Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx NEO Smart turbo trainer

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 21 okt 2015 14:12

Dit moet zeker kunnen maar je zal altijd slijtage hebben op zowel ketting als casette. Het blijft dus afstellen hiervoor.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 22 okt 2015 20:57

Is het beide 11 speed?

Als het 10 speed is dan zou ik een extra shimano cassette kopen. Daar zit namelijk verschil tussen shimano en sram.

Als het 11 speed is zouden andere tacx gebruikers het moeten weten. Kan je de breedte instellen? Anders zou dat wat mij betreft wel een misser zijn.

AppieN
Forum-lid

AppieN 23 okt 2015 11:40

Dank voor de reacties. het is beide een 10 speed. Mmm zou niet fijn zijn. Zou het ook met slijtage van de ketting te maken kunnen hebben. Daar rijd ik al een tijdje mee en deze moet nu draaien op een nieuwe cassette van shimano...
Verder wel heel blij met hoe de trainer werkt. Software vrij snel eigen te maken en die films zijn werkelijk prachtig..Heb de luxe dat ik hem in mijn woonkamer aangesloten op de tv kan gebruiken. Wel bewust van zijn dat je de software los moet aanschaffen en een google earth licentie nodig hebt wanneer je GPS rides wil rijden. Sevice van Tacx prima. Paar vragen snel per mail de oplossing binnen.

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 24 okt 2015 00:32

wat is een tijdje? hoeveel km? welke weersomstandigheden? Hoeveel watt trap je weg? Zijn allemaal variable die van invloed zijn op de slijtage van de ketting. Je kunt de ketting meten met een tooltje dan weet je of je hem moet vervangen of de ketting aan de voorkant van het grote blad proberen te trekken. Als dat lukt moet je hem zeker vervangen. De standaard regel is bij een nieuwe cassette een nieuwe ketting.
Ik denk dat 90% van de mensen zijn ketting te laat vervangt. Ik ben daar zelf ook schuldig aan moet ik zeggen, meestal denk ik dat kan nog wel even maar als je dan de nieuwe ketting erop zet rijdt het zoveel beter en rustiger. Daarbij is het veel beter voor je kettingblad en cassette.

feddesman
Forum-lid

feddesman 21 nov 2015 12:59

ooglenz schreef:
Arno357 schreef:Het vreemde is echter wel dat Tacx zelf de software ( TTS advanced en TTS basic ) nog niet op de Neo voorbereid hebben..update komt over 1 week .
Je haalt dingen door elkaar. TTS werkt gewoon met de NEO. Het is alleen de ipad app die nog niet werkt.
Is dit al gefixed? Sta op het punt er ook 1 te bestellen .
Specialized Diverge Axs

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 25 nov 2015 15:25

Naar mijn weten werkt dit al lang, gebruik het echter zelf niet omdat ik de software van tacx prut vind. ik gebruil trainerroad

feddesman
Forum-lid

feddesman 25 nov 2015 18:33

ooglenz schreef:Naar mijn weten werkt dit al lang, gebruik het echter zelf niet omdat ik de software van tacx prut vind. ik gebruil trainerroad
Ik wil het voornamelijk gebruiken bij RLV.
Specialized Diverge Axs

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 25 nov 2015 19:17

feddesman schreef:
ooglenz schreef:Naar mijn weten werkt dit al lang, gebruik het echter zelf niet omdat ik de software van tacx prut vind. ik gebruil trainerroad
Ik wil het voornamelijk gebruiken bij RLV.
Neo heeft zelf nog wat probleempjes , ook met trainerroad..de power komt er slechts langzaam in, er zit als het ware een vertraging in. Dus moet de Neo software geupdate worden, via een app ( Tacx Utility) .Deze app is er voor de Apple en voor Android telefoons , maar die van de Android is pas 1 week beschikbaar ..en werkt dus niet , kortom weer te vroeg gelanceerd. Ik heb een gesprek( met Menno van de support van Tacx ) op de bikemotion , alles zou zsm opgelost worden ..maar dat is dus nog niet gebeurt!!

Het probleem van de TTS software zou ook met de laatste update van ongeveer 1 week geleden opgelost zijn ..maar dat heb ik nog niet gecontroleerd.

MVG Arno
Laatst gewijzigd door Arno357 op 26 nov 2015 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

feddesman
Forum-lid

feddesman 26 nov 2015 09:24

Maar achteraf nog steeds zn geld waard?
Specialized Diverge Axs

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 26 nov 2015 13:02

feddesman schreef:Maar achteraf nog steeds zn geld waard?
Dat wel ! , stil ..

feddesman
Forum-lid

feddesman 26 nov 2015 14:39

Arno357 schreef:
feddesman schreef:Maar achteraf nog steeds zn geld waard?
Dat wel ! , stil ..
Dat is zeker belangrijk met de kleintjes die regelmatig slapen.
Specialized Diverge Axs

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 27 nov 2015 17:57

Arno357 schreef: Neo heeft zelf nog wat probleempjes , ook met trainerroad..de power komt er slechts langzaam in, er zit als het ware een vertraging in. Dus moet de Neo software geupdate worden, via een app ( Tacx Utility)
Problemen zijn imho na de laatste firmware update van een 1 maand geleden verdwenen, problemen rondom Trainerroad ligt aan de Trainerroad software is mij ook zo bevestigd. Alhoewel die problemen best meevallen, als ik bijvoorbeeld van 90watt na 220 watt moet gaan zit er een vertraging in van +/- 8 seconden, bij korte interval trainingen kan dat hinderlijk zijn.

Ben zelf zeer tevreden met de Neo, maar Tacx heeft imho het product wel te snel gelanceerd!
YFood !!!

Plaats reactie