Scoppio
Het gaat niet direct over het geld, de uitdaging is om mooie fiets op te bouwen ( uiteraard tegen een zo scherp mogelijke prijs ) met de juiste kleurstelling zadel in de juiste kleur met een bij behorende stuurlint, pen en stuur op elkaar af gestemd, enz.
Verder ben ik gebonden aan campa en 10 sp, 10 sp omdat bij wedstrijden de aan geleverde wielen bij lek voor 10 sp zijn en campa omdat alles in de schuur campa is en dus uitwisselbaar is.
Verder ben ik gebonden aan campa en 10 sp, 10 sp omdat bij wedstrijden de aan geleverde wielen bij lek voor 10 sp zijn en campa omdat alles in de schuur campa is en dus uitwisselbaar is.
-
- Forum-lid
Alleen zijn er een boel mensen op dit forum die jouw "mening" nu wel kennen en onderhand een beetje beu zijn omdat je iedere keer maar weer mensen de les wilt lezen over goedkope(re) (imitatie)frames uit China. Houdt daar toch gewoon een keer mee op en laat mensen blij zij met hun nieuwe fiets, ook al konden ze die naar jouw "mening" veel goedkoper krijgen. Ook is niet iedereen even handig als het aankomt op zaken zoals het opbouwen van een fiets, en kopen dus liever een fiets via een fietsenwinkel die daardoor nu eenmaal duurder in aanschaf is.Jaap Telder schreef:Een forum is er ook voor om informatie vanuit verschillende bronnen in te brengen anders wordt het een eenzijdige merkreclame-site.
Objectieve en vrije informatie heeft niets met doorhameren te maken.
Mensen bepalen zelf wel hun mening op grond van feiten.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Ik geef open informatie die je op internet kunt vinden, is geen mening, daar is een forum voor.
Ik heb net zo veel recht om informatie te geven op een open forum als jij. ( hetgeen jij iemand de les geven vind)
Vertel mij wat niet mag...
Een forum is er ook niet voor om een "merk" de hemel in te prijzen en te censureren op uitsluitend "positieve" inbreng.
Mocht je geen interesse hebben in open informatie en daar kwaad om worden kom dan niet op een forum is mijn advies...
Ik heb net zo veel recht om informatie te geven op een open forum als jij. ( hetgeen jij iemand de les geven vind)
Vertel mij wat niet mag...
Een forum is er ook niet voor om een "merk" de hemel in te prijzen en te censureren op uitsluitend "positieve" inbreng.
Mocht je geen interesse hebben in open informatie en daar kwaad om worden kom dan niet op een forum is mijn advies...
Een mening 'kracht bijzetten' door te stellen dat je namens "een boel mensen" spreekt, zonder daar enig bewijs voor te leveren, vind ik een goedkoop demagogisch trucje. En wie ben jij om te bepalen dat iemand zijn mond moet houden? Daar zijn moderators voor.Robert1976 schreef:Alleen zijn er een boel mensen op dit forum die jouw "mening" nu wel kennen en onderhand een beetje beu zijn omdat je iedere keer maar weer mensen de les wilt lezen over goedkope(re) (imitatie)frames uit China. Houdt daar toch gewoon een keer mee op en laat mensen blij zij met hun nieuwe fiets, ook al konden ze die naar jouw "mening" veel goedkoper krijgen. Ook is niet iedereen even handig als het aankomt op zaken zoals het opbouwen van een fiets, en kopen dus liever een fiets via een fietsenwinkel die daardoor nu eenmaal duurder in aanschaf is.Jaap Telder schreef:Een forum is er ook voor om informatie vanuit verschillende bronnen in te brengen anders wordt het een eenzijdige merkreclame-site.
Objectieve en vrije informatie heeft niets met doorhameren te maken.
Mensen bepalen zelf wel hun mening op grond van feiten.
On topic: ik vind (let wel, ik spreek dus op persoonlijke titel) het prettig om op dit forum ervaringen en meningen van beide kanten van het spectrum te lezen. Dat geeft een enigszins gebalanceerd beeld (hoewel meestal zeer tevreden of zeer ontevreden mensen geneigd zijn om te posten en je dus het 'middengebied' mist). Als ik hosanna marketingpraatjes wil, kijk ik wel op de website van de fabrikanten.
t.a.f.k.a.e.h.
Bij die fiets die van Eyck worden er ook wielen bijgeleverd, dat lijstje was exclusief wielen...Peter Sagan schreef:Dan heeft ie toch maar mooi 3 € uitgespaard, en de ervaring en het plezier van het zelf opbouwen opgedaan.
Maar als je een paar Cosmics hebt staan en je zoekt een frame dat daar bij past, is het in ieder geval qua looks geen slechte keuze.
Campagnolo Ultra Dork
Robert1976: +1, volkomen met je eens.
@mao: zijn er voor campa eigenlijk al wel 11spd nieuwelingen cassettes? Want mij staat bij dat dat bij de junioren best lastig is.
Een scoppio met geel is ook wel heel chique...
@mao: zijn er voor campa eigenlijk al wel 11spd nieuwelingen cassettes? Want mij staat bij dat dat bij de junioren best lastig is.
Cannondale SuperSix Ultegra (2012) + fetherlight 58mm, Giant XTC Advanced SL (2010)
- Jaap Telder
- Forum-lid
Om maar even je eigen worden te gebruiken :
Berichtdoor CKTBIKE » 02 feb 2015 17:05
Kort lontje? tis nog altijd een forum......en daar horen vragen bij.
Berichtdoor CKTBIKE » 02 feb 2015 17:05
Kort lontje? tis nog altijd een forum......en daar horen vragen bij.
Geen idee, ik heb me er niet inverdiept bijna ( 95%) rijdt nu nog met 10sp maar er komt een dag dat de meerdeheid naar de 11sp zal gaan.Cleo schreef:Robert1976: +1, volkomen met je eens.
Anders zou je zelf een cassette moeten op bouwen met losse Miche cransjes.
10 sp is nu al lastig te vinden BBB ( duur) heeft ze en Miche.
Ja idd, Nee weet het "probleem" een beetje vanuit mn broertjes oogpunt. Die heeft een 11spd terwijl die junior is. Was even moeilijk samenstellen voor m.
Cannondale SuperSix Ultegra (2012) + fetherlight 58mm, Giant XTC Advanced SL (2010)
- Jaap Telder
- Forum-lid
In dit topic gaat het niet om je gelijk te halen.
Het gaat om input van informatie die iedereen kan inbrengen.
Als dat een andere kant belicht van een verhaal wordt het gelijk als "gezeur" afgedaan omdat het bepaalde personen niet aanstaat.
Dit is is open forum, dan weet je dat er reacties kunnen komen op geplaatste bijdragen.
Zo worden mijn Pinarello F8 en andere fietsen ook afgekraakt maar dat mag en ik word daar niet kwaad om, het is immers een forum.
Als je alleen de dingen wilt horen die je zelf bevallen moet je denk ik een eigen forum beginnen waarin jij alleen mag reageren op jezelf.
Het gaat om input van informatie die iedereen kan inbrengen.
Als dat een andere kant belicht van een verhaal wordt het gelijk als "gezeur" afgedaan omdat het bepaalde personen niet aanstaat.
Dit is is open forum, dan weet je dat er reacties kunnen komen op geplaatste bijdragen.
Zo worden mijn Pinarello F8 en andere fietsen ook afgekraakt maar dat mag en ik word daar niet kwaad om, het is immers een forum.
Als je alleen de dingen wilt horen die je zelf bevallen moet je denk ik een eigen forum beginnen waarin jij alleen mag reageren op jezelf.