Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het mooie meisje met de verschrikkelijke schoonmoeder

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 12 nov 2014 22:07

Lcsmet schreef:
bikerke schreef: Op een Specialized krijg je geen korting meer, of het moet een overjaars model zijn.......
Iets van extra accessoires kan je nog krijgen, dat wel.
Totaal onjuist.

Maar je moet er mogelijk iets meer moeite voor doen dan bij de andere merken.
Afhankelijk van welke dealer denk ik...

Op een fiets van 5.5K zit zo'n 2K marge denk ik. Afhankelijk van de korting genoeg om ff een pennetje om te ruilen en de oude voor 2 tientjes in de knakenbak te mikken. Ze leveren wel snel. Ik had een CruX besteld, 2 dagen later stond ie al rijklaar bij m'n FM!

Ik ben ook niet zo'n Specialized fan, maar ze maken wel fantastisch fijne fietsen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 nov 2014 22:15

Lijkt Apple wel ;)
Less is bore

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 13 nov 2014 03:10

superb11 schreef:Muggeziftmodus aan: Specialized zit in 's-Heerenberg om precies te zijn.
Idd kom er veel langs op snelheid;)
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 13 nov 2014 14:40

20veetee schreef:Het verhaal van Specialized en het claimen van merknamen is ook te triest voor woorden; het fietskleding merk Allez kreeg een brief. En eerder had men al getracht Cafe Roubaix, een fietswinkel in Canada, de naam Roubaix te ontnemen. De arrogantie om ueberhaupt al te denken dat je de naam Roubaix zou moeten claimen, maar als dan ook nog blijkt dat de rechten bij het bedrijf achter Fuji zit... (Vandaar ook dat Fuji ook een Roubaix in het gamma heeft...) Verhaal stond meen ik ook in de laatste Fiets (?)
Dit is standaard practice bij grote (Amerikaanse?) bedrijven bij het beschermen van hun merknamen. Als er iemand een naam gebruikt die gelijk is of, overeenkomsten vertoond gaan er bij de legal department bellen rinkelen en wordt er een standaard soort cease and desist brief gestuurd. 99% van de mkb-ers zal daaraan toegeven, want een gevecht in rechtzaak tegen zo'n partij is onbegonnen werk. Dus dat is een zeer efficiënte methode.

Daarmee beweer ik niet dat het een eerlijke methode is, maar als je op basis daarvan een merk afzweert dan denk ik dat je veel uit huis bij het vuil kunt zetten ;)

Zie bijvoorbeeld een soortgelijke zaak van King (die van dat enorme schijtspel Candy Crush) of Bethesda bij het woord "scroll"

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 nov 2014 14:55

Maar het draagt wel bij aan het imago. En Speci heeft heel veel van dit soort cases of arrogance.
Dealers gele kaarten geven bij teveel korting, wel 3 grote ploegen genereus sponseren+persoonlijke contracten, maar niet meer op een normale consumentenbeurs staan, geen stuurpennen naleveren :twisted:, wel teams sponsoren icm Campagnolo, maar voor de consument geen passende adapters leveren voor Campa-cranks in hun eigen afwijkende BB30 bracket (overigens netjes opgelost door Rings paar jaar terug).

De enige reden waarom wij nog een Speci hebben gekocht is het feit dat ik altijd de Epic eens van de mooiste XC bikes heb gevonden en ik nu een serieus overjarigmodelvoorstel kreeg en dat mevr75 perse een mooie dameskleur/bike wilde en de allermooiste onbetaalbaar was (Trek SuperFly). Die SF stond absoluut op nr1.
Less is bore

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 13 nov 2014 15:42

Ik begrijp inderdaad dat het een opeenstapeling is. Zelf zweer ik bij specialized zadels en schoenen, maar ivm. andere merken zit je toch al snel 20% hoger qua prijs. Nu luisteren schoenen en zadels heel nauw bij mij, dus even overstappen op een ander merk zit er dan niet bij.

Maar goed, blijkbaar varen ze er wel bij.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 nov 2014 15:40

Zo, we zijn eruit!!
Om lang verhaal kort te maken: speci zou de juiste pen opsturen......
Toch jammer dat ook Specialized niet weet welke pen er op een Epic zit en gewoon de verkeerde opstuurt.
Ik ben er met mijn FM wel goed uitgekomen middels een sworks pen voor een nette prijs, maar vanuit Speci verdient het geen schoonheidsprijs. Het blijft gewoon erg raar dat de juiste pen niet leverbaar is en ze niet eens weten wat er op zit. Het argument; 'weet je wel hoeveel het kost om al die verschillende pennen op voorraad te produceren/nemen?' Plak dan ook niet overal je naam op en gebruik standaard materiaal of beperk je tot basic-midden-sworks. Bij Evertsesport hangen er toch ook zomaar 40-50 verschillende MOST pennen aan de wand? Dan kun je een fiets tenminste netjes in 1x goed afleveren.
Lekker amerikaans korte termijn denken imho.

Het is met de FM opgelost en wat mij betreft richting hun zand er over. De rare smaak over Speci is echter niet minder geworden. Arrogante zooi daar.
Less is bore

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 15 nov 2014 10:51

Goed om te lezen dat de fm het nog opgelost heeft.
:winkthumb:

mtbfool
Forum-lid

mtbfool 15 nov 2014 11:09

Nou Daniel , ik had die fiets al lang binnen geflikkerd en mijn geld terug gevraagd , altijd word er op kleine merkjes afgegeven maar bij de grote merken pikken we alles maar.
Dat dure zuurverdiende geld hadden ze mooi in hun hol kunnen schuiven.

Mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 19 nov 2014 10:43

Als je de op 1 na mooiste fiets van je dromen koopt ben je wel erg van de principes wanneer je die terugbrengt om een stuurpen. Dat is natuurlijk ook één van de redenen waarom ze die dingen niet allemaal op voorraad hoeven te hebben, want wie laat zijn aankoop daarop afketsen.

Plaats reactie