Over de wielersport en zijn beoefenaars.

team Garmin-Cerveló

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 27 aug 2010 11:36

En nog iets meer nuance....

In een statement van Vroomen en White, word gezegd dat door kleine veranderingen in de regelementen, het opnieuw ontstaan van enkele topteams en het vertrek van een GC-renner vraagt om een groter budget voor de aankomende jaren.
De optie om het budget identiek te houden en de vingers te kruisen in de hoop uitnodigingen te krijgen is van tafel geveegd, omdat de kans veel groter geworden om naast de pot te pissen.
Verschillende kopstukken zijn niet bereid om die extra investering te doen.

De keuze is gevallen op het sponsoren van 1 of meerder teams met fietsen, afhankelijk van de reeds gaande onderhandelingen.

Kan natuurlijk ook gewoon "een mooi verhaal" zijn.
FacebookS3RSSite

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 27 aug 2010 11:43

@danny

Dat klinkt toch een stuk realistischer.
Ze zijn dus ook bang dat ze niet uitgenodigd worden. En dan is het het geld niet waard.
Om dus wel uitgenodigd te gaan worden, moeten ze nu heel veel geld neerleggen om grote namen te krijgen.
Klinkt toch minder dramatisch dan failliet zijn, en eerder dat ze op tijd inzien dat het op deze manier niet goed zou gaan.
Nogmaals, zou het zelf alleen maar beter vinden als ze ergens alleen de fietsen leveren.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 27 aug 2010 11:49

@ MrT

Ik vond het ook wel een aannemelijk verhaal.
Zeker als je bijvoorbeeld het verhaal Vacansoleil in je achterhoofd neemt.
Lekker gestart, afgelopen jaar flink geld in het team gepompt en dan flink naast de pot pissen.
Gevolg, voor het aankomend jaar nog meer geld investeren om dat te voorkomen.
Dat moet je wel willen als sponsor. (en het moet verantwoord zijn)
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 aug 2010 13:15

danny1407 schreef:En nog iets meer nuance....

In een statement van Vroomen en White, word gezegd dat door kleine veranderingen in de regelementen, het opnieuw ontstaan van enkele topteams en het vertrek van een GC-renner vraagt om een groter budget voor de aankomende jaren.
De optie om het budget identiek te houden en de vingers te kruisen in de hoop uitnodigingen te krijgen is van tafel geveegd, omdat de kans veel groter geworden om naast de pot te pissen.
Verschillende kopstukken zijn niet bereid om die extra investering te doen.

De keuze is gevallen op het sponsoren van 1 of meerder teams met fietsen, afhankelijk van de reeds gaande onderhandelingen.

Kan natuurlijk ook gewoon "een mooi verhaal" zijn.


Vind 't wel erg mooi klinken. Sastre z'n salaris hoeft niet meer betaald te worden (wat toch wel fors geweest zal zijn na die TDF overwinning), van dat geld kan je toch gewoon een andere klassementsrijder proberen te strikken? Ze moeten alleen zorgen dat ze wel iemand halen die punten heeft gehaald, anders val je buiten de top-17 en loop je 't risico geen grote rondes meer te rijden.

Maar de verklaring die hier eerder stond lijkt me toch een stuk realistischer. Dat er veranderingen zijn in leiding en dat de boel daarom stop gezet wordt. En die verandering in leiding is natuurlijk niet zomaar, maar waarschijnlijk omdat iemand met een zak geld een behoorlijke vinger in de pap wilde.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 27 aug 2010 13:38

Amclassic-fan schreef:Vind 't wel erg mooi klinken. Sastre z'n salaris hoeft niet meer betaald te worden (wat toch wel fors geweest zal zijn na die TDF overwinning), van dat geld kan je toch gewoon een andere klassementsrijder proberen te strikken? Ze moeten alleen zorgen dat ze wel iemand halen die punten heeft gehaald, anders val je buiten de top-17 en loop je 't risico geen grote rondes meer te rijden.

Maar de verklaring die hier eerder stond lijkt me toch een stuk realistischer. Dat er veranderingen zijn in leiding en dat de boel daarom stop gezet wordt. En die verandering in leiding is natuurlijk niet zomaar, maar waarschijnlijk omdat iemand met een zak geld een behoorlijke vinger in de pap wilde.


