Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Slimmer Fietsen

Belgje
Forum-lid

Belgje 03 apr 2015 18:20

sloeren schreef: Het liefst zou ik zien dat mensen wat minder snel boos worden.
jaaaaaa!
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 apr 2015 18:40

Vandaag gehoord toen ik een paar wandelaars inhaalde: "hé, hij heeft tenminste een bel, wat goed".

Zo kan het ook ;)

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 03 apr 2015 18:57

Haha, die ken ik.
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 03 apr 2015 20:35

Het nadeel van een fietsbel is dat mensen die voor je rijden je wel horen, maar niet zien. Je moet ze de kost geven die dan impulsief hun hoofd omdraaien. En vanwege de ooghand-coördinatie draaien ze ook hun stuur. En dat weten ze onbewust zelf ook, want men draait het hoofd altijd linksom. En dus beginnen ze dan te slingeren of ze rijden ineens vlak voor je en je kunt ze niet meer inhalen.

Als ik heel eerlijk ben, probeer ik de situatie te beoordelen. Is bellen zinvol? Of is er voldoende ruimte en is bellen niet nodig. Of moet ik het zekere voor het onzekere nemen en het fietspad af... Of een van de tien andere opties.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 03 apr 2015 20:42

Er is veel te veel aandacht voor het fenomeen dat toer-racefietsers asociaal zouden zijn, zo ontstaat vanzelf dit imago. Al die campagnes versterken het slechte imago alleen maar.

Mensen die nog nooit last hebben gehad van race-of toerfietsers en weten dat ik fiets vragen aan mij ben jij ook zo'n aso-fietser?

De campagne van de NTFU, een echte wielrenner laat van zich horen???

Toerfiets Unie, wielrenner.........daar ligt het probleem wannebee wielrenners zouden ze bedoelen, van een toerfietser heeft men weinig hinder.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

senior
Forum-lid

senior 03 apr 2015 21:57

Jans schreef:@senior Geen idee hoe oud je bent, maar ik ben mevrouw senior in spé, (bijna 60 jaar) en wat ik over andere senioren kan vertellen is niet allemaal even positief.
- Ze horen je niet of willen je niet horen
- Als ze een e-bike hebben moeten ze zo nodig laten zien hoe snel ze weg kunnen zijn bij een stoplicht
- De bovengenoemde stopte nog bij dat stoplicht, maar ik zie net zoveel senioren door een rood stoplicht rijden als jongeren
- Senioren mannetjes hebben net zoveel last van hun hormonen als ze ingehaald worden door vrouwen als jongeren

Ik moet zeggen dat de titel van het topic in mijn ogen wel anders had gekund. Bij slimmer fietsen denk ik hoe kan ik zo weinig mogelijk last van de wind hebben, Hoe kan ik mijn krachten zo goed mogelijk spreiden. Maar niet hoe kunnen we het voor een ieder zo aangenaam mogelijk op de weg maken.
Het punt wat ik aan wil geven is dat het gedrag van veel mensen niet leeftijdsgebonden is. Het aanduiden van de oudere medemens als "grijze duif" of "babyboomer" heeft voor mij de afgelopen jaren een negatieve klank gekregen waar je alles op af schuift. Ja, er zijn genoeg ouderen waarbij je je afvraagt waarmee ze eigenlijk bezig zijn in het verkeer en ja, er zijn ook genoeg jongeren die meer met elkaar en zichzelf bezig zijn dan met het verkeer. Als je dit probleem wilt aanpakken moet je niet beginnen met naar bepaalde groepen te wijzen maar erkennen dat het voor een belangrijk deel een mentaliteitsprobleem is, ook bij onszelf.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 03 apr 2015 22:14

En die jongeren hebben dat geleerd van?

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 03 apr 2015 22:27

En dat ben ik dan niet met je eens, ook een jongere kan zelf nadenken. daar hoef je de oudere niet de schuld van te geven.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 03 apr 2015 23:14

havana schreef:Vandaag gehoord toen ik een paar wandelaars inhaalde: "hé, hij heeft tenminste een bel, wat goed".

Zo kan het ook ;)
Ahh, f#ck dat. Die bel wordt alleen maar aangegrepen door zuurpruimen die graag wat te zeiken willen hebben. Kunnen ze een wielrenner niet betrappen op aso gedrag, dan kunnen ze tenminste nog zeiken over het feit dat er geen bel gebruikt wordt.
Aan dat soort figuren zal ik mij nooit conformeren.
Ik ben op de racefiets altijd heel netjes op de weg, maar ik ben zo ontzettend klaar met het idee dat de persoon op de snelle fiets, met het kromme stuur altijd de gebeten hond is.
Die debiele "laat je horen" acties van het NTFU, of zo'n stukkie in de fiets, met, hoe stereotiep, een zooitje obese fietsers op de voorkant, bevestigen dit beeld alleen maar (zoals anderen gelukkig ook aangeven in dit topic)
Wie van mening is dat hij met zijn groepje lycra ridders op zondagmiddag de finale van Milaan San Remo moet naspelen op het fietspad mag van mij met fiets en al de sloot in rijden, maar de persoon die mij probeert te snijden met zijn auto omdat ik blijkbaar in de weg fiets en toch maar zo'n kutmwielerterrorist ben, verdient het om zijn auto om een boom te vouwen.
Natuurlijk moet iedereen zich zo goed mogelijk gedragen in het verkeer, en een beetje extra je best doen als je op de fiets zit kan geen kwaad, maar laten we (voor zover er een "wij wielrenners" is) ons nou eens niet nog verder in het hoekje van het geschetste beeld van overlastveroorzakers plaatsen.

/einde rant
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 apr 2015 07:11

Amen!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 apr 2015 08:20

Mooiste voorbeeld wat ik hier al eerder eens heb gegeven:
Wij waren 1.5 jr geleden met paar renners onderweg naar de Zomeravondcompetitie (dus op parcours!) bij Avanti en werden vlak bij Alphen op een toeristisch binnenweggetje zowat van de weg gereden door de dikbuikentoerafdeling van diezelfde vereniging..... Ben linea recta naar de voorzitter gegaan om dit te melden.
Less is bore

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 04 apr 2015 12:42

Vrijwel het enige dat ik hier lees is: ze doen dit, ze doen nooit dat, ze doen zus, ze doen niet zo. De nadruk ligt altijd op ze, want ze zijn fout, ze zijn heel fout. Want ze doen nooit wat ik wil. En ik doe altijd alles goed.

Wie kijkt er eens in de spiegel?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Plaats reactie