Pagina 5 van 11
Re: Vredestein topic
Geplaatst: 09 mar 2014 09:18
door marsman
Gister voor het eerst gekoerst met de Senso's. Hiervoor altijd met de 4000s gereden. Qua bochten iets stabieler. Verder voel ik geen verschil. De senso's zijn wat grijszwart terwijl de 4000s mooier zwart zijn. Iets om rekening mee te houden qua looks.
Re: Vredestein topic
Geplaatst: 09 mar 2014 09:22
door marsman
Er moet trouwens minimaal 8 bar in volgens Vredestein. Ik heb met 8,5 achter en 8 voor gereden, maar vond het wel wat stuiterig icm mijn Cervelo S2.
Re: Vredestein topic
Geplaatst: 09 mar 2014 09:45
door jackbrown
@marsman: welke uitvoering en maat Senso heb jij?
Re: Vredestein topic
Geplaatst: 09 mar 2014 09:46
door jackbrown
Re: Vredestein topic
Geplaatst: 09 mar 2014 10:28
door jsprbcn
Een collega van mij is dit weekend in NL en ik heb hem gevraagd 2 Fortezza Tricomp slicks mee te nemen.
Blijkt dat zijn vader bij Vredestein werkt en dat hij de banden met korting kan krijgen, dus heb ik hem gevraagd om er maar 4 mee te brengen
Re: Vredestein topic
Geplaatst: 09 mar 2014 11:32
door jackbrown
jsprbcn schreef:Een collega van mij is dit weekend in NL en ik heb hem gevraagd 2 Fortezza Tricomp slicks mee te nemen.
Blijkt dat zijn vader bij Vredestein werkt en dat hij de banden met korting kan krijgen, dus heb ik hem gevraagd om er maar 4 mee te brengen
Jij hebt een waardevolle netwerk
Re: Vredestein topic
Geplaatst: 09 mar 2014 12:46
door jsprbcn
Ik help hem, en hij help mij. Volgens mij is dit de beste manier van zaken doen in de wereld
Re: Vredestein topic
Geplaatst: 09 mar 2014 13:13
door Suntoro
jsprbcn schreef:Ik help hem, en hij help mij. Volgens mij is dit de beste manier van zaken doen in de wereld
Handig, maar zou je dan niet gelijk de nieuwere Senso versie pakken...
Op Vredestein site staat de Fortezza overigens niet eens niet meer, maar alleen de Senso versies. Geloof niet dat de Senso slechter is, maar de duurzaamheid vind ik op de site niet zo sterk. Andere eigenschappen wel overigens... Denk dat het verschil tussen de Senso en Fortezza niet voelbaar anders zal zijn overigens...
. Optisch zijn ze niet zo mooi zwart lees ik dan wel hier.
Re: Vredestein topic
Geplaatst: 11 mar 2014 22:49
door marsman
jackbrown schreef:@marsman: welke uitvoering en maat Senso heb jij?
De normale versie (niet de slicks) in 23 mm uitvoering.
Re: Vredestein topic
Geplaatst: 12 mar 2014 00:51
door gene
marsman schreef:Er moet trouwens minimaal 8 bar in volgens Vredestein. Ik heb met 8,5 achter en 8 voor gereden, maar vond het wel wat stuiterig icm mijn Cervelo S2.
8 bar zowel voor 23 als 25 mm! Ze mogen ze houden.
Re: Vredestein topic
Geplaatst: 12 mar 2014 11:34
door Suntoro
Toen ik op Fortezza's reed zij een fietsmaat tegen me ook al dat ik ze op 9 bar moest rijden, want hij had er ook wel wel op gereden. Overigens reed hij toen veel wedstrijden nog en best goed, maar niet zo vaak op clinchers. Maar ik reed met de 23mm Fortezza's gewoon op 8 bar. Bij veel racefietsbanden wordt aangeven ze tussen de 7 en 10 bar te rijden volgens mij.
Pas bij mijn overstap op Panaracer bandjes ging ik naar 7 bar voor 23mm en 6.5 bar voor 25mm... Geen idee of de Vredestein beroerd rijden onder de 8 bar, maar volgens het mij is hoger dan 8 bar niet perse nodig bij de Vredesteins. Een lichtgewicht dun binnenbandje of latex binnenbandje helpt natuurlijk ook enigszins voor de soepelheid.
Re: Vredestein topic
Geplaatst: 12 mar 2014 11:38
door sprintbommetje
Ik doe 7.5 bar in de Fortezza's en dat rijd prima! In de bochten nog steeds supergrip