Tacx NEO Smart turbo trainer
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Is het beide 11 speed?
Als het 10 speed is dan zou ik een extra shimano cassette kopen. Daar zit namelijk verschil tussen shimano en sram.
Als het 11 speed is zouden andere tacx gebruikers het moeten weten. Kan je de breedte instellen? Anders zou dat wat mij betreft wel een misser zijn.
Als het 10 speed is dan zou ik een extra shimano cassette kopen. Daar zit namelijk verschil tussen shimano en sram.
Als het 11 speed is zouden andere tacx gebruikers het moeten weten. Kan je de breedte instellen? Anders zou dat wat mij betreft wel een misser zijn.
Dank voor de reacties. het is beide een 10 speed. Mmm zou niet fijn zijn. Zou het ook met slijtage van de ketting te maken kunnen hebben. Daar rijd ik al een tijdje mee en deze moet nu draaien op een nieuwe cassette van shimano...
Verder wel heel blij met hoe de trainer werkt. Software vrij snel eigen te maken en die films zijn werkelijk prachtig..Heb de luxe dat ik hem in mijn woonkamer aangesloten op de tv kan gebruiken. Wel bewust van zijn dat je de software los moet aanschaffen en een google earth licentie nodig hebt wanneer je GPS rides wil rijden. Sevice van Tacx prima. Paar vragen snel per mail de oplossing binnen.
Verder wel heel blij met hoe de trainer werkt. Software vrij snel eigen te maken en die films zijn werkelijk prachtig..Heb de luxe dat ik hem in mijn woonkamer aangesloten op de tv kan gebruiken. Wel bewust van zijn dat je de software los moet aanschaffen en een google earth licentie nodig hebt wanneer je GPS rides wil rijden. Sevice van Tacx prima. Paar vragen snel per mail de oplossing binnen.
wat is een tijdje? hoeveel km? welke weersomstandigheden? Hoeveel watt trap je weg? Zijn allemaal variable die van invloed zijn op de slijtage van de ketting. Je kunt de ketting meten met een tooltje dan weet je of je hem moet vervangen of de ketting aan de voorkant van het grote blad proberen te trekken. Als dat lukt moet je hem zeker vervangen. De standaard regel is bij een nieuwe cassette een nieuwe ketting.
Ik denk dat 90% van de mensen zijn ketting te laat vervangt. Ik ben daar zelf ook schuldig aan moet ik zeggen, meestal denk ik dat kan nog wel even maar als je dan de nieuwe ketting erop zet rijdt het zoveel beter en rustiger. Daarbij is het veel beter voor je kettingblad en cassette.
Ik denk dat 90% van de mensen zijn ketting te laat vervangt. Ik ben daar zelf ook schuldig aan moet ik zeggen, meestal denk ik dat kan nog wel even maar als je dan de nieuwe ketting erop zet rijdt het zoveel beter en rustiger. Daarbij is het veel beter voor je kettingblad en cassette.
Is dit al gefixed? Sta op het punt er ook 1 te bestellen .ooglenz schreef:Je haalt dingen door elkaar. TTS werkt gewoon met de NEO. Het is alleen de ipad app die nog niet werkt.Arno357 schreef:Het vreemde is echter wel dat Tacx zelf de software ( TTS advanced en TTS basic ) nog niet op de Neo voorbereid hebben..update komt over 1 week .
Specialized Diverge Axs
Neo heeft zelf nog wat probleempjes , ook met trainerroad..de power komt er slechts langzaam in, er zit als het ware een vertraging in. Dus moet de Neo software geupdate worden, via een app ( Tacx Utility) .Deze app is er voor de Apple en voor Android telefoons , maar die van de Android is pas 1 week beschikbaar ..en werkt dus niet , kortom weer te vroeg gelanceerd. Ik heb een gesprek( met Menno van de support van Tacx ) op de bikemotion , alles zou zsm opgelost worden ..maar dat is dus nog niet gebeurt!!feddesman schreef:Ik wil het voornamelijk gebruiken bij RLV.ooglenz schreef:Naar mijn weten werkt dit al lang, gebruik het echter zelf niet omdat ik de software van tacx prut vind. ik gebruil trainerroad
Het probleem van de TTS software zou ook met de laatste update van ongeveer 1 week geleden opgelost zijn ..maar dat heb ik nog niet gecontroleerd.
MVG Arno
Laatst gewijzigd door Arno357 op 26 nov 2015 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Problemen zijn imho na de laatste firmware update van een 1 maand geleden verdwenen, problemen rondom Trainerroad ligt aan de Trainerroad software is mij ook zo bevestigd. Alhoewel die problemen best meevallen, als ik bijvoorbeeld van 90watt na 220 watt moet gaan zit er een vertraging in van +/- 8 seconden, bij korte interval trainingen kan dat hinderlijk zijn.Arno357 schreef: Neo heeft zelf nog wat probleempjes , ook met trainerroad..de power komt er slechts langzaam in, er zit als het ware een vertraging in. Dus moet de Neo software geupdate worden, via een app ( Tacx Utility)
Ben zelf zeer tevreden met de Neo, maar Tacx heeft imho het product wel te snel gelanceerd!
YFood !!!