Welke fietsbroek geeft voldoende comfort op lange afstanden?
-
- Forum-lid
In het verleden diverse merken broeken gehad totdat ik Assos probeerde voor een Transalp. Sindsdien verkocht en heb ik nooit meer een andere broek dan Assos gekocht. Ondanks dat ik veel meters maak op zowel mtb als race blijven ze goed, ook na 5 jaar (hoewel het dan wel iets minder wordt). Overigens hoor ik ook goede verhalen over Castelli. Ik heb nog een ongebruikte winterbroek van Castelli liggen waar ik hoge verwachtingen van heb, maar door de zachte winter helaas nog niet kunnen testen.
Ik heb afgelopen weekend een rit van bijna 12 uur gemaakt. Castelli Endurance X2 bib it is, nergens last van gehad. Geen last van zadelpijn, alles zit goed, een hele goede broek voor een goede prijs (ca. €100).
Ik heb ook een Ultima Performance bib, deze zit was minder, de zeem is wat dikker. Ritjes van 3-4 uur gaan ook prima met deze bib.
Ik heb ook een Ultima Performance bib, deze zit was minder, de zeem is wat dikker. Ritjes van 3-4 uur gaan ook prima met deze bib.
-
- Forum-lid
Ik heb net een Castelli aero race met Progretto X2 zeem gekocht als vervanger voor mijn trouwe Castelli broek met Kiss3. Nu twee keer ermee gefietst maar het valt me tegen. De zeem kruipt erg tussen m'n benen en m'n ballen (mag ik dat zeggen ) Gevolg is schurende stof en irritatie. Beetje jammer van zo'n dure broek. Of is dit een kwestie van wennen?
Ik rijd wel op een ISM zadel en vermoed dat de Progretto zeem daar niet voor geschikt is. Kan iemand dit bevestigen?
Wel merkwaardig dat de goedkopere Kiss3 zeem geen problemen gaf terwijl Progretto een beter afgeleide zou moeten zijn.
Ik rijd wel op een ISM zadel en vermoed dat de Progretto zeem daar niet voor geschikt is. Kan iemand dit bevestigen?
Wel merkwaardig dat de goedkopere Kiss3 zeem geen problemen gaf terwijl Progretto een beter afgeleide zou moeten zijn.
heb je weleens gekeken naar de Rapha classic bibs? als je daar na 30 dagen niet tevreden over bent kun je ze gewoon terug sturen. Ik rij zelf met de Pro Team versie en ben daar erg tevreden over. Prijzen zijn vergelijkbaar met Assos.
Rapha Classic Bib Shorts
Rapha Pro Team Bib Shorts
Rapha Classics Guarantee
Rapha Classic Bib Shorts
Rapha Pro Team Bib Shorts
Rapha Classics Guarantee
- Hans Verstegen
- Forum-lid
@Horizon, het is me niet duidelijk waarin Rapha zich onderscheid van bijv. Assos. Ook is me niet duidelijk welke Raphabroek is ontworpen voor 'race' en welke voor 'endurance'.
Hier al eens gekeken ? http://www.onlinefietser.nl/fietsbroeken-test/
-
- Forum-lid
Om op deze topic maar even in te haken.
Omdat ik vrij lange benen heb koos ik bij de mille s5 altijd voor de long leg.
Het lijkt er op dat deze variant er uit is bij de nieuwere versies.
Iemand op de hoogte van de huidige pasvorm?
Een broek met te korte pijpjes vind ik geen gezicht
Omdat ik vrij lange benen heb koos ik bij de mille s5 altijd voor de long leg.
Het lijkt er op dat deze variant er uit is bij de nieuwere versies.
Iemand op de hoogte van de huidige pasvorm?
Een broek met te korte pijpjes vind ik geen gezicht