Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2016

dario
Forum-lid

dario 02 mei 2016 09:43

Gastheerg schreef:Giro in Nederland vind ik toch iets als tomatensoep zonder tomaten.
+1!
Ik vertrek eind mei voor een maand naar Italië, dus misschien pik ik nog net een bergritje mee: wie weet komen we elkaar dan wel tegen! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 mei 2016 10:12

Ach, AH had ook guacamole met slecht 0.7% avocado, dus ik kijk nergens meer van op ;-)

Maar idd, al die rare Giro starts in het noorden hoeven voor mij ook niet.
Less is bore

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 02 mei 2016 10:21

daniel1975 schreef:Ach, AH had ook guacamole met slecht 0.7% avocado, dus ik kijk nergens meer van op ;-)

Maar idd, al die rare Giro starts in het noorden hoeven voor mij ook niet.
Voor mij in principe ook niet. Maar ik heb nu twee keer de Tour, de Giro en de Vuelta zien vertrekken vanuit Nederland.

In 2009/2010 was de aandacht voor wielrennen iets minder groot dan nu denk ik. Op het TT Circuit tijdens de Vuelta kon je gewoon tussen de renners doorlopen en heb ik met verschillende renners een praatje kunnen maken. De Giro in Amsterdam was al grootschaliger, maar het was niet zo groot als de Tour in 2010 en vooral vorig jaar in Utrecht. Dat leefde toen echt een stuk meer als in 2010. Ik denk dat ze komend weekend wel aardig uit zullen pakken. Heb er wel zin in.

Als purist zeg ik; blijf lekker in Italïe. Als liefhebber zeg ik; leuk, koers kijken!

dario
Forum-lid

dario 02 mei 2016 10:54

Als liefhebber zou ik graag een echte, serieuze "Ronde van de BeNeLux" zien, in plaats van de veelheid aan kleine rittenkoersjes die we nu in de lage landen hebben.
En als purist kan ik het dan weer wel hebben als een grote ronde even de grens met een buurland oversteekt: heel wat interessante beklimmingen zijn nu eenmaal grenscols, en een beetje internationalisme geeft de zaak wel wat extra pigment vind ik (ik hoop al lang op eens een Giro-rit met aankomst in Maloja)!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 mei 2016 11:43

Het land uit fietsen tijdens een grote ronde om even de buren gedag te zeggen vind ik prima. Zeker als een grensgebergte een mooie etappe op kan leveren.
Tour/Giro/Vuelta starts in Nederland vind ik gewoon idioot. Ga zaterdag waarschijnlijk wel even kijken tijdens een rondje fietsen maar komt iemand met een goed ander plan laat ik het met het grootste gemak schieten.

Over grenscols: de kans is groot dat ik op de Colle dell'Agnello ga staan 8-)
Bezoekje aan Turijn voor de finish. Combineren met lekker chocolade snaaien :mrgreen:

TheTourist
Forum-lid

Gebruikersavatar TheTourist 02 mei 2016 12:14

Ik zit vanaf woensdag in de Achterhoek. Dus vrijdag met het gezin de tijdrit bezoeken en dan pak ik zaterdag en/of zondag nog even de fiets om te gaan kijken!
Canyon Aeroad CF SLX 7.0

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 02 mei 2016 12:17

Gastheerg schreef:Het land uit fietsen tijdens een grote ronde om even de buren gedag te zeggen vind ik prima. Zeker als een grensgebergte een mooie etappe op kan leveren.
Tour/Giro/Vuelta starts in Nederland vind ik gewoon idioot. Ga zaterdag waarschijnlijk wel even kijken tijdens een rondje fietsen maar komt iemand met een goed ander plan laat ik het met het grootste gemak schieten.

Over grenscols: de kans is groot dat ik op de Colle dell'Agnello ga staan 8-)
Bezoekje aan Turijn voor de finish. Combineren met lekker chocolade snaaien :mrgreen:
Ben het helemaal met je eens,maar als ze dan toch hier zijn dan wil ik het wel even live zien :mrgreen:
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 02 mei 2016 13:30

Gastheerg schreef: Bezoekje aan Turijn voor de finish. Combineren met lekker chocolade snaaien :mrgreen:
Tip: In de winkelstraat heb je een café zitten met de naam Gari Baldi. Hier kun je lekker koffie drinken of als je dorst hebt een latte mint. Een speciale espresso daar is met chocola aan de zijkant en hagelslagjes op de rand :P
Maak joe woar

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 02 mei 2016 13:37

Mijn gevoel zegt me dat de vele starts van de grote rondes de afgelopen jaren wel meegeholpen hebben aan de populariteit van het wielrennen (/racefietsen).

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 02 mei 2016 13:40

Woensdag avond kom ik thuis uit Italie don-zo vrij kom uit Arnhem dus even kijken waar ik ga kijken en Maandag weer naar Italie Chinciamo terme misschien dat ik ze onderweg nog ergens tegen kom de karavaan.
Vrijdags vrij mocht dan een etappe in de buurt zijn ga ik uiteraard even kijken.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 02 mei 2016 21:45

Een ronde van Italie die door Ruurlo komt? Dat komt in de buurt van flagrante strijd met de Velominati!
Een beetje dubbel is het wel. De girostart in Ierland vond ik destijds wel heel erg mooi. Ook de tourstart in Groot Brittanie was erg gaaf. Maar ergens is het wel een devaluatie van zo'n ronde. Een rondje net over de grens in bv de alpen is inderdaad heel wat anders.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 02 mei 2016 21:53

We hebben hier dan wel geen bergen, maar wel wind: vond de tour door Zeeland vorig jaar wel echt schitterend.

Plaats reactie