Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote appeltaart topic

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 12 okt 2014 10:06

JPAR schreef:Oef! :shock:

Jahaaa. En dat op de vroege zondagmorgen...

:lol:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 12 okt 2014 10:09

Dat eet ik nog niet eens op de avond!? :mrgreen:

Ik ben sowieso niet zo'n vette hap liefhebber. Een broodje hamburger vind ik wel lekker, maar dan gewoon zelf thuis een echte hamburger opbakken, niet zo'n klef iets.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 okt 2014 10:45

Ik vind het altijd een grote plus als mensen NIET weten wat kapsalon is :mrgreen:

Eten krijgt in Nederland veel te weinig of juist verkeerde aandacht. Ik vind het leuk om hele ingewikkelde dingen te knutselen in de keuken maar er zijn zoveel simpele smakelijk en vooral PURE dingen te maken.

Wat kost het nu voor moeite om op je vrije dag even een brood te bakken?
Niet met een machine maar zelf even kneden, laten rijzen en de geur van ECHT vers brood die het huis in beslag neemt?

De Bolognesesaus (alles zelf verse gesneden) voor vanavond staat al op. Straks ergens foto's maken en daarna verse pasta (tagliatelle want dat eet je traditioneel bij deze saus) draaien. Weten wat je eten en maximaal invloed op een smakelijk eindresultaat.

On topic: kreeg bij de Jumbo een gratis appeltaart. Die zet ik morgen op de zaak wel naast de koffiemachine. ZIjn vast mensen die het lekker gaan vinden.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 12 okt 2014 10:52

Gastheerg schreef:Ik vind het altijd een grote plus als mensen NIET weten wat kapsalon is :mrgreen:

Eten krijgt in Nederland veel te weinig of juist verkeerde aandacht. Ik vind het leuk om hele ingewikkelde dingen te knutselen in de keuken maar er zijn zoveel simpele smakelijk en vooral PURE dingen te maken.

Wat kost het nu voor moeite om op je vrije dag even een brood te bakken?
Niet met een machine maar zelf even kneden, laten rijzen en de geur van ECHT vers brood die het huis in beslag neemt?

De Bolognesesaus (alles zelf verse gesneden) voor vanavond staat al op. Straks ergens foto's maken en daarna verse pasta (tagliatelle want dat eet je traditioneel bij deze saus) draaien. Weten wat je eten en maximaal invloed op een smakelijk eindresultaat.

On topic: kreeg bij de Jumbo een gratis appeltaart. Die zet ik morgen op de zaak wel naast de koffiemachine. ZIjn vast mensen die het lekker gaan vinden.
Helemaal mee eens. Wij maken bijna alles zelf. Hebben een eigen tuintje waar we veel vanaf halen. En dat proef je ook echt in alles door!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

hetfietsertje1958
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 12 okt 2014 12:04

Canyon Aeroad CF 8.0 2013.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 12 okt 2014 12:38

Supergrover schreef:
JPAR schreef:Kapsalon?
Ze noemen het een gerecht.....
Een patatje bouwafval...

@ GastheerG; er zijn op mijn werk mensen die zulke weerzinwekkende producten eten dat ik het niet voor elkaar krijg om er naast te gaan zitten eten zonder onpasselijk te worden. Serieus, dan ga ik in mijn eentje ergens anders zitten. Eet ik mijn appeltje wel in het magazijn op.:)
Ik kan niet zo goed koken als jij maar ook voor mij zijn er grenzen.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 okt 2014 14:36

hetfietsertje1958 schreef:Is dit iets voor je Gastheerg? : http://www.deliciousmagazine.nl/2014/05 ... more-12507
Ik had voor vanavond al "schotse tiramisu" gemaakt anders was DAT appeltaart een mooie optie voor een dessert geweest :mrgreen:

Test opstelling schotse tiramisu:
Afbeelding

Gister deze variant gemaakt. De gellaagjes zijn espresso in vaste vorm 8-) Lange vingers in de amaretto en gewoon het standaard mascarpone mengsel.
Afbeelding

vsopking
Forum-lid

vsopking 15 okt 2014 09:57

Ik ben gek op appeltaart, koffie of wat vets als ik na een rit thuis kom. Waar ik een hekel aan heb is op een terras zitten met je natte bezwete lijf...natte nek afijn. Zo ben ik menig terrasje voorbij gefleitst deze zomer. :twisted:

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 15 okt 2014 10:30

Kent iemand Pavlov ?
Als ik met "GastheerG" geconfronteerd wordt moet ik gelijk aan eten denken :lol:
older Budweiser

kawouter
Forum-lid

kawouter 15 okt 2014 11:24

Gastheerg schreef:
Helemaal mee eens. Ik viel deze week bijna van mijn stoel toen een collega vertelde wat hij "kookte". Voorgeschilde aardappels, met witte bonen in tomatensaus uit een pot en voorgedraaide gehaktballen. En dat is dan geen noodoplossing, maar lekker en de standaard. Dat kan je toch geen koken noemen?

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 15 okt 2014 12:13

Mijn vrouw heeft zoals gewoonlijk weer een geweldige appeltaart gebakken met zelfgemaakte warme vanillesaus er bij. Eens per 2 weken (want druk met werk&kidds) wat meer tijd in de keuken doorbrengen voor eigen brood, taart, smulsels geeft zoveel voldoening !
older Budweiser

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 15 okt 2014 18:40

Er gaat niets boven eigengemaakte appeltaart!

Plaats reactie