Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Goed aluminium of instap carbon

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 mar 2015 15:25

Yep, dat is het frame dat je moet vergelijken met de Caad10, Ultimate AL naar verluid ook de Allez Smartweld.

En dit lijkt mij een leuke aanbieding als je een 57 zoekt:http://www.rosebikes.nl/bike/rose-xeon- ... aid:669196
Campagnolo Ultra Dork

arnolddew
Forum-lid

Gebruikersavatar arnolddew 19 mar 2015 15:36

6,98kg? in 57. Mavic Ksyrium Elite S WTS en full Ultegra 6800. Doe mij de Adonized Black maar.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 19 mar 2015 19:58

arnolddew schreef:
Ernie C. schreef:
tommeke14 schreef:De Rose en Specialized zijn qua stack&reach aardig vergelijkbaar als ik een 56 Specialized en 57 Roze zo vergelijk. De Rose is iets hoger (4mm) en de Specialized iets langer (5mm). De Cube heeft in een maatje 60 een 56 bovenbuis met een 16,5 balhoofd. De Rose is 55,4 cm lang met een 18 cm balhoofd. Daar zit je dus iets hoger op. Dit zijn kleine verschillen die met een spacertje meer of minder zo opgevangen zijn.

Cannondale is vrij sportief, met een 15,5 cm hoog balhoofd bij een 56 cm lang frame. De Canyon heeft een 579mm stack en 395 reach (maat 58)

Een hoop cijfers. Concluderend zie je dat de maatvoering best verschilt. Specialized 56, Rose 57, Canyon 58 en Cube 60 komen redelijk overeen met elkaar. Waarbij de Cube een iets diepere zit heeft. Cannondale zit nog dieper.

Heb je lange armen en benen, dan is één van de eerste opties meer geschikt voor je. Heb je juist een lange romp, dan lijkt een Cannondale beter.
De balhoofdbuis van de Cube is 18,5cm! Dat grenst echt al aan een comfort geometrie.

De Rose Xeon is nog een beetje sportiever dan de Pro.
+1 Het is niet helemaal kloppend
Het zit je diep he?

Ik haalde idd de balhoofdbuis van de 58 en 60 doorelkaar.

@TS: Hoe lang ben je eigenlijk? Als die Rose past, goeie deal!

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 19 mar 2015 20:03

Ik zou btw dan wel voor een andere zadelpen gaan, zit nu zo'n monolink geval op en dat beperkt je in je zadelkeuze.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 mar 2015 20:12

Volgens mij wisselen ze die bij Rose gratis om.

Er is trouwens ook nog een zwart/groene 55 en 57 beschikbaar. De geanodiseerde is helaas uitverkocht.

Wel heb je imho bij zowel de rode als de groene optie nog een zwart stuurlintje nodig want zoals ze verkocht worden kan echt niet.
Campagnolo Ultra Dork

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 19 mar 2015 20:28

tommeke14 schreef:De Rose en Specialized zijn qua stack&reach aardig vergelijkbaar als ik een 56 Specialized en 57 Roze zo vergelijk. De Rose is iets hoger (4mm) en de Specialized iets langer (5mm). De Cube heeft in een maatje 60 een 56 bovenbuis met een 16,5 balhoofd. De Rose is 55,4 cm lang met een 18 cm balhoofd. Daar zit je dus iets hoger op. Dit zijn kleine verschillen die met een spacertje meer of minder zo opgevangen zijn.

Cannondale is vrij sportief, met een 15,5 cm hoog balhoofd bij een 56 cm lang frame. De Canyon heeft een 579mm stack en 395 reach (maat 58)

Een hoop cijfers. Concluderend zie je dat de maatvoering best verschilt. Specialized 56, Rose 57, Canyon 58 en Cube 60 komen redelijk overeen met elkaar. Waarbij de Cube een iets diepere zit heeft. Cannondale zit nog dieper.

Heb je lange armen en benen, dan is één van de eerste opties meer geschikt voor je. Heb je juist een lange romp, dan lijkt een Cannondale beter.
Helder, bedankt !