Volgens mij zeg je nu precies hetzelfde als de statement, waarbij je (vind ik) wel makkelijk praat over gewoon even een nieuwe klassementsrenner aantrekken die punten heeft gehaald.
Zoveel is er niet beschikbaar waarvan je zekerheid hebt dat je geen risico meer loopt m.b.t. uitnodigingen.
Kan me ook niet voorstellen dat top renners niet steeds meer gaan verdienen door bijkomende sponsorcontracten etc.
1:1 Sastre's salaris aanbieden aan bijvoorbeeld een Sanchez of Basso....dat gaat hem denk ik niet worden. (niet dat deze beschikbaar zijn)

Vacansoleil timmert aardig aan de weg, 2 nieuwe topteams en er zullen meer teams zijn die bezig zijn "groter" te worden.
Zonder forse investering wordt dat dan gewoon een lastig verhaal.
Uiteraard zijn dat beslissingen die zakelijk genomen worden en draait het om de centjes.

Zo lees ik in ieder geval die verklaring en zo lees ik ook jou mening.
Alleen die van jou is wat korter door de bocht, zeg maar op z'n Amclassic-fan's. ;)
FacebookS3RSSite

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 27 aug 2010 13:41

Volgens mij is het onderhouden van een proffesioneel team zo kostbaar dat dat voor een fietsfabrikant nauwelijks te doen is. Anders zouden er volgens mij veel meer fabrikanten een eigen team hebben.

Daarnaast be ik het met MrT eens dat het in de profsport niet direct gaat om zelfverwezelijking. Een van de redenen dat Cervélo zo'n succes had, was vanwege de aansprekende overwinningen van (toen nog) Team CSC. Niet voor niets dat een ander merk die sponsering graag overnam.

Zonder echte markante overwinningen verliest een merk bij de grote groep dan snel een stuk uitstraling. En dus verkoop. En dus omzet.

Ik ben benieuwd naar de samenwerking met Garmin, als die er komt. En of er dan ook "speciale teamedities" komen. Wat dat vind ik nog steeds een pré aan Cervélo, dat de fietsen waar in het peleton op gereden wordt, ook de fietsen zijn die zo verkocht worden.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 aug 2010 13:49

Dat laatste is toch bij veel meer merken ook gewoon het geval?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 27 aug 2010 15:00

@ Amclassic-fan; Ja dat klopt, maar Cervélo kiest ervoor om hun fietsen, in de regel, in één kleurstelling op de markt te brengen. Dit in tegenstelling tot veel andere merken (Wilier met een Lamprefiets, Canondale met een Liquigasfiets).

Die "strengheid" (romantisch vertaald als compromisloos) vind ik wel charmant, maar ik kan me voorstellen dat bij de samenwerking met een ander team, de sponser graag de fietsen in de kleuren van de sponser ziet. Dus dan krijg je naast de R3sl in zwart, bijvoorbeeld ook een R3sl in blauw/oranje.

En natuurlijk ben je niet verplicht die te kopen, en wellichtr zijn er die maar wat graag zo'n blauw/oranje Cervélo hebben...

Maar indertijd bij CSC hield Cervélo zich ook aan de eigen kleurontwerpen.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 27 aug 2010 15:33

spook schreef:
En natuurlijk ben je niet verplicht die te kopen, en wellichtr zijn er die maar wat graag zo'n blauw/oranje Cervélo hebben...


Ik vind blauw/oranje prachtig en zou zeker interesse hebben!
Sinds de blauw/oranje oranje discussie hier gevoerd wordt moet ik maar aan de Gulf Ford GT uit 1968 denken. Die is er tegenwoordig in een nieuw jasje:

Afbeelding

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 27 aug 2010 15:45

spook schreef: Maar indertijd bij CSC hield Cervélo zich ook aan de eigen kleurontwerpen.


Dat waren toch ook de kleuren van CSC? Of vergis ik me nu?

Jammer dat het team er mee stopt want ik vond het team een leuke aanvulling op het peloton. Ze hebben zich goed laten zien in een aantal koersen door opvallend te rijden.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 27 aug 2010 19:08

Ik denk dat het heel verstandig is geweest van Cervelo om er uit te stappen. Er zijn momenteel toch erg veel kapers op de kust voor een Pro-Tour licentie of die zich makkelijker bij de eerste 17 kunnen rijden. Denk daarbij o.a. aan de investeringen die nu bij vacansoleil plaatsvinden.

Ik denk gewoon dat Cervèlo zich moet richten op twee teams, net als dat specialized dat doet. Je ziet het ook bij Saxo-bank, daar sponsort specialized nu ook voor een groot deel, zeker nu met de komst van Contador.

Ik hoop eigelijk dat ze Rabobank zullen doen, maar die zitten volgens mij nog voor minimaal 3 jaar vast aan Giant en daarbij zijn ze bij Rabo erg tevreden over Giant.

De Lux.burgse ploeg zullen ze ook niet gaan doen, gezien het contract dat Andy heeft met Specialized.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 aug 2010 19:13

Waarom hoop je dan dat ze Rabo gaan doen?
Less is bore

Plaats reactie