Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2015

martijncervelo
Forum-lid

martijncervelo 23 jun 2015 11:21

Theo V schreef:
martijncervelo schreef:
Theo V schreef:Naar welke fysio ga je Martijn?
Op de CZB, werf of ga je naar een burgerfysio?
Ik heb zelf goede ervaringen met Rob op de werf en Marieke op de CZB.
Ik ga altijd naar Rob, heb ik de beste ervaringen mee en hij heeft ook altijd ruimte. Als je in de CZB terecht wil duurt dat soms weken.
Dan kom ik je zeker nog wel een keertje tegen.
Zelf lig ik iedere vrijdagochtend op de 'pijnbank' bij hem. ;)
Oude versleten stip. ;)
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 jul 2015 13:35

Inmiddels ben ik 10 weken verder en het is nu 9 weken geleden dat ik geopereerd ben. In mijn bekken zitten nu 2 metalen platen en een stuk of 10 schroeven. Die dingen waar zeker in de aanbieding of zo :?

En ik kan nu weer LOPEN!!! :D Fietsen lukt ook al maar ik ga nog niet op een racer zitten.

Voor een bekkenbreuk is het nog relatief snel. Ik loop nu dus zonder krukken 9 weken na de operatie. Doorgaans mag dat pas na 3 maanden. Nu mag ik nog een tijdje naar de fysio om alle beweeglijkheid en kracht terug te krijgen. Mijn linkerpoot is 2-3 cm in been omvang geslonken tov rechts.

Koersen zit er dit jaar niet meer in; wielrennen ga ik pas over een paar weekjes weer doen. Volgend jaar een nieuwe cyclo uitzoeken. Maar eerst in december op fietsvakantie, hoogstwaarschijnlijk naar Vietnam.
Live fast; die young. mijn blog

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 31 jul 2015 16:37

Ik ben deze week gevallen tijdens mijn eerste koers. Het is mijn eerste val met de racefiets (behalve dan die ene val toen ik mijn eerste racefiets net had, en bij het stoplicht één essentieel ding vergat: uitklikken). Tot nog toe heb ik in groepen altijd een val op miraculeuze wijze weten te ontwijken. Woensdag was dat anders. Het was een koers op het olympische velopark in Londen. Er waren zo'n 50 deelnemers. Gedurende de hele koers was het erg nerveus, en ik zag al meerdere dingen voor me bijna fout gaan. Er werd veel geremd, en weinig rekening met elkaar gehouden. Op een gegeven moment hoorde ik het links van mij mis gaan, gek genoeg werd ik binnen een fractie van een seconde van de rechterzijde geduwd. Daardoor kwam ik in contact met de rijder links van me, wist te herstellen, maar kreeg toen een hardere duw van rechts, waardoor ik onderuit ging. Met mij lagen er nog 5 rijders.
Ik heb er alleen wat blauwe plekken, een forse schaafwond op mijn elleboog en een gebroken derailleurhanger aan overgehouden, maar toch was het erg balen. Volgende keer beter hoop ik maar.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 31 jul 2015 16:55

rob74 schreef:Inmiddels ben ik 10 weken verder en het is nu 9 weken geleden dat ik geopereerd ben. In mijn bekken zitten nu 2 metalen platen en een stuk of 10 schroeven. Die dingen waar zeker in de aanbieding of zo :?

En ik kan nu weer LOPEN!!! :D Fietsen lukt ook al maar ik ga nog niet op een racer zitten.

Voor een bekkenbreuk is het nog relatief snel. Ik loop nu dus zonder krukken 9 weken na de operatie. Doorgaans mag dat pas na 3 maanden. Nu mag ik nog een tijdje naar de fysio om alle beweeglijkheid en kracht terug te krijgen. Mijn linkerpoot is 2-3 cm in been omvang geslonken tov rechts.

Koersen zit er dit jaar niet meer in; wielrennen ga ik pas over een paar weekjes weer doen. Volgend jaar een nieuwe cyclo uitzoeken. Maar eerst in december op fietsvakantie, hoogstwaarschijnlijk naar Vietnam.
Ik had je initiele post van je val door die domme en agressieve gans gemist en las die pas vorige week. Niet te geloven zeg.
Ik moest er vandaag toch wel even aan denken toen een buizerd in eerste instantie leek over te vliegen maar toen plots iets van 1,5km met me mee bleef vliegen op zo'n 30 meter afstand.

Ik reed onder bomen dus hij/zij kon niet zomaar naar me duiken. Toch maar even blijven volgen, zeker toen die buizerd iets achter me bleef, totdat ik zeker wist dat het 'gevaar' geweken was.

Succes rob74.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 02 aug 2015 00:29

Ik had vandaag in een afdaling, met blinde bocht, ineens een 'loopeend' midden op de weg, twijfelt dat beest ineens of die doorloopt of omdraait. Kon er nog net omheen.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 20 aug 2015 21:57

Gisteren - gelukkig op lage snelheid - omgekukeld toen ik net naast de bestrating terecht kwam. Bij het terug willen sturen merkte dat het wegdek een centimeter of wat hoger lag dan de berm. Fiets heeft niets (gek dat je dat toch als eerste checkt), niemand heeft het gezien (ook niet onbelangrijk), kleding nog heel en een paar pijnlijke, beurse plekken rijker.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 20 aug 2015 23:24

Mazzelpik! En pechvogel natuurljk. Maar wel fijn als niemand het ziet ja, ik ken het gevoel. :-D
Afbeelding

nr071
Forum-lid

nr071 21 aug 2015 23:23

Zo had ik er pas ook eentje... ik kom bij een stoplicht, wil het paaltje vastpakken om op de rode knop te duwen... en ik maai er overheen... zand van mn broek geborsteld, fluitend rond me heen gekeken en verder gefietst... was weer een tijdje geleden dat ik me zo'n oen gevoeld heb...

@rob, goed te horen dat je weer mobiel bent, wat een freak-accicent ... (ik ken uit m'n hardlooptijd wel de verhalen van zich als Stuka's gedragende mama-buizerds, maar zo'n opgefokt eend, nope...)

ProTon
Forum-lid

Gebruikersavatar ProTon 25 sep 2015 21:43

Ik heb 10 dagen geleden een smak gemaakt, en een beste ook, met de cyclocrosser die ik 3 dagen daarvoor had gekocht via marktplaats, het was mijn eerste rit op een cyclocrosser, na een 20km blokkeerde een tak mijn voorwiel waardoor ik gewoon domweg snoeihard voorover werd gesmeten, hierbij had ik een sleutelbeenbreuk die op drie plekken is gebroken met her en der botsplinters, de arts noemde het een "ravage".
Eergister geopereerd en heb een plaatje aan de voorzijde gekregen, het was domme pech, we reden naast elkaar op een breed recht bospad zo rond de 25km/u, gelukkig had ik een helm op, die helm heeft het niet overleefd en is aan de zijkant gebroken, hij heeft zijn werk gedaan want aan mijn hoofd had ik niks.

Afbeelding

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 25 sep 2015 22:02

Tering dat is niet best! Beu dat het gelijk bij de eerste keer is... Sterkte!
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 26 sep 2015 09:22

Ook hier vorige week helaas kleine schuiver gemaakt en en linker heup en linker ribben zwaar gekneusd helaas. :(

Beterschap ProTon!
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

ProTon
Forum-lid

Gebruikersavatar ProTon 26 sep 2015 10:50

JasperGR schreef:Tering dat is niet best! Beu dat het gelijk bij de eerste keer is... Sterkte!
Nee was zeker niet best, ben nu voorzichtig draaiende bewegingen aan het maken, een soort van "in de soep roeren", dat gaat al redelijk, ik hoop snel dat mooie ritje door het bos af te kunnen maken.

Plaats reactie