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 19 mar 2015 20:31

Graag gedaan! Cube is dus iets minder sportief dan ik aangaf he? ;)

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 19 mar 2015 20:42

[quote[/quote]

@TS: Hoe lang ben je eigenlijk? Als die Rose past, goeie deal![/quote]

Dit zijn mijn maten:
Mijn maten zijn:
Binnenbeenlengte 90,3
bovenbeenlengte 64,4
armlengte 76,8
Romplengte 69,3
schouderbreedte 50,2
Lichaamslengte 1m90

Samengevat, de keuze is dus tussen een premium merk (Cannondale, Specialized), met mindere afmontage of een klasse eronder met een top afmontage. Hier is de Rose een goed voorbeeld... Ik zag dat er nog wat alternatieven zijn aangeboden, die ga ik vanavond eens onder de loep nemen ;)

Even een tussentijdse nieuwe update, zaterdag 28 maart ga ik bij Bikeshop in Amersfoort langs om de Specialized Allez Comp bekijken. Ze hebben beide kleuren van deze uitvoering in mijn maat op voorraad. Vooralsnog zie ik de Specialized als een mooi compromis van een goed stijf frame en een race geometrie. Waarom niet de Cannondale ? die is toch weer 100 Euro duurder en dit geld gebruik ik liever om zsm een wiel upgrade te doen. Fulcrum 3's lonken...

Toch..., houd ik zeker een oog op de Rose's !! Ik heb ze gisteren al gemaild inzake de maatgeving en voorraden. Helaas nog geen reactie 0-1 achter tov Bikeshop Amersfoort dus, die vandaag netjes met een reactie kwam en zelfs de beide fietsen reserveert voor die zaterdag !
Alternatieven die ik ook nog in gedachte houd, is de Focus Cayo en wat betreft geometrie x prijs/kwaliteit verhouding de Cube Agree. Maar da's dus instap carbon.

Samengevat, jullie hebben nog een goede week voor definitieve beinvloeding van de keuze :D :D :lol: ;)

Goede discussie, een hoop geleerd en vooral mooie alternatieven tov de eerste keuzes die ik in gedachte had. Nooit verwacht dat ik naar Specialized zou gaan kijken.

Bedankt weer 8-)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 mar 2015 20:52

Heb je dat zelf gemeten of komt dit van een bikefitting. Dat zijn wel redelijk korte benen voor die lengte. Bij Specialized zal je waarschijnlijk op een 58 uitkomen. Nadeel is dan wel dat de balhoofdbuis dan gelijk een stuk langer wordt 3,5cm!) omdat ze er vanuit gaan dat langere mensen ook langere benen hebben.

Die Rose zal ook wel iets te klein zijn.
Campagnolo Ultra Dork

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 19 mar 2015 21:06

Ernie C. schreef:Heb je dat zelf gemeten of komt dit van een bikefitting. Dat zijn wel redelijk korte benen voor die lengte. Bij Specialized zal je waarschijnlijk op een 58 uitkomen. Nadeel is dan wel dat de balhoofdbuis dan gelijk een stuk langer wordt 3,5cm!) omdat ze er vanuit gaan dat langere mensen ook langere benen hebben.

Die Rose zal ook wel iets te klein zijn.
Hoi Ernie, dit komt van een bikefitting (Salden). Was daar een keer in de buurt voor mijn werk en toen naar een Wilier gekeken.

Bikeshop gaf inderdaad aan dat mijn maat een 58 is voor de Specialized. Maar wat zou dan het nadeel zijn van die langere balhoofdbuis ?

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 19 mar 2015 21:12

Cyclingman schreef:Wat dacht je van deze Isaac?

http://www.isaac-cycle.com/en/models/graviton-2015
Mooie fiets ook...!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 mar 2015 21:16

Het nadeel is dat je met relatief korte benen meer rechtop komt te zitten. Een Caad10, Focus Cayo of Rose Xeon geven dan een sportievere zit. Dit is dus niet voor iedereen een nadeel maar ik begreep dat jij naar een sportieve geometrie op zoek bent.

Het verschil in lengte is maar een paar mm dus het zou kunnen dat voor een sportieve zit het nog net met een 56 kunt redden.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie