Heb je een klim 'gedaan' als je even bent afgestapt?
-
- Forum-lid HC
Het hangt er voor mij vanaf waarom je afstapt, gezien ik op de mtb begonnen ben heb ik hier minder last van, daar zit altijd wel een klim tussen die je niet haalt.
afstappen om te plassen mag wel, maar om op adem te komen eigenlijk niet.......... Op de racer ben ik nog geen klimmen tegengekomen waar ik af moest stappen maar ik mijd ook echt stijle klimmen, want dat vind ik op de racer ook echt niet leuk. Kijk een redoute is prima, maar mocht zo, n stuk 2km duren, zal ik zo, n klim mijden als het even kan
afstappen om te plassen mag wel, maar om op adem te komen eigenlijk niet.......... Op de racer ben ik nog geen klimmen tegengekomen waar ik af moest stappen maar ik mijd ook echt stijle klimmen, want dat vind ik op de racer ook echt niet leuk. Kijk een redoute is prima, maar mocht zo, n stuk 2km duren, zal ik zo, n klim mijden als het even kan
als je zoals ik al een 130 cols (wschlk meer) hebt opgereden dan doet het er voor mij echt niet meer toe of ik de 131° nu in een keer of in twee of drie keer oprijdt!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Helemaal eens.fiedoo schreef:als je zoals ik al een 130 cols (wschlk meer) hebt opgereden dan doet het er voor mij echt niet meer toe of ik de 131° nu in een keer of in twee of drie keer oprijdt!
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Wanneer telt het als een colfiedoo schreef:als je zoals ik al een 130 cols (wschlk meer) hebt opgereden dan doet het er voor mij echt niet meer toe of ik de 131° nu in een keer of in twee of drie keer oprijdt!
De Muur van Geraardsbergen?
Ik doe aan duiken en daar heb je ook zo'n mooie discussie. Hoe diep moet het minimaal geweest zijn en hoe lang.
5 minuten op 5 meter tussen 5 dikke mant's telt dan ineens niet. Maar een half uur op 20 meter in een zandafgraving met alleen een gedumpte wasmachine ineens wel!
Maar nu we toch zo'n draadje hebben. Wanneer is iets een beklimming die je op je lijstje zet.
Als De Muur en de Cauberg meetellen kom ik ruim over de 5000 (meerder Cauberg dubbel geteld) maar daar gaan er toch 30 vanaf waar ik omwille van de conditie gefaald heb
Koppenberg, De Muur zijn voor veel fietsers toch lastiger dan bv een Col de Ornon
We hebben nu gehad wanneer iemand hem persoonlijk telt maar wanneer telt iets nu als een klim?
Aftrap:
De Cauberg voor mij wel, de brienenoordbrug niet.
Verschil begin en einde >x hm lijkt me een aardige. Waarbij de hoogte van x wat mij betreft dus ter discussie staatGastheerg schreef:
We hebben nu gehad wanneer iemand hem persoonlijk telt maar wanneer telt iets nu als een klim?
Aftrap:
De Cauberg voor mij wel, de brienenoordbrug niet.
Een klim is dus niet altijd zwaar, een zware sectie is vast niet altijd een klim
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
De Brienenoordbrug telt voor mij nog steeds als een klim. Geen hele zware, maar wel degelijk een klim.
De brug over de Noord daarentegen, waar ik ook nog wel fietsers puffend tegenop zie fietsen vind ik al een glooiïnkje.
Kwestie van wennen, trainen en ervaring denk ik. Op echte bergen ben ik nog nooit geweest en dat gaat voorlopig ook niet gebeuren.
De brug over de Noord daarentegen, waar ik ook nog wel fietsers puffend tegenop zie fietsen vind ik al een glooiïnkje.
Kwestie van wennen, trainen en ervaring denk ik. Op echte bergen ben ik nog nooit geweest en dat gaat voorlopig ook niet gebeuren.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid
De brug zou ik niet meetellen die is over 1km 2% meer vals plat.
Heuvelsfietsen.nl heeft een kip ranglijst misschien is dat wat?
Heuvelsfietsen.nl heeft een kip ranglijst misschien is dat wat?
Ken ik en doe zelf mee aan de BIG Challenge (1000 beklimmingen van naam) maar ben gewoon benieuwd hoe we dat HIER zien.tom de groot schreef:Heuvelsfietsen.nl heeft een kip ranglijst misschien is dat wat?
We hebben wel een hele discussie wanneer een klim telt. Maar wanneer is iets uberhaupt een klim
Die kip ranglijst van heuvelfietsen.nl ken ik ook. Maar daar staan dan ook weer zaken op als de Heinenoordtunnel en dat vind ik dan weer geen klim. Je kan namelijk zo ongenadig hard naar beneden suizen dat je al voor je moet beginnen met klimmen al boven in de roltrappen ligt.
Kort samengevat; ik vind een klim een ding waar ik met moeite tegen op kom.
Kort samengevat; ik vind een klim een ding waar ik met moeite tegen op kom.
Veni. Vidi. Fietsie.
Door mensen aangelegde constructies zoals bruggen verdienen zeker niet het stempel klim. Wanneer je iets een klim noemt kun je over discussiëren. Ik denk dat je hier de de aloude definitie moet gebruiken: "een klim is een klim als fietsers het een klim noemen". En met "fietsers" wordt hier dan "de meerderheid" bedoeld.
En hoe je boven komt zal mij verder niet boeien, zo lang het maar op eigen kracht is en op de fiets - dus niet lopend. Hoe vaak je stopt moet je zelf weten.
En hoe je boven komt zal mij verder niet boeien, zo lang het maar op eigen kracht is en op de fiets - dus niet lopend. Hoe vaak je stopt moet je zelf weten.
Ik vind dat een klim telt op het moment dat je hem helemaal op hebt gefietst. Dus stoppen onderweg om, je band te plakken, foto te maken, even eten, drinken, bijkomen, die tellen. Klimmen waar je een deel van hebt gelopen die heb je niet op gefietst.
Ik vind man-made-objects in principe geen klimmen, dus een viaduct of brug zijn geen klimmen. Bij een klim probeer je een natuurlijk hoogteverschil te overbruggen.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat je vooral moet genieten van de reis naar boven toe en niet alleen van het feit dat je boven bent gekomen. Ik ben dan ook niet zo van de afvinklijstjes. Tuurlijk wil ik wel zoveel mogelijk beroemde bergen beklimmen, maar ik vindt het belangrijker dat ik geniet op de fiets.
Ik vind man-made-objects in principe geen klimmen, dus een viaduct of brug zijn geen klimmen. Bij een klim probeer je een natuurlijk hoogteverschil te overbruggen.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat je vooral moet genieten van de reis naar boven toe en niet alleen van het feit dat je boven bent gekomen. Ik ben dan ook niet zo van de afvinklijstjes. Tuurlijk wil ik wel zoveel mogelijk beroemde bergen beklimmen, maar ik vindt het belangrijker dat ik geniet op de fiets.
Ik vind sowieso dat een klim een zekere lengte moet hebben, anders kan je hooguit spreken van een helling (of vals plat); dat hoeven geen kilometers te zijn, maar een brug lijkt me toch net iets te weinig. Alleen natuurlijke oneffenheden in het landschap lijkt me dan weer wat te eng: in Limburg heb je bv. oude mijnterrils waar mtb-paadjes naar boven lopen, en die kunnen toch heus wel als klim gelden.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)