Parijs-Brest 2015
Gisteren heb ik de 200 Citadelroute voorgereden. Het ziet er allemaal weer goed uit op de Waalse wegen.
De GPS track staat inmiddels online: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=tlvtxdhwrlcwwtsi
Ook de foto's van gisteren zijn online te bekijken: http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/200ernmt2015/00
De GPS track staat inmiddels online: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=tlvtxdhwrlcwwtsi
Ook de foto's van gisteren zijn online te bekijken: http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/200ernmt2015/00
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Voor de volledigheid, meer informatie over het eerste brevet georganiseerd door Ivo vind je ook op de website Euraudax Randonnée Nederland en randonneurs.nl.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Nog even een upje voor het eerste brevet van Ivo komende zondag en algemene informatie:
Algemene Informatie over Lange Afstandsfietsen
Belangrijkste begrippen en informatie voor beginnende randonneurs.
Brevetkaart: Bewijs dat je de voorgeschreven route gereden hebt. Zorg dat de kaart netjes en droog blijft, bewaar deze in een plastic zakje. Let goed op deze kaart en vergeet of verlies ze niet …..
Tijdlimiet: Je moet bij een controle aankomen tussen de openings- en sluitingstijden vermeld op de Brevetkaart. Verder moet je het brevet afsluiten in de daarvoor geldende tijdlimiet.
Controle: Laat de Brevetkaart afstempelen en noteer de aankomsttijd bij de controle genoemd op de Brevetkaart. Een kassabon, die je inlevert met de Brevetkaart, is ook geldig.
Vrije Controle: Jij bepaalt zelf de plaats waar je stopt voor de controle aangegeven op de Brevetkaart. Laat de Brevetkaart afstempelen en noteer de aankomst tijd. Een foto met kenmerkende eigenschappen wordt ook wel geaccepteerd.
Informatieve Controle: Beantwoord de vraag op de Brevetkaart. Noteer de aankomsttijd in de daarvoor bestemde ruimte.
Geheime Controle: Soms is er een bemande controle die niet op de Brevetkaart of routebeschrijving vermeld is.
Aankomst Controle: Controleer de gegevens op de Brevetkaar en teken deze af. Lever de Brevetkaart in bij de organisator. Hij zorgt voor de homologatie en dat je deze kaart terugkrijgt.
Routebechrijving: Uitgeschreven route van het brevet met aanwijzingen en rit specifieke gegevens. Tevens staat erop vermeld wat de gebruikte afkortingen betekenen. De routebeschrijving is de officiële route, zelfs als je met een GPS rijdt.
GPS Bestand: Digitale beschrijving van de route meestal in GPX of GDB formaat. Deze bestanden kunnen met een GPS gebruikt worden.
Veiligheid, verlichting, enz.;
Hou je aan de geldende verkeersregels. Het kan op een simpele manier veel veiliger en prettiger. Het enige wat we hoeven te doen, is iets meer oog voor elkaar hebben, letterlijk en figuurlijk.
Zichtbaarheid: Zorg ervoor dat je goed zichtbaar bent voor de overige verkeersdeelnemers vooral als de weersomstandigheden niet optimaal zijn. Veiligheidsvest, extra reflectie op je fiets of lijf.
Verlichting: Goed werkende voor- en achterverlichting is onontbeerlijk, zeker als je de langere brevetten rijdt. Maar ook een brevet van 200km vroeg in het seizoen, een half uur oponthoud ergens, kan al betekenen dat je in het duister aankomt.
Omgaan met vermoeidheid, eten, enz.:
Het fietsen van lange afstanden heeft veel te maken met “mentale-hardheid”. Het doorfietsen als je eigenlijk op wilt geven. Maar denk ook aan ...
Blessure: Zorg er dan voor dat je niet geblesseerd raakt waardoor je wekenlang niet kunt fietsen.
Eten en drinken: Eet en drink regelmatig om hongerklop te vermijden. Drink en eet niet teveel.
Weersomstandigheden, kleding, tempo, enz.:
Weinig fietsers hebben een brevet niet succesvol afgesloten omdat ze teveel bagage bij zich hadden. Velen daarentegen zijn niet geslaagd omdat ze juist niet de goede kleding bij zich hadden voor de weersomstandigheden.
Comfort snelheid: Fiets op je eigen maximum snelheid waarbij je je prettig voelt. Een anaëroob tempo kun je niet lang volhouden.
Glycoceen tekort: Zorg dat je glycoceenreserves op peil blijven.
Fiets in je eigen tempo: Ga niet tot het uiterste om fietsers te volgen die sneller zijn! Kijk eens achter je, daar vind je waarschijnlijk de beste fietser om mee te rijden.
Aanhoudende voorwaartse beweging: Beperk de rusttijden of verblijf in een controleplaats tot een minimum. Ga langzamer fietsen om dan wat te eten of om te herstellen.
Communicatie met de organisator:
Neem altijd contact op met de organisator van het brevet als …
Ongeluk: Je een ongeluk hebt gehad
Stoppen: Je besloten hebt om te stoppen
Te Laat: Je weet dat je na sluitingstijd zult aankomen
Het telefoonnummer is te vinden op de routebeschrijving. Hij kan je het beste helpen omdat hij de route en plaatselijke omstandigheden kent. Laat de organisator altijd weten wat er aan de hand is hij voelt zich verantwoordelijk voor jou.
Geniet van de brevetten en fiets veilig!
Algemene Informatie over Lange Afstandsfietsen
Belangrijkste begrippen en informatie voor beginnende randonneurs.
Brevetkaart: Bewijs dat je de voorgeschreven route gereden hebt. Zorg dat de kaart netjes en droog blijft, bewaar deze in een plastic zakje. Let goed op deze kaart en vergeet of verlies ze niet …..
Tijdlimiet: Je moet bij een controle aankomen tussen de openings- en sluitingstijden vermeld op de Brevetkaart. Verder moet je het brevet afsluiten in de daarvoor geldende tijdlimiet.
Controle: Laat de Brevetkaart afstempelen en noteer de aankomsttijd bij de controle genoemd op de Brevetkaart. Een kassabon, die je inlevert met de Brevetkaart, is ook geldig.
Vrije Controle: Jij bepaalt zelf de plaats waar je stopt voor de controle aangegeven op de Brevetkaart. Laat de Brevetkaart afstempelen en noteer de aankomst tijd. Een foto met kenmerkende eigenschappen wordt ook wel geaccepteerd.
Informatieve Controle: Beantwoord de vraag op de Brevetkaart. Noteer de aankomsttijd in de daarvoor bestemde ruimte.
Geheime Controle: Soms is er een bemande controle die niet op de Brevetkaart of routebeschrijving vermeld is.
Aankomst Controle: Controleer de gegevens op de Brevetkaar en teken deze af. Lever de Brevetkaart in bij de organisator. Hij zorgt voor de homologatie en dat je deze kaart terugkrijgt.
Routebechrijving: Uitgeschreven route van het brevet met aanwijzingen en rit specifieke gegevens. Tevens staat erop vermeld wat de gebruikte afkortingen betekenen. De routebeschrijving is de officiële route, zelfs als je met een GPS rijdt.
GPS Bestand: Digitale beschrijving van de route meestal in GPX of GDB formaat. Deze bestanden kunnen met een GPS gebruikt worden.
Veiligheid, verlichting, enz.;
Hou je aan de geldende verkeersregels. Het kan op een simpele manier veel veiliger en prettiger. Het enige wat we hoeven te doen, is iets meer oog voor elkaar hebben, letterlijk en figuurlijk.
Zichtbaarheid: Zorg ervoor dat je goed zichtbaar bent voor de overige verkeersdeelnemers vooral als de weersomstandigheden niet optimaal zijn. Veiligheidsvest, extra reflectie op je fiets of lijf.
Verlichting: Goed werkende voor- en achterverlichting is onontbeerlijk, zeker als je de langere brevetten rijdt. Maar ook een brevet van 200km vroeg in het seizoen, een half uur oponthoud ergens, kan al betekenen dat je in het duister aankomt.
Omgaan met vermoeidheid, eten, enz.:
Het fietsen van lange afstanden heeft veel te maken met “mentale-hardheid”. Het doorfietsen als je eigenlijk op wilt geven. Maar denk ook aan ...
Blessure: Zorg er dan voor dat je niet geblesseerd raakt waardoor je wekenlang niet kunt fietsen.
Eten en drinken: Eet en drink regelmatig om hongerklop te vermijden. Drink en eet niet teveel.
Weersomstandigheden, kleding, tempo, enz.:
Weinig fietsers hebben een brevet niet succesvol afgesloten omdat ze teveel bagage bij zich hadden. Velen daarentegen zijn niet geslaagd omdat ze juist niet de goede kleding bij zich hadden voor de weersomstandigheden.
Comfort snelheid: Fiets op je eigen maximum snelheid waarbij je je prettig voelt. Een anaëroob tempo kun je niet lang volhouden.
Glycoceen tekort: Zorg dat je glycoceenreserves op peil blijven.
Fiets in je eigen tempo: Ga niet tot het uiterste om fietsers te volgen die sneller zijn! Kijk eens achter je, daar vind je waarschijnlijk de beste fietser om mee te rijden.
Aanhoudende voorwaartse beweging: Beperk de rusttijden of verblijf in een controleplaats tot een minimum. Ga langzamer fietsen om dan wat te eten of om te herstellen.
Communicatie met de organisator:
Neem altijd contact op met de organisator van het brevet als …
Ongeluk: Je een ongeluk hebt gehad
Stoppen: Je besloten hebt om te stoppen
Te Laat: Je weet dat je na sluitingstijd zult aankomen
Het telefoonnummer is te vinden op de routebeschrijving. Hij kan je het beste helpen omdat hij de route en plaatselijke omstandigheden kent. Laat de organisator altijd weten wat er aan de hand is hij voelt zich verantwoordelijk voor jou.
Geniet van de brevetten en fiets veilig!
Bij mij staat het telefoonnummer altijd op de brevetkaart. De reden daarvoor is dat veel deelnemers geen routebeschrijving meenemen (is niet verstandig maar het gebeurt).Walter G schreef: Het telefoonnummer is te vinden op de routebeschrijving. Hij kan je het beste helpen omdat hij de route en plaatselijke omstandigheden kent. Laat de organisator altijd weten wat er aan de hand is hij voelt zich verantwoordelijk voor jou.
Het 1e Nederlandse brevet van het voorjaar zit erop. 61 randonneurs kwamen aan de finish, 1 moest uitvallen met een gebroken voorvork (carbon), gelukkig zonder erg.
De foto's:
http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/200ernmt2015
De foto's:
http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/200ernmt2015
Morgen staat voor mij het 200km brevet in Zwolle op de agenda. Alleen als mijn zoontje vanavond te horen krijgt dat hij morgen alsnog af mag zwemmen gaat dat voor en blijf ik thuis. Hopen op een beetje mooi weer morgen, maar ik ben bang dat die wens niet uit gaat komen. Vorige maand al een 200km gereden vanuit Twisteden, dus de 200km homologatie heb ik binnen. Maar voor de training is 1 of 2 extra lange ritten altijd handig.
Parijs-Brest-Parijs 2023
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Ik sla deze over, april wordt voor mij de maand. Zwolle, Merselo, Maastrcht of Ossendrecht.
Succes als je gaat!
Succes als je gaat!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Dat is een mooi aantal. Zal een pittige tocht zijn met de omstandigheden van vandaag.
Onder alle omstandigheden is dit een pittige tocht.Walter G schreef:Dat is een mooi aantal. Zal een pittige tocht zijn met de omstandigheden van vandaag.
De stats:
48 deelnemers totaal
2 voorrijders
2 uitvallers
1 deelnemer buiten tijd.
maximale aantal lekke banden van 1 deelnemer: 5
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Er is bijna elk weekend wel een brevet te rijden deze weken. Helaas heb ik nog geen kans gezien er een mee te pikken.
Er zijn nog voldoende gelegenheden voor het rijden van brevetten als kwalificatie voor Parijs-Brest tot eind juni.
Komende week moet de basisuitvoering van mijn fiets toch wel klaar zijn.
Er zijn nog voldoende gelegenheden voor het rijden van brevetten als kwalificatie voor Parijs-Brest tot eind juni.
Komende week moet de basisuitvoering van mijn fiets toch wel klaar zijn.
In korte tijd zijn de Nederlande organisatoren massaal overgestapt op online inschrijvven. Robert heeft daarvoor een systeem opgezet, ingeschreven kan worden via www.randonneurs.nl.