Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2015

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 24 aug 2015 09:12

Een straf overtrokken vinden met als argument dat daardoor de (misschien) grootste concurrent van Froome eruit is, vind ik een gekke manier van redeneren. En dan je vraagteken bij Quintana zetten omdat die bij de 1e 2 moest lossen.., terwijl tegelijkertijd Froome daar toen al niet eens bij zat.

Laten we lekker een 1e week kijken, en daarna nog eens verder kijken naar de kanshebbers :).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 aug 2015 09:43

Ze hadden Nibali wat mij betreft beter 10 minuten straftijd gegeven,. Hier doen ze hem gewoon een plezier mee!

Jammer van het incident want verder een heerlijke finale gezien. En heerlijk om te zien hoe Dumoulin de ultieme opvoering gaf van de stervende zwaan. Hoed af voor die gast.
Wie de Vuelta gaat winnen en wie nog kansen heeft boeit me niet. Als we ieder dag zo'n vingerlikkende vertoning krijgen ga je mij niet horen klagen!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 aug 2015 09:46

Volledig terecht dat Nibali eruit is gezet, dit is namelijk niet de eerste keer dat hij zoiets flikt. Sterker nog, hij heeft een reputatie op dit vlak.

Het zal hem verder jeuken, denk dat z'n ticket naar de zon al geboekt is. Lekker nog een paar tonnetjes opstrijken en dan volgend seizoen naar Etixx.

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 24 aug 2015 10:35

Jammer dat Nibali naar huis moet maar alleen Nibali en de Astana ploeg zijn hiervoor verantwoordelijk. Naar mijn mening kon de jury niets anders besluiten. Zoals hij weg reed vanaf kop bij de anderen in zijn groepje daar kan geen doping of motortje in de fiets tegen op.
Verder volkomen eens met Thijs Zonneveld: http://www.nu.nl/sport-column/4111780/auto.html

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 24 aug 2015 20:09

Ik denk misschien wel dat ie het bewust heeft gedaan en de ploegleider ook. Dit gaat niet per ongeluk "iets" te hard.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 24 aug 2015 20:18

Gastheerg schreef:Ze hadden Nibali wat mij betreft beter 10 minuten straftijd gegeven,. Hier doen ze hem gewoon een plezier mee!

haha, ja precies: levenslang in plaats van de doodstraf! :lol:

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 24 aug 2015 20:43

wasbeer2006 schreef:Ik denk misschien wel dat ie het bewust heeft gedaan en de ploegleider ook. Dit gaat niet per ongeluk "iets" te hard.
Right. Hoe groot was die groep van waaruit hij vertrok? Iets van 30-40 denk ik zo en dus hebben tig renners het zien gebeuren. Om dan maar te zwijgen over de helicopter beelden (en ze hoorden die echt wel) die de beelden maakt.

Niet per ongeluk iets te hard nee. Plots gaat hij er als een raket vandoor. Dat anderen dat ook zouden doen boeit niet.
Om hem nu uit de Vuelta te zetten gaat me wat ver. Inderdaad gewoon 5-10 minuten tijdstraf was genoeg geweest en hem kansloos gemaakt.
Wellicht wil de organisatie een eventuele concurent van Valverde echt elimineren op deze manier.

Whatever. Damage done en Sagan wint vandaag!!
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 24 aug 2015 21:53

Of het was toch een manier om Astana "te pakken".

Karl66
Forum-lid

Karl66 24 aug 2015 23:04

De pest is natuurlijk dat hij niet gediskwalificeerd is omdat hij aan de auto hing, maar omdat het pontificaal in beeld gebracht werd. De jury had nu geen keuze, want anders hadden ze zichzelf volkomen belachelijk gemaakt. Maar het resultaat is dat de regisseur bepaalt wie bestraft wordt en wie niet.

Je hoort nu ook overal discussies over wat de jury gedaan had als het niet om Nibali maar om Valverde of Rodrigues was gegaan. Dat is natuurlijk heel simpel, die hadden geen straf gekregen, gewoon omdat de regisseur snel overgeschakeld had op een andere camera... En hoe terecht de schorsing ook is, dat vind ik toch wel schuren.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 25 aug 2015 08:10

Karl66 schreef:De pest is natuurlijk dat hij niet gediskwalificeerd is omdat hij aan de auto hing, maar omdat het pontificaal in beeld gebracht werd. De jury had nu geen keuze, want anders hadden ze zichzelf volkomen belachelijk gemaakt. Maar het resultaat is dat de regisseur bepaalt wie bestraft wordt en wie niet.

Je hoort nu ook overal discussies over wat de jury gedaan had als het niet om Nibali maar om Valverde of Rodrigues was gegaan. Dat is natuurlijk heel simpel, die hadden geen straf gekregen, gewoon omdat de regisseur snel overgeschakeld had op een andere camera... En hoe terecht de schorsing ook is, dat vind ik toch wel schuren.
Veel veronderstellingen en beschuldigingen, maar op wat gebaseerd eigenlijk?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Karl66
Forum-lid

Karl66 25 aug 2015 08:54

Herinner jij je bijvoorbeeld nog het stoute staaltje van Barguil in de afgelopen TdF. Hij valt, komt op grote achterstand en is opeens binnen de kortste keren weer terug bij de andere toppers. En wat doet de regie? Die besteedt geen enkele aandacht aan dit bijzonder knappe kunstje van hun held van dit jaar...

En dat is wel fijn, want als niemand het gezien heeft, dan hoeft de jury het ook niet te zien.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 aug 2015 16:05

Plaats reactie