4iiii Power meter vanaf $399
Via 4iiii zelf al antwoord gekregen.
Thanks for your interest in PRECISION PRO. We will start taking orders later this month.
At launch PRECISION PRO will not be available as Ride Ready. Thanks for your interest in PRECISION
Please see the following for all the details we've announced so far - 4iiii.com/4iiiis-precision-pro-dual-power-meter-available-july/
We'll post more details on Facebook in the coming weeks.
Specialized Diverge Axs
Specialized Diverge Axs
Ivm blessure die ik heb en opbouwen nieuwe fiets besloten dat ik toch beide kanten wil meten dus de 4iiii maar besteld.
Mijn crank ligt inmiddels bij 4iiii in canada.
Eigenlijk wilde ik de stages van mijn slechtweer fiets afwisselend op die fiets doen en de nieuwe fiets.
Maar dat was ik eerst ook van plan met andere fiets en daar had ik heb ik al een 2e stages voor gekocht.
Nu maar hopen dat ik niet teveel verschil heb in beide benen, anders moet ik beide andere fietsen ook upgraden...
Mijn crank ligt inmiddels bij 4iiii in canada.
Eigenlijk wilde ik de stages van mijn slechtweer fiets afwisselend op die fiets doen en de nieuwe fiets.
Maar dat was ik eerst ook van plan met andere fiets en daar had ik heb ik al een 2e stages voor gekocht.
Nu maar hopen dat ik niet teveel verschil heb in beide benen, anders moet ik beide andere fietsen ook upgraden...
@DDX
Laat je die monteren op de DA9000 crank ?
Zit daar ook over na te denken. Hoe heb je het verder geregeld, direct via 4iiii ?
Laat je die monteren op de DA9000 crank ?
Zit daar ook over na te denken. Hoe heb je het verder geregeld, direct via 4iiii ?
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Helaas nog geen CETA, dus met een beetje pech krijg je nog een rekening van de douane.
Idd op de 9000 crank.
Direct besteld bij 4iiii, bij bestelling gaven ze op dat de wachtrij zo'n 3 a 4 weken was.
Alleen kreeg ik al binnen een week een mailtje dat ik mijn crank mocht opsturen.
Dan willen ze een foto hebben van de afstand van crankarm/frame, was op dat moment even issue bij mij aangezien ik di2 nog moest ontvangen/inbouwen.
Weekje later was dat geregeld en kon ik foto maken en daarna crank opsturen.
Hiervoor krijg je netjes een fedex label van 4iiii gemailed en bel je met fedex om het pakketje te laten ophalen.
Crank ligt nu sinds vorige week vrijdag bij 4iiii, en volgens hun info duurt montage 5 tot 7 werkdagen.
Verwacht hem dus in de loop van volgende week weer retour.
En ja helaas grote kans dat ik straks nog douane kosten mag betalen. (vroeger was dat nog wel verrassing, tegenwoordig is dat bij partijen zoals fedex en ups redelijk zeker)
Vantevoren wel even uitgezocht hoe het gaat als je garantieissue hebt, want even naar canada shippen is niet goedkoop.
Maar in zo'n geval regelt 4iiii ook weer de fedex shipping en heb je verder geen kosten.
Direct besteld bij 4iiii, bij bestelling gaven ze op dat de wachtrij zo'n 3 a 4 weken was.
Alleen kreeg ik al binnen een week een mailtje dat ik mijn crank mocht opsturen.
Dan willen ze een foto hebben van de afstand van crankarm/frame, was op dat moment even issue bij mij aangezien ik di2 nog moest ontvangen/inbouwen.
Weekje later was dat geregeld en kon ik foto maken en daarna crank opsturen.
Hiervoor krijg je netjes een fedex label van 4iiii gemailed en bel je met fedex om het pakketje te laten ophalen.
Crank ligt nu sinds vorige week vrijdag bij 4iiii, en volgens hun info duurt montage 5 tot 7 werkdagen.
Verwacht hem dus in de loop van volgende week weer retour.
En ja helaas grote kans dat ik straks nog douane kosten mag betalen. (vroeger was dat nog wel verrassing, tegenwoordig is dat bij partijen zoals fedex en ups redelijk zeker)
Vantevoren wel even uitgezocht hoe het gaat als je garantieissue hebt, want even naar canada shippen is niet goedkoop.
Maar in zo'n geval regelt 4iiii ook weer de fedex shipping en heb je verder geen kosten.
- Italia_david
- Forum-lid
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
- Locatie: Harderwijk
Ziet er al strak uit... mooi frame ook!DDX schreef:Alleen over de vermogensmeter.
Bij versturen naar 4iiii stond er op de fedex pakbonnen allemaal return for repair... Zou mooi zijn als ze dat op de terugweg weer doen, maar ben bang van niet
Hoop zelf dat binnen aanzienlijke tijd de dual van Stages er komt... maar er lijkt geen schot in te komen.. (sky heeft er volgens mij in de tour van 2015 al mee getest).
#passioneceleste #ridebianchi
Volgens DC Rainmaker gaan ze 'm niet op de markt brengen, omdat er geen business case voor is.
Ja dat stond in artikel van augustus 2015 :
https://www.dcrainmaker.com/2015/08/sta ... tions.htmlThere has long been discussion on whether Stages would offer a left/right power meter (thus one pod on each crank arm). They’ve in turn long noted that the value proposition there is minimal for them (and you), since the costs go up considerably when looking at the drive side (the right side), compared to the left side. Everything from stockage of parts to clearances around the chain are infinitely more complex (as companies like 4iiii, Rotor, Pioneer, and others have seen). As a result, Stages has pretty much just said ‘not interested at this time’.
However, earlier this year a dual-Stages system was spotted on Team Sky, which ramped up loads of speculation that they were planning an imminent product release. Stages confirmed to me that such a system has indeed been in use by Team Sky, though said it was factually incorrect that Chris Froome had been or is currently using it.
Rather instead, it’s primarily been used by two riders that were both coming back from injuries that impacted single-leg power significantly. This gave both Sky and Stages valuable data. For Team Sky, they could more accurately assess these rider’s comebacks. While for Stages they could flesh out how a dual product might look down the road.
But despite those units being out there – Stages said there’s nothing on the near-term radar to ship those units beyond Team Sky. During multiple conversations with them over the past two days they noted that if they were to enter the left/right power meter market, they’d really only do so if they felt they “could bring something significant and differentiating” to the left/right game. They went on to say that they didn’t see a lot of value in many of the separated left/right analysis metrics as seen today (a viewpoint I agree with and discussed in detail in a Vector-focused rant in my recent review of the PowerTap P1 pedals).
They said if they got to the point where they felt they could offer something totally unique (meaning, primarily on the software/data collection/analysis side), then they’d enter the market. But until then, they’re relatively content with the left-only business they’ve built up. In other words, there’s no left/right power meter coming anytime soon from them.