SRAM ETAP
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
De upgradekit (dus excl. crank en remmen) is te pre-orderen voor 1400 ballen bij Featherbikes. Met degelijke prijzen zullen niet veel mensen "the leap" maken denk ik zo...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13828
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Toch wel een mooie groep en wireless is zeker optisch ook erg mooi.
Een hoop geld inderdaad, maar toch nauwelijks tot niet meer dan een shimano di2
Een hoop geld inderdaad, maar toch nauwelijks tot niet meer dan een shimano di2
Uiteindelijk is dit hetzelfde verhaal als bij Shimano, pas als het naar Force-niveau zakt zal dit toegankelijk worden voor het grote publiek.havana schreef:De upgradekit (dus excl. crank en remmen) is te pre-orderen voor 1400 ballen bij Featherbikes. Met degelijke prijzen zullen niet veel mensen "the leap" maken denk ik zo...
Geen probleem.
Thanks Havana!
11 speed (force) cassette en ketting neem ik dan sowieso wel, dat breekt de bank niet en heb je een extra kransje het belangrijkste voor mij is dat ik mijn huidige 10 speedcrankset kan behouden, en er dan alleen dus 11 speed chainrings op hoef te monteren? Dat past op een 10 speed spider?
Op de SRAM website staat alleen "Nee kan niet".
11 speed (force) cassette en ketting neem ik dan sowieso wel, dat breekt de bank niet en heb je een extra kransje het belangrijkste voor mij is dat ik mijn huidige 10 speedcrankset kan behouden, en er dan alleen dus 11 speed chainrings op hoef te monteren? Dat past op een 10 speed spider?
Op de SRAM website staat alleen "Nee kan niet".
Je hoeft niet eens 11-speed kettingbladen te monteren.
Qua cassette kan je ook Shimano 11v pakken, hebben wat meer keuze qua vertandingen waaronder fijne poldervarianten (11-23 bijvoorbeeld).
Qua cassette kan je ook Shimano 11v pakken, hebben wat meer keuze qua vertandingen waaronder fijne poldervarianten (11-23 bijvoorbeeld).
Nogmaals dank, dan kan ik mijn crank iig lekker zo laten zitten (zitten nu ook TA specialites (10 speed) kettingbladen op (werkt ook prima nu met force cassette en KMC ketting) wel alles 10 speed natuurlijk).
Ik heb idd al een Shimano (10 speed) cassette (met 30 tandjes als grootste tandwiel, voor het gebergte aangeschaft) dat schakelde ook perfect, behalve dat ik alleen die 30er niet geschakeld kreeg met mijn kortekooi derailleur (dus die cassette ligt nu helaas werkeloos in de doos met onderdelen).
Is het dan zo dat je alleen wel per sé een 11 speed cassette moet monteren maar dat ETAP verder wel compatible is met een 10 speed crank?
Ik heb idd al een Shimano (10 speed) cassette (met 30 tandjes als grootste tandwiel, voor het gebergte aangeschaft) dat schakelde ook perfect, behalve dat ik alleen die 30er niet geschakeld kreeg met mijn kortekooi derailleur (dus die cassette ligt nu helaas werkeloos in de doos met onderdelen).
Is het dan zo dat je alleen wel per sé een 11 speed cassette moet monteren maar dat ETAP verder wel compatible is met een 10 speed crank?
Voor de voorderraileur maakt het echt niet uit welke crank erin zit, zou zelf wel de chainrings vervangen, de 11s schijnen nl iets smaller te zijn, Bij sram valt dit reuze mee, check mantel effe. Let er wel even op of je 'hidden bolt' nodig hebt of niet.
Verder ben je inderdaad klaar met een 11s cassette (shim of sram) en ketting (shim, sram, kmc etc).
Verder ben je inderdaad klaar met een 11s cassette (shim of sram) en ketting (shim, sram, kmc etc).