Alles over vakanties op én met de fiets

Bikemotion 2010

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 24 aug 2010 22:39

Zelf denk ik ook dat het nog een aantal jaren gaat duren, tenminste als de concurrentie niet meer wordt. Wel wat vreemd dat een medewerker van Shimano in 2010 de voorspelling doet dat de Ultegra Di2 komt, terwijl het nog wat jaren gaat duren voordat het er is...
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3088
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 24 aug 2010 23:26

[quote="Amclassic-fan"]Ja die gaat er komen, maar dat duurt nog een heleboel jaartjes. De hele prijsvoering van die DI2 groep trekt nergens op. Je betaald voor de shifters €479 tegen €339 voor de mechanische uitvoering. Het enige wat in de DI2 uitvoering zit is 2 knopjes die misschien samen €1 kosten, terwijl het hele mechanisme ontbreekt... De productie kosten van de groep zijn maar een fractie van verkoopprijs.[/quote]

Ha da's waar maar dat hoeft geen belemmering te betekenen. Dat geldt immers voor vrijwel alle groepen. Zeker de duurste groepen van zowel shimano, campagnolo als sram. Rationeel gezien staat de kwaliteit bij geen van allen in verhouding tot de pure materiaal en produktiekosten. Toch wordt het veel verkocht.....

fiets381
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:32

fiets381 25 aug 2010 22:24

Prijstelling van DI2 is erg hoog, maar er zit natuurlijk ook de nodige ontwikkelkosten in verwerkt.
Volgens mij moet je het zo zien, tot ultegra heb je voor elke euro die je extra betaald een bepaalde meerwaarde, ga je naar dura-ace dan betaal je voor de zelfde meerwaarde 2 of misschien wel 3 euro.
Dit is natuurlijk bij elke groep, frame enz. zo.

Maar mensen betalen het dus er zal wel behoefte zijn.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 25 aug 2010 23:35

[quote="fiets381"]Prijstelling van DI2 is erg hoog, maar er zit natuurlijk ook de nodige ontwikkelkosten in verwerkt.
Volgens mij moet je het zo zien, tot ultegra heb je voor elke euro die je extra betaald een bepaalde meerwaarde, ga je naar dura-ace dan betaal je voor de zelfde meerwaarde 2 of misschien wel 3 euro.
Dit is natuurlijk bij elke groep, frame enz. zo.

Maar mensen betalen het dus er zal wel behoefte zijn. [/quote]

Beter gezegd:Veel mensen kunnen het niet verdragen dat er iets "beters'(lees: duurders) te koop is wat zij kunnen betalen.
Ja ,ook ik kan dat gevoel soms met de beste wil niet wegredeneren .
Het voelt zo lekker om te weten dat je met de 'beste groep' in de rondte rijdt.
Zij is ook tegen

fiets381
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:32

fiets381 26 aug 2010 00:42

[quote="simen"]
Beter gezegd:Veel mensen kunnen het niet verdragen dat er iets "beters'(lees: duurders) te koop is wat zij kunnen betalen.
Ja ,ook ik kan dat gevoel soms met de beste wil niet wegredeneren .
Het voelt zo lekker om te weten dat je met de 'beste groep' in de rondte rijdt.[/quote]

Dure spullen koop je toch meer met gevoel want als je normaal nadenkt heb je voldoende aan het goedkopere versie. Daar maken alle fabrikanten natuurlijk slim gebruik van.
En ja ik heb er ook wel eens last van, ik heb ook duurdere wielen dan nodig. Want wat heb ik aan 50mm wielen (en met mij 95% van de forumleden), helemaal niets maar staat zo mooi.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 26 aug 2010 01:09

Gek genoeg zou nu net de echt beginnende fietser iets aan electrisch schakelen hebben. Ik heb vandaag mijn vrouw voor het eerst op de racefiets gezet, ze moest in begin heel rare bewegingen maken om te schakelen. Maar ja na 20 minuten was dat voorbij en had ze al wat handigheid. Ben ik toch blij dat ik alleen de stuurpen door een kortere heb vervangen en het zadel lager gezet in plaats van mijn oude Chorus groep door een Dura Ace Di2 te vervangen dat was zeker duurder geweest ;)
Afbeelding

arnevgils
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2009 12:29

arnevgils 19 okt 2010 11:44

ik wil op zaterdag naar de beurs gaan. Uit vorige bezoeken weet ik nog dat ik toen op de snelweg vaak al in de file stond. Zijn er suggesties van wanneer het best te komen? Vroeg? Rond 12u of juist later? thnx

marsman
Forum-lid
Berichten: 2537
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 19 okt 2010 11:56

[quote="arnevgils"]ik wil op zaterdag naar de beurs gaan. Uit vorige bezoeken weet ik nog dat ik toen op de snelweg vaak al in de file stond. Zijn er suggesties van wanneer het best te komen? Vroeg? Rond 12u of juist later? thnx[/quote]

Parkeer op de P&R langs de A12. Voor een paar Euro sta je dan binnen 10 minuten met de tram bij de Jaarbeurs en omzeil je de lange file Utrecht in en later de lange file Utrecht weer uit.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 19 okt 2010 12:05

P&R parkeren werkt idd prima, OV kaartje voor max. 5 personen krijg je er gratis bij en het kost maar 6 euro. Zelf ben ik toen ik 2 jaar geleden naar de Bike Motion ging naar Bunnik gereden, heb daar gratis de auto geparkeerd en ben het laatste stukje met de trein gegaan. Maar P&R is een nog goedkopere oplossing.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 19 okt 2010 13:22

[quote="marsman"][quote="arnevgils"]ik wil op zaterdag naar de beurs gaan. Uit vorige bezoeken weet ik nog dat ik toen op de snelweg vaak al in de file stond. Zijn er suggesties van wanneer het best te komen? Vroeg? Rond 12u of juist later? thnx[/quote]

Parkeer op de P&R langs de A12. Voor een paar Euro sta je dan binnen 10 minuten met de tram bij de Jaarbeurs en omzeil je de lange file Utrecht in en later de lange file Utrecht weer uit.[/quote]

idd :
http://www.slimutrechtin.nl/pagina/3/p- ... westraven/

voor 4 euro met 5 personen+1auto parkeren en retourtje stad....

er is ook nog de kampeer en caravanbeurs dus druk in de stad wordt het zeker.

na 12.00 uur is het wat rustiger op de beurs maar dan blijft er wel minder tijd over om al dat moois te zien...




:):):)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 19 okt 2010 14:00

Gios stand dit jaar, GEWELDIG! + natuurlijk alle andere Italiaanse merken met staal in het assortiment; Tomassini, Colnago enz gaan uitgebreid bezocht worden door deze jongen!

emmo
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 07 feb 2006 13:35
Locatie: Mijdrecht

emmo 19 okt 2010 14:07

[quote="superrose"][quote="cliors"][/quote]
Nou dit jaar ben ik erbij hoor! Wanneer is het?
[/quote]

22-24 oktober bikemotionbenelux[/quote]



ehm, ik ben op de hoogte vd data, mijn vraag had betrekking tot het erheen fietsen met de redactie van fiets en alle andere fietsers :) Toch bedankt![/quote]

ik ben ook erbij
het gezellig samen trappen naar utrecht is op zondag 24-10 zie ook
met fiets naar bikemotion

Plaats reactie