Keuzedilemma! Bulls of Haibike..
Mijn doel was niet perse afvallen. Ik wou gewoon terug beginnen fietsen en vermoedde wel dat er op die manier een paar kilo's zouden afgaan. Ik wil in ieder geval niets aan mijn eetgewoontes veranderen. Wel was na zo'n 7 kilo mijn gewichtsafname gaan stagneren. Dan ben ik begonnen met wat meer intervaltraining te doen en blijkbaar heeft dat effect want ondertussen gaat het gewicht terug naar beneden.
Ik heb heel veel evaring met afvallen, en ik moet zeggen, het beste voor mij was een combinatie van krachttraining, intervaal training en diet.
Zes keer per week sporten, drie keer kracht (gehele lichgaam) en drie keer een halfuurtje intervaal (tot je limiet!). Je moet veel eiwit en weinig koolhydrate eten. Ik heb dagelijks twee porties (60-80g) koolhydrate gegeten, en een totaal van rond 1600kcal/dag gegeten. Met een dag per week normaal eten (om 'starvation mode' te negeren).
Voordeel van kracht training is dat je bouwd snel spiermassa... en spiermassa verbrand calorieen. Voordeel van intervaal training is de enorme groot na verbranding.
Ik ben zelfs van 110kg (20-8-2009) naar 85kg (23-12-2009) gegaan, en zit nu op 86kg (na 1 maand niet sporten/fietsen door enorme hoog werkdruk een en kleine chirurgie). Het werkt dus bizondereffectief.
EDIT:
Gah, forum heeft mijn post gegeten. Schrijven in jullie taal is te moelijk voor mij om 22:50, dus wordt dit maar een linkje:
http://stronglifts.com/fat-loss-101-how ... oss-diets/
Info over afvallen in combinatie met krachttraining en juiste dieet.
Zes keer per week sporten, drie keer kracht (gehele lichgaam) en drie keer een halfuurtje intervaal (tot je limiet!). Je moet veel eiwit en weinig koolhydrate eten. Ik heb dagelijks twee porties (60-80g) koolhydrate gegeten, en een totaal van rond 1600kcal/dag gegeten. Met een dag per week normaal eten (om 'starvation mode' te negeren).
Voordeel van kracht training is dat je bouwd snel spiermassa... en spiermassa verbrand calorieen. Voordeel van intervaal training is de enorme groot na verbranding.
Ik ben zelfs van 110kg (20-8-2009) naar 85kg (23-12-2009) gegaan, en zit nu op 86kg (na 1 maand niet sporten/fietsen door enorme hoog werkdruk een en kleine chirurgie). Het werkt dus bizondereffectief.
EDIT:
Gah, forum heeft mijn post gegeten. Schrijven in jullie taal is te moelijk voor mij om 22:50, dus wordt dit maar een linkje:
http://stronglifts.com/fat-loss-101-how ... oss-diets/
Info over afvallen in combinatie met krachttraining en juiste dieet.
@ rubenio en Swoosh
Helemaal mee eens!
Maar 'de afzien-methode' werkt wel.
Wat Ryan hierboven aangeeft, is heel effectief.
Maar zes keer per week sporten (ik zelf vijf keer) is voor veel mensen dan weer niet haalbaar.
BTW ik hoef zelf geen gram af te vallen.
Helemaal mee eens!
Maar 'de afzien-methode' werkt wel.
Wat Ryan hierboven aangeeft, is heel effectief.
Maar zes keer per week sporten (ik zelf vijf keer) is voor veel mensen dan weer niet haalbaar.
BTW ik hoef zelf geen gram af te vallen.