help mij. Volgens mij is dit de beste manier van zaken doen in de wereld
Op Vredestein site staat de Fortezza overigens niet eens niet meer, maar alleen de Senso versies. Geloof niet dat de Senso slechter is, maar de duurzaamheid vind ik op de site niet zo sterk. Andere eigenschappen wel overigens... Denk dat het verschil tussen de Senso en Fortezza niet voelbaar anders zal zijn overigens... . Optisch zijn ze niet zo mooi zwart lees ik dan wel hier.
Toen ik op Fortezza's reed zij een fietsmaat tegen me ook al dat ik ze op 9 bar moest rijden, want hij had er ook wel wel op gereden. Overigens reed hij toen veel wedstrijden nog en best goed, maar niet zo vaak op clinchers. Maar ik reed met de 23mm Fortezza's gewoon op 8 bar. Bij veel racefietsbanden wordt aangeven ze tussen de 7 en 10 bar te rijden volgens mij.
Pas bij mijn overstap op Panaracer bandjes ging ik naar 7 bar voor 23mm en 6.5 bar voor 25mm... Geen idee of de Vredestein beroerd rijden onder de 8 bar, maar volgens het mij is hoger dan 8 bar niet perse nodig bij de Vredesteins. Een lichtgewicht dun binnenbandje of latex binnenbandje helpt natuurlijk ook enigszins voor de soepelheid.
Pas bij mijn overstap op Panaracer bandjes ging ik naar 7 bar voor 23mm en 6.5 bar voor 25mm... Geen idee of de Vredestein beroerd rijden onder de 8 bar, maar volgens het mij is hoger dan 8 bar niet perse nodig bij de Vredesteins. Een lichtgewicht dun binnenbandje of latex binnenbandje helpt natuurlijk ook enigszins voor de soepelheid.
- sprintbommetje
- Forum-lid
Ik doe 7.5 bar in de Fortezza's en dat rijd prima! In de bochten nog steeds supergrip