Wilco Kelderman
niet waarschijnlijk, nu hebben nibali's knechten de eerste forsing gedaan .... (en die hadden zelfs nog mogelijk de groep op gang getrokken in achtervolging op hem ipv de niet meer verse sky knechten )Roonie schreef:Geweldig gereden vandaag, jammer dat die niet eerder bij Contador is weggesprongen want dan stond die wel 3de en misschien zelfs 2de.
Maar wel een schitterende prestatie en toon van aanvalslust met een boven verwachting uitslag
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Er is inderdaad weinig jammer aan. Het was gewoon de juiste keuze om er van uit te gaan dat Contador en Sky het gat naar die kopgroep dicht zouden rijden. Dat hij daarna met Nibali meespringt en zijn witte trui verdedigt getuigd van prima koersinstinct.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 15 jun 2014 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
Gesink afschrijven en hem in de uitverkoop doen is natuurlijk onzinnig, hetzelfde geldt overigens voor Mollema. Gesink heeft inderdaad een beter palmares, maar de afgelopen 2/3 seizoenen presteert Mollema toch wel beter en vooral regelmatiger.
Verder zijn Ten Dam en Kruijswijk gewoon goede knechten, waarbij er bij Kruijswijk misschien nog ruimte is voor groei, dus ik snap ook niet waarom die zo nodig weg zou moeten. Er zijn 3 grote rondes en de enige eieren die Belkin daar in het mandje heeft zijn klassementsrijders, qua sprinters hebben ze geen materiaal wat zich kan meten met de top. Dan heb je met Mollema, Gesink en Kelderman een goed aantal renners die je kunt inzetten.
Verder zijn Ten Dam en Kruijswijk gewoon goede knechten, waarbij er bij Kruijswijk misschien nog ruimte is voor groei, dus ik snap ook niet waarom die zo nodig weg zou moeten. Er zijn 3 grote rondes en de enige eieren die Belkin daar in het mandje heeft zijn klassementsrijders, qua sprinters hebben ze geen materiaal wat zich kan meten met de top. Dan heb je met Mollema, Gesink en Kelderman een goed aantal renners die je kunt inzetten.
Gesink komt op mij niet over als onsympathiek, maar het komt een beetje spastisch over als je bij elke normale vraag in de verdediging schiet. Volgens mij is Mollema ook niet echt een eenling, maar heb je gewoon verschillende groepen binnen de ploeg. Zie op SM vaak genoeg foto's voorbij komen met Mollema samen met bijvoorbeeld LPN en Vanmarcke.fredhhw schreef:Wat mij altijd opvalt is dat Mollema in de media vaak weggezet als die joviale nuchtere gozer en Gesink een beetje als de vallende onsympathiekeling. Terwijl Gesink juist erg geliefd is bij zijn ploeggenoten. Hij leent ze zijn Spaanse appartement, neemt Kruiswijk, Kelderman en Slagter mee naar Spanje om er samen op uit te trekken terwijl Mollema meer een eenling is.
Ik geniet overigens erg van beide renners maar ik snap nooit zo dat Nederland juist met de ene lijkt weg te lopen die op papier (nog) de mindere is.
Gesink heeft de afgelopen seizoenen veel tegenslag gehad, maar als het een keer loopt kan hij heel ver komen. Ik zou het nu erg dom vinden om op dit moment afscheid van hem te nemen omdat hij qua leeftijd nu op zijn top komt en de problemen nu wel over lijken te zijn. Dus dit is het moment voor Gesink om zich te bewijzen.
Mollema heeft zijn been niet gebroken en geen hartproblemen gehad, dus is het niet erg fair om de laatste 3 seizoenen te vergelijken. Qua potentie zitten ze dicht bij elkaar. Het grote voordeel van Mollema is dat hij mentaal veel sterker is. Gesink trekt zich veel te veel aan van wat anderen vinden. Volgens mij zijn het allebei gewoon aardige gozers voor mensen binnen hun team.
Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar wat Gesink kan laten zien in de Vuelta. Als hij daar goed is, dan zou ik het volgende schema kiezen:
Giro: Mollema
Tour: Gesink, Kelderman
Vuelta: Mollema (+ Gesink of Kelderman)
Als Gesink niet goed is:
Giro: Gesink
Tour: Mollema, Kelderman
Vuelta: Gesink (+ Mollema of Kelderman)
Deze 2e variant heeft minder risico voor de Tour, maar ook minder potentie op hoge klasseringen.
Mollema heeft zijn been niet gebroken en geen hartproblemen gehad, dus is het niet erg fair om de laatste 3 seizoenen te vergelijken. Qua potentie zitten ze dicht bij elkaar. Het grote voordeel van Mollema is dat hij mentaal veel sterker is. Gesink trekt zich veel te veel aan van wat anderen vinden. Volgens mij zijn het allebei gewoon aardige gozers voor mensen binnen hun team.
Een topman kan hoogstens goed zijn in 2 grote rondes. Twee topmannen is vaak ook een voordeel, dus drie goede klassementsrenners is echt niet teveel zolang ze niet allemaal de eerste topman willen zijn in de Tour. Voor Kelderman is dat sowieso niet aan de orde, al heeft hij wel het meeste talent voor de Tour (goede TT en goed bij minder steile klimmen). Mollema is juist meer een klimmer, dus is voor hem de Giro of de Vuelta meer geschikt.sjoerdth schreef:Er zijn 3 grote rondes en de enige eieren die Belkin daar in het mandje heeft zijn klassementsrijders, qua sprinters hebben ze geen materiaal wat zich kan meten met de top. Dan heb je met Mollema, Gesink en Kelderman een goed aantal renners die je kunt inzetten.
Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar wat Gesink kan laten zien in de Vuelta. Als hij daar goed is, dan zou ik het volgende schema kiezen:
Giro: Mollema
Tour: Gesink, Kelderman
Vuelta: Mollema (+ Gesink of Kelderman)
Als Gesink niet goed is:
Giro: Gesink
Tour: Mollema, Kelderman
Vuelta: Gesink (+ Mollema of Kelderman)
Deze 2e variant heeft minder risico voor de Tour, maar ook minder potentie op hoge klasseringen.
Tja niet fair, het is nou eenmaal de realiteit, om er maar even een voetbalcliché in te gooien: je bent zo goed als je laatste wedstrijd. Moet zeggen dat Gesink aan het begin van het seizoen wel scherp oogde. In een ronde als de Tour down Under wat qua profiel niet echt op zijn lijf is geschreven was hij iedere keer attent, dus ben wel benieuwd naar de Vuelta.aapje schreef:Mollema heeft zijn been niet gebroken en geen hartproblemen gehad, dus is het niet erg fair om de laatste 3 seizoenen te vergelijken.
Heb trouwens het idee dat Kelderman een beetje heeft ingeboet wat het tijdrijden betreft tbv. zijn klimvermorgen. Die prestatie van de tijdrit van 2(?) jaar terug in de Dauphine heeft hij volgens mij nooit meer geëvenaard.
Sport is niet fair. Maar als je dan ziet dat ook in de magere jaren Gesink veel meer wint Mollema...aapje schreef: Mollema heeft zijn been niet gebroken en geen hartproblemen gehad, dus is het niet erg fair om de laatste 3 seizoenen te vergelijken.
Ik betwijfel dat ten zeerste! Gesink is een afmaker, dus zo mentaal zwak is hij nou ook weer niet. En dat terwijl hij nogal wat meemaakt met een familie-tragedie, gebroken botten en nu weer hartklachten. Ik denk dat mensen zich heel erg verkijken op zijn kwetsbaarheid.Het grote voordeel van Mollema is dat hij mentaal veel sterker is.
Ik wil echt niet de Gesink Fan uit gaan hangen, maar er is echt geen enkele Nederlandse renner die in de buurt komt van zijn effectiviteit.
het grote probleem is dan ook niet zijn potentie of mentale weerstand... het grote vraagteken is of hij terugkeert op zijn niveau.
En betreft Kruijswijk en ten Dam. Natuurlijk, prima renners om erbij te hebben, maar niet als ze een bak geld kosten. Ze hebben beide door hun prestaties in grote rondes toch wel een salaris boost gekregen, maar laten we wel wezen, kopman zullen ze niet worden.
Ten Dam kan dit jaar wel eens flink tegenvallen in de TdF. Mollema verwacht ik toch wel in de top 10. Mocht Wilco de Tour hebben gereden had deze zeker top 10 gereden (luxeknecht van Mollema)
Enige minpunt aan de hedendaagse NL wielrenner is dat het allemaal van die saaie types zijn waar niet veel uit komt bij interviews etc.
Enige minpunt aan de hedendaagse NL wielrenner is dat het allemaal van die saaie types zijn waar niet veel uit komt bij interviews etc.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Welke wielrenners vallen dan niet onder de saaie types? Op de idiote uitspraken van bijv Cavendish zit ik zelf niet echt te wachten, dan kan je beter je mond houden en 'saai' zijn.JackieD schreef:Ten Dam kan dit jaar wel eens flink tegenvallen in de TdF. Mollema verwacht ik toch wel in de top 10. Mocht Wilco de Tour hebben gereden had deze zeker top 10 gereden (luxeknecht van Mollema)
Stellen dat Wilco deze Tour zeker top-10 gereden zou hebben is natuurlijk te absurd voor woorden. We moeten uberhaupt nog starten. Goed rijden in de Dauphiné biedt geen enkele garantie voor de Tour.
Ik vind dat van die "saaie" renners ook wel makkelijk lullen, als het zuur uit je oren spuit dan zit er gewoon geen aanval in. Ze zijn dan niet saai, maar gewoon minder goed dan de tegenstander.
Overigens vind ik het dit seizoen opvallend dat de "saaie" renner van vandaag de aanvaller van morgen is. Zo krabde ik me eergisteren wel weer even achter de oren bij de prestatie van Contador en eerder in de week bij Froome, terwijl ze later toch zwakheden vertoonden.
Sluit me ook bij AM aan dat Kelderman een top 10 in de TdF toe dichten een beetje voorbarig is, en al helemaal als knecht gezien die normaal gesproken de laatste klim in spaarstand omhoog gaan nadat ze hun werk hebben gedaan.
Overigens vind ik het dit seizoen opvallend dat de "saaie" renner van vandaag de aanvaller van morgen is. Zo krabde ik me eergisteren wel weer even achter de oren bij de prestatie van Contador en eerder in de week bij Froome, terwijl ze later toch zwakheden vertoonden.
Sluit me ook bij AM aan dat Kelderman een top 10 in de TdF toe dichten een beetje voorbarig is, en al helemaal als knecht gezien die normaal gesproken de laatste klim in spaarstand omhoog gaan nadat ze hun werk hebben gedaan.
Wanneer je in zwaardere Giro top 10 rijd, kun je mijn inziens zeker ook met de beste 10 mee tijdens de Tour.
Uiteraard zullen Froome, Contador en Nibali boven hem eindigen, maar echt zwakker als Mollema is hij niet (als hij de Giro vorm had en deze dus niet had gereden)
Waarschijnlijk focust hij zich nu samen met Gesink op de Vuelta.
Uiteraard zullen Froome, Contador en Nibali boven hem eindigen, maar echt zwakker als Mollema is hij niet (als hij de Giro vorm had en deze dus niet had gereden)
Waarschijnlijk focust hij zich nu samen met Gesink op de Vuelta